Gå til innhold

20" dekk e61

Apeloff
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe nye felger og dekk på sommer, har planer om felgene i vedlagt bilde... Har ikke sett disse annet enn på bilder, men tror det vil bli bra i 20" på e61! Vurderer da Vredestein Ultrac Sessanta 245/30-20 og 285/25-20... Kan vel ikke være noe fare for att dette går i skjermbuer? Og er det noen som har erfaring med dekkene? Tror det er 8,5" et15 foran og 9,5" et25 bak?

Ønsker liksom ikke ødelegge skjermbuer på bilen, og kjedelig og bestille noe som ikke går :-)

post-76073-0-73048600-1385899514_thumb.j

post-76073-0-75202500-1385900490_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de dekkene i de samme dimensjonene, og har ingenting å utsette på de.

Er de bra med tanke på støy? Er hovedsakelig derfor jeg vurderer dem fremfor nankang o.l. Og med tanke på minst mulig sporing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Vredenstein Ultrac Sessanta i 295/25-20 på en E61 og dette er mildt sagt et av de jæveligste dekkene jeg har kjørt med i form av sporing. Utover dette er ikke din dekkdimmensjon problematisk på denne bilen og med det innpresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Vredenstein Ultrac Sessanta i 295/25-20 på en E61 og dette er mildt sagt et av de jæveligste dekkene jeg har kjørt med i form av sporing. Utover dette er ikke din dekkdimmensjon problematisk på denne bilen og med det innpresset.

Såpass ja :-(.. Da må jeg nok revurdere valget av dekk! Hadde dunlop 245/35-19 i sommer, og de var bra med tanke på både sporing og støy...

Men bra resten høres ut til å gå bra.. Felgene er vel replica av F10 m5, men tror de skal kle e61 godt også, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Yokohama AdvanSport i den dimensjonen og har nå Dunlop Sportmaxx i samme dimensjon på min med 30/25 senk. Helt uproblematisk. Kjører 10" felg bak, ellers lik felgdim. Jeg har ikke hatt noen problemer med sporing på min bil med noen av de dekkene. Støyen ble litt lavere da jeg bytta til Dunlop, men litt støy er det uansett på så lav profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Yokohama AdvanSport i den dimensjonen og har nå Dunlop Sportmaxx i samme dimensjon på min med 30/25 senk. Helt uproblematisk. Kjører 10" felg bak, ellers lik felgdim. Jeg har ikke hatt noen problemer med sporing på min bil med noen av de dekkene. Støyen ble litt lavere da jeg bytta til Dunlop, men litt støy er det uansett på så lav profil.

Ok, da blir det de felgene med Dunlop Sportmaxx, det er vel de dekkene jeg brukte i sommer også! Og var veldig fornøyd med dem! Ja, noe støy må man regne med i den dimmensjonen... Men syns man merker stor forskjell på forskjellige dekk, hadde noen sånne billige Kina dekk på E39 jeg hadde, og de var veldig ille! Og skal man først kjøpe seg såpass dyr bil så er det dumt og ødelegge kjøregleden med masse ekstra hjulstøy med de aller billigste hjulene er min mening.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden din litt eg, hvordan blir 20" uten noen form for senk?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Det synes i hvertfall jeg går overraskende bra. På grensa til å se litt høy ut, men kjørte med standard høyde i en sommer og heller 20" enn 18" på original høyde er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden din litt eg, hvordan blir 20" uten noen form for senk?

Det går helt fint, men for utseendes skyld bør det senkes et par-tre centimeter. Komfortmessig merker jeg ingen forksjell på om bilen er senket (senkefjærer) eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heisann, slenger på ett tilleggsspørsmål her, siden jeg ike vet hvilke inpress som egentlig passer e61! Ser selgeren her påstår att dette passer, men vil det virkelig gjøre det? Står jo ofte et25 og sånn på valdelege på 10" felg? Og her er det et18 rundt hele...

post-76073-0-13886900-1390578358_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...