Gå til innhold

Avin AA-B5X5 7'" mediaspiller for E46, E39, X5 m/fler

Anbefalte innlegg

Hvordan er denne spilleren i forhold til original 16:9 mtp passform og lydkvalitet? :)

Jeg slet litt med å få min til å passe 100% men jeg gadd ikke bry meg så mye siden jeg må ut igjen med den for å montere radio overgangen, men du skal nok få den til å passe ganske bra.

Lydkvaliteten er nok som natt og dag i forhold til orginalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at Tommy er benchmark når det kommer til fantastisk kunde service. Hadde et hav av spørsmål, og har fått svar på alt sammen! :D.

Har fått spilleren nå, og det ser lovende ut :). Venter til det blir lyst nå, så skal jeg få montert alt. Har en lang dag imorgen, så får gjort veldig lite. Regner med at jeg blir ferdig på Torsdagen. :). Bilder og alt blir lagt ut ;).

Tok en stund før jeg fikk styr på alle kablene :P.

post-68842-0-50945700-1389125548_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert Radioantennen samt jordet spilleren siden det var en rumle lyd i subben med lyden av (Helt borte nå) Driver å funderer litt på hvordan jeg skal få Dab på spilleren, har en Usb dab stick og har noen planer for dette, om alt går etter planen så kommer jeg med tilbakemelding i neste uke.

Jeg har også fått lagd meg ett Swap memory kort ved å følge denne guiden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1659231

gps program, kart og diverse andre apper ligger også inne på denne brikken.

Minnebrikker fikk jeg billig herfra:

http://www.minnekort.no/ som er eid av Japan Foto.

Kjøpte ett Transcend MicroSDHC Class 10 16GB og ett Transcend MicroSDHC UHS-I 16GB som jeg bruker til Swap, sistnevnte er ett Class10 kort, for disse 2kortene betalte jeg 235,- frakt inkludert.

AvinUsa skal til gjengjeld ha 154,- for ett kort med Swap Memory og da er kortet av ukjent merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan bruken er og hvordan dab fungerer på enheten.

Den fungerer mye bedre enn Dynavin og alt bare virker liksom :) Dab er desverre ikke noe som støttes "out of the box" Det er her snakk om ett Usb adapter med Dab og Dvb-T Innebygget, problemet er at de fleste Dab eller Dvb-T appene kun støtter Android 3.0 og nyere pga en funksjon som ikke kom før Android 3.0 nemmlig Usb host mode som gjorde det mulig å kople til eksterne Usb enheter som Minnepenner, Wifi adapter, 3G adapter osv....

Spilleren er Android 2.3.4 men alikevel så har den Usb Host mode, det er nemmlig mulig på eldre Android Builds også.

men jeg gir meg som regel ikke før jeg får til noe, det er ingenting som er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer mye bedre enn Dynavin og alt bare virker liksom :) Dab er desverre ikke noe som støttes "out of the box" Det er her snakk om ett Usb adapter med Dab og Dvb-T Innebygget, problemet er at de fleste Dab eller Dvb-T appene kun støtter Android 3.0 og nyere pga en funksjon som ikke kom før Android 3.0 nemmlig Usb host mode som gjorde det mulig å kople til eksterne Usb enheter som Minnepenner, Wifi adapter, 3G adapter osv....

Spilleren er Android 2.3.4 men alikevel så har den Usb Host mode, det er nemmlig mulig på eldre Android Builds også.

men jeg gir meg som regel ikke før jeg får til noe, det er ingenting som er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid :)

Har du bestilt Avin spilleren på AvinUSA ? 

Leveringstid evt missfornøyd med noe ?

har lenge tenk å kjøpe en Dynavin men hører jo at det er bare drit.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte fra AvinUsa ja, det er vel eneste mulige plassen å kjøpe. Leveringstid er vel rundt 3-4 dager med Dhl da den kommer direkte fra fabrikk i HongKong.

Foreløpig er jeg ikke misfornøyd med noe, vel det vil si det er alltid rom for forbedringer og jeg kunne tenkt meg at enheten var rooted, men det kommer nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange rms watt tror du den klarer å dra optimalt

http://www.sonicelectronix.com/item_34365_Alpine-SPR-50C.html  denne ska vist være råw,men 100w rms er kanskje overkill?

tror du et alpine komp sett på 40-65w rms vil være et bedre alternativ?

Den kan nok spille med lettdrevne høyttalere, lignende de som er fabrikkmontert, skal du ha noe mer bør du investere i egen forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ett steg nærmere å få Dab på denne spilleren, jeg har vært i kontakt med Michael feilen som har laget Wavesink Plus til Android (Dab Usb program) tidligere kunne denne appen kun kjøre på Android 3.0 og opp, når har han fikset slik at den virker fra 2.3

Uheldigvis ser det ut for at man må ha root for at driveren skal kunne kjøre.

post-41116-0-49650300-1391333209_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Du må legge ut en guide om du får det til! knall å få rooted fw av produsenten da! :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Er ikke noe hokus pokus, legger bare Fw på minnekortet og smokker det inn i Nav leseren, blar frem til System Update og kjører i vei.

Alle som har bedt om det får Rooted Firmware på mail samt instruksjoner for hvordan legge det inn, etter dette har du ikke lenger garanti fra Avin, skulle dermed noe gå galt under installasjon eller at spiller senere slutter å fungere får man ikke levert den inn på service hos Avin, anyway det er kun 1 år's garanti, dette gjelder stort sett det meste man kjøper av el artikler fra Statene, regner med reklamasjon ikke varer noe lenger heller, der er vi priviligerte her i Norge.

Men som sagt så må jeg vente på E39 Fw, jeg bryr meg heller ikke om jeg mister garantien, om jeg klarer å få Dab på spilleren så er det verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...