Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp byttet bremser fram og bak på min e39 .

Men den gule lampen for lite bremsebelegg lyser fortsatt , noen som har forslag?

Skrevet

Det kan jeg prøve : ) 
Har ikke prøvd det , har bare prøvd å ha den på hakk 2 å vente i ca 30 sekunder.
Men dette fungerte ikke.

Skrevet

Den skal vel slukke selv om alt er slik det skal.

Fikk denne lampa i fjor, og bytta klosser og selve varsleren, lampa var vekk når jeg slo på tenninga. :)

Skrevet

Det sies så ja.
Nå har jeg ikke hatt tid til å bytte disse, men dette blir nå i løpet av noen dager.

Skrevet

Jepp, det er riktig, men stemmer ikke alltid. F.eks. Hvis du tar av batteriet i et par timer, kan ABS slutte å lyse (permanent) mens bremseikonet fortsetter å lyse. Og hvis du resetter, kommer det tilbake neste gang man starter.

Skrevet

Aldri opplevd som du sier dersom alt er på stell, da har du et ABS problem ett eller annet sted. Dersom alt er i orden så skal den jo slukkes, og spesielt når man tar ut batt på bmw i mer enn 10 min.

Er dette utifra egen erfaring på egen bil?

Skrevet

Det var en kundebil jeg hadde inne på verkstedet. Byttet skiver, klosser og slitasjevarslere.

Den hadde i følge eier lyst for slitte bremser i 3mnd. Uken før bilen ble levert inn, hadde de hatt en bråbrems og ABS lyste da i tillegg. Jeg slettet feilkoder, men lysene slukket ikke (til tross for at det var intervallfeil). Så skulle jeg reparere ledningsnett til baklykt, pga korrosjon og smeltet/brent jording/plast/kabler. Koblet da av batteriet en times tid. Når jeg koblet på igjen batteriet, var ABS lyset vekk, men ikke bremselys. Tok pedal reset og lampen slukket. Dagen etter sa kunde at det lyste igjen (kun brems). Antar det er dårlig kontakt/drit på en ABS føler som gir feil til tider (begge lamper).

Men ja, jeg har skiftet bl.a. bremser på så mange div BMW at jeg ikke kan telle dem. Hehe. Nesten alltid slukket av seg selv.

Har hatt noen få der ABS aldri lyste og bremselyset ikke forsvant etter bremsebytte(før etter lang tid) heller.

Skrevet

Hadde samme problem selv etter at det ble byttet bremseklosser hos meg, bare kjør rundt med det et par hundre km og lyset vil slukke. :) Slik var det i allefall hos meg

Skrevet

Vis det ikke er sensoren for brembelegg, så kan det være ledningsbrudd på ledningene som går til varsleren. Så lenge kretsen ikke er sluttet vil varsellampen lyse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...