rosegg Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Har nettopp byttet bremser fram og bak på min e39 .Men den gule lampen for lite bremsebelegg lyser fortsatt , noen som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Prøv å ha nøkkel i trinn 1 (eller var det trinn 2?) og hold inne bremsepedal i minst 10sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 Det kan jeg prøve : ) Har ikke prøvd det , har bare prøvd å ha den på hakk 2 å vente i ca 30 sekunder.Men dette fungerte ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Den skal vel slukke selv om alt er slik det skal. Fikk denne lampa i fjor, og bytta klosser og selve varsleren, lampa var vekk når jeg slo på tenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2013 Har fått bekreftet at dette skal være slitasjevarslerne som jeg må bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 9, 2013 Share Skrevet Desember 9, 2013 Det stemmer, og når den er byttet så vil du se at varslene forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Det sies så ja.Nå har jeg ikke hatt tid til å bytte disse, men dette blir nå i løpet av noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Hadde inne en E46 med samme driten. Varslere ble byttet, men lampen slukket ikke. Men regner med det er noe ABS krøll. Får håpe du er heldigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 ABS krøll fører til at antispinn lyser + bremselys lyser. Er det kun slitasjevarsler så forsvinner den når du bytter den varsleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Jepp, det er riktig, men stemmer ikke alltid. F.eks. Hvis du tar av batteriet i et par timer, kan ABS slutte å lyse (permanent) mens bremseikonet fortsetter å lyse. Og hvis du resetter, kommer det tilbake neste gang man starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Aldri opplevd som du sier dersom alt er på stell, da har du et ABS problem ett eller annet sted. Dersom alt er i orden så skal den jo slukkes, og spesielt når man tar ut batt på bmw i mer enn 10 min. Er dette utifra egen erfaring på egen bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Det var en kundebil jeg hadde inne på verkstedet. Byttet skiver, klosser og slitasjevarslere. Den hadde i følge eier lyst for slitte bremser i 3mnd. Uken før bilen ble levert inn, hadde de hatt en bråbrems og ABS lyste da i tillegg. Jeg slettet feilkoder, men lysene slukket ikke (til tross for at det var intervallfeil). Så skulle jeg reparere ledningsnett til baklykt, pga korrosjon og smeltet/brent jording/plast/kabler. Koblet da av batteriet en times tid. Når jeg koblet på igjen batteriet, var ABS lyset vekk, men ikke bremselys. Tok pedal reset og lampen slukket. Dagen etter sa kunde at det lyste igjen (kun brems). Antar det er dårlig kontakt/drit på en ABS føler som gir feil til tider (begge lamper). Men ja, jeg har skiftet bl.a. bremser på så mange div BMW at jeg ikke kan telle dem. Hehe. Nesten alltid slukket av seg selv. Har hatt noen få der ABS aldri lyste og bremselyset ikke forsvant etter bremsebytte(før etter lang tid) heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pokie Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Hadde samme problem selv etter at det ble byttet bremseklosser hos meg, bare kjør rundt med det et par hundre km og lyset vil slukke. Slik var det i allefall hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Vis det ikke er sensoren for brembelegg, så kan det være ledningsbrudd på ledningene som går til varsleren. Så lenge kretsen ikke er sluttet vil varsellampen lyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 hadde min i trinn 2, etter ca 30 sek forsvant den, men da ble klosser samt slitasjesensor byttet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå