wicky124 Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Men på en annen side, så hadde du vel ikke brukt bimmern så mye? Også koster jo låneavdragene mer enn bimmern også i mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2014 Jeg hadde ikke brukt bimmeren så mye, nei. Men nå sammenligner vi tross alt en splitter ny bil til 650k med en brukt til 250k. Så låneutgiftene vil selvfølgelig bli høyere for Teslaen. Til tross for det så har bilen betalt seg selv med oppdragene via Nimber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Aldri hørt om Nimber i tråden kun easybring, regner med at de er det samme bare med navnet på eieren av selskapet f.eks i stedet. Men uansett så er det litt sjukt, og merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Aldri hørt om Nimber i tråden kun easybring, regner med at de er det samme bare med navnet på eieren av selskapet f.eks i stedet. Men uansett så er det litt sjukt, og merkelig. Easybring har måttet bytte navn til Nimber fordi Posten (Bring) mente at deres navn er beskyttet. Bring er et såpass generelt ord at det ikke kan være trademark. Men på grunn av at Posten har råd til dyrere advokater har de vunnet saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Panikksalg av brukte Model S 2WD... http://energiwatch.dk/Energinyt/Cleantech/article7110574.ece?ref=epn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Jeg heller mer og mer mot å beholde min P85. For at jeg skal få en P85D med utstyret jeg ønsker må jeg punge ut 300k ekstra. Den jeg har nå er fortsatt en beast som både laster masse ting, akselererer fra 99 % av bilene i Norge, er utrolig billig i drift og vil fortsatt ha mulighet for forbedringer både på software og hardwaresiden. Her er to nye videoer. Den første er om nye funksjoner i firmware 6.0. Den andre er om Keyless Driving som også kom med 6.0. Dere som abonnerer på kanalen min får dessuten beskjed så snart jeg legger ut flere videoer. For et par dager siden la jeg ut tre stykker som jeg ikke har postet her. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Familien var i løpet av uken en liten tur til Berlin, Dresden, Dessau og Hannover. Berlin er en fantastisk fin storby... relativt tett på Skandinavia og på mange måter ikke ulik København... bare 3-4 ganger større og mye kulere. Både BMW og Tesla Motors, Inc. er selvfølgelig representert på den sentrale hovedgaten Kurfürstendamm (klesmerket Barbour... og Timberland har jeg forøvrig over 20 års erfaring med... anbefales)... bb79 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 23, 2014 Share Skrevet Oktober 23, 2014 Har du regna på hvor mye du har spart i utgifter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Vet du om noen bra ladesteder i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Familien var i løpet av uken en liten tur til Berlin, Dresden, Dessau og Hannover. Berlin er en fantastisk fin storby... relativt tett på Skandinavia og på mange måter ikke ulik København... bare 3-4 ganger større og mye kulere. Både BMW og Tesla Motors, Inc. er selvfølgelig representert på den sentrale hovedgaten Kurfürstendamm (klesmerket Barbour... og Timberland har jeg forøvrig over 20 års erfaring med... anbefales)... Kult! Jeg har vært i Berlin flere ganger og synes det er en av de mer spennende byene i Tyskland. Har du regna på hvor mye du har spart i utgifter? Jeg har kjørt ca. 85 000 km så langt. Eneste variable kostnadene jeg har hatt er dekk til ca. 5000 kr og strøm til et par hundrelapper. Hadde jeg kjørt tilsvarende med bimmeren måtte jeg ut med ca 85 000 kr for diesel, 20 000 kr i bompenger og 4 oljeskift på 2000 kr hver. Det gir en besparelse på over 100 000 kr. Vet du om noen bra ladesteder i Oslo? Hvilken bil er det for? Enkelte steder har rask og gratis lading, men er utenfor byen. Mens andre steder har treg lading, men midt i byen. Så kommer det også an på hvilken bil det er siden de bruker litt forskjellige kontakter. Se ellers på www.ladestasjoner.no Anyways, her er siste turvideo. Denne gangen fikk vi med oss selveste Nimbers CEO, Ari Kestin. Han hadde også med seg en venn. Turen gikk til Trondheim. Og som vanlig tok vi med oss ting for Nimber (Easybring). Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Ok takk for svar! Det er en Tesla, sliter med og finne ladesteder i Oslo og er avhengig av å lade bilen der. Hvis du kunne tipset meg om div steder med navn i Oslo hadde dette vært supert! Enda engang, tusen takk for de fine og litt koselige videoene du lager til oss, setter virkelig stor pris på det arbeidet du gjør og legger i det. Har sett alle videoene dine utenom utenlandsvideoene, helt perfekt og se på en lørdagskveld med en øl i hånda og litt og knaske på! bb79 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Har du dobbeltlader? I så fall får du 100 km/t kontra 50 km/t på enkeltlader. Jeg bruker ofte Sønnico i Hans Møller Gasmannsvei 9. Der er det to åpne type 2-ladere på 22 kW (100 km/t). Og to som trenger en hvilken som helst RFID for å åpne (Ruter-kort, bankkort, etc). Lading og parkering er gratis (på kveldstid). I kontortid er den ofte okkupert av Sønnicos egne biler. Mens du lader kan du labbe 10 minutter til Meny i nærheten. Alternativet er Vulkan parkeringhus ved Mathallen i sentrum. Der er det mer å finne på mens du lader. Selve ladingen er gratis, men parkering koster ca. 20-30 kr/time hele døgnet. Type 2-kabel er anbefalt å ha i bilen. Den trenger du nesten overalt der du skal lade på 22 kW Type 2. Ellers kan du se på http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Nei har ikke dobbeltlader, men skal gå til innkjøp av det, mye mer effektivt! Takk for svar Bjørn! skal sjekke ut disse stedene hvis jeg er i nærheten. Har også vurdert nimbers etterhvert, for opplevelsen og møte andre mennesker rundt i Norge. Med en Tesla så er turene ekstra verdt bryet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 Har du lånt eller kjøpt deg en Tesla? Dobbeltlader koster 40 000 kr å ettermontere. Nimber og Tesla går hånd i hånd. Går man inn for det kan man tjene en grei sum i måneden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Oktober 29, 2014 Share Skrevet Oktober 29, 2014 Har prøvd en og skal kjøpe meg Tesla når jeg flytter snart Har også lyst til og bruke nimber etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå