picassokylling Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Gjelder e39 530dat 2001 med thermotop z/c uten navi og kjørecomp. Tok diagnose med bmw scanner 1.4.0 siden jeg ville ha webasto opp og kjøre. # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------DDE* -> 0480/74 - Electric fan 3505/74 - Glow-plug system Shadow-memory: 0480/74 - Electric fan 3505/74 - Glow-plug systemA/C -> 32/42 - Additional heaterSRS -> Shadow-memory: 06/40 - Side airbag, front right door, resistance too highLCM -> 28/01 - Thermal oil-level sensor defect Dette betyr vel at jeg må bytte glødeplugg på webastoen. Har forstått det slik at glødeplugg ligger inni "burner insert". Noen som vet om jeg kan kun bytte glødepluggen eller må jeg bytte hele burner insert? Kikket litt hos kcl, men der var det mye å velge mellom. Noen som har delenummer?
Otis Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Virker webasto? Feilene du har er egentlig på motoren og ikke webasto, da de dukker opp under dde modulen. Men glødeplugg selges ikke løst, men kun i sammenheng med burner insert som du selv sa. Dog vær obs på at det like gjerne kan være feil med hjernen på webasto. Det problemet hadde jeg. Sent fra mobilen
picassokylling Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Skrevet Desember 7, 2013 Når du sier at feilen egentlig ligger på motoren, mener du at det er problemer med glødepluggene på motoren da og ikke webastoen? Noen bedre måte å få diagnosert proproblemet på webastoen da? Får ikke i gang denne.
Otis Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Det er nok feil på webasto. Men de feilene du ser under dde modulen, er til motor, og ikke webasto. Hva som er feil med webasto kommer ikke tydelig fram her. Jeg bruker inpa for å lese feilkode, enkelt og grei å finne fram med. Sent fra mobilen
Alpejohn Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Får du ikke kontakt med STH modulen da?Mener og huske at webastoen heter STH - Stand heizung (på dårlig tysk). Jeg kan koble på min med Bmw scanner. Den ligger vel på side 2 eller noe slikt.
picassokylling Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Jeg har aktivert auxiliary heating under IKE. Får ikke kontakt med STH på side 2. Står bare "not found". Etter at jeg har aktivert denne, så har feilkoden med "additional heater" forsvunnet: DDE* -> 0480/74 - Electric fan 3505/74 - Glow-plug system Shadow-memory: 0480/74 - Electric fan 3505/74 - Glow-plug systemA/C -> 0A/44 - AUC sensorSRS -> Shadow-memory: 06/40 - Side airbag, front right door, resistance too highLCM -> 28/01 - Thermal oil-level sensor defect
Otis Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Sikkert at du har webasto da? Sendt fra mobilen
picassokylling Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Ja, det står thermotop z/c i motorrommet førerside og kan se den også
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Men du har ikke hatt parkeringsvarmer, kun hjelpevarmer? Kanskje du ikke har det som trengst? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
picassokylling Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Kjøpte bilen i sommer. Aldri hørt at den er blitt fyrt opp før. Mener den kun har vært satt opp til å være hjelpevarmer. Skal prøve å demontere enheten nå.
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Har du prøvd å ta sikringen til den for og resete? Du blr vertfall prøve det først. Det er sikring nr 2 fremfra og bak i sikringsboksen over batteriet bak om du har touring. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Otis Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Ja, om du har enheten, så har du og mulighet for å ta en diagnose på den. Men gjør som Aplejohn sier, ta ut sikringen og forsøk på nytt med diagnose. Jeg vil tro at om hjerne på webasto er gåen så får du vel heller ingen diagnose på den, og at den ikke svarer? Usikker der.
picassokylling Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Da var det løst. Åpnet opp og så at ledningen ikke var plugget i. Må ha vært forrige eier som har tuklet med den. Nå er den i full gang igjen og ingen feilkode. Takk for hjelpen!
Otis Skrevet Desember 8, 2013 Skrevet Desember 8, 2013 Selve pluggen på toppen av webasto? Sendt fra mobilen
picassokylling Skrevet Desember 8, 2013 Forfatter Skrevet Desember 8, 2013 Ja, er to plugger der. Den ene runde var ikke koblet til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå