Gå til innhold

Ryggesensor E46 feil

Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått den konstante pipelyden når jeg setter bilen i revers. Har tatt av fangeren (som vist på bildet) Og har tatt diagnose, kommer ikke opp noen feil. Men noe er ikke som det skal. Alle sensorene lager den kvitre lyden, men det piper uansett. Når jeg kobler i fra 1 sensor så piper det fortsatt i noen sekunder, og så slutter det. Men da fungerer ingen av dem lenger. Må jeg virkelig kjøpe 4 nye?

post-66606-0-31882800-1386495111_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte en og en sensor. Det holder at en sensor er defekt for at systemet skal slutte å fungere. Du må da finne ut hvilken som ikke virker, men siden alle sensorene lager den lyden så skal de jo i teorien være i orden for er såppas enkelt at den som ikke tikker/vibererer er defekt og må skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig rart. Når jeg peker den bort fra bakken og ingenting er bak så driver den og kommer og går som den vil. noen ganger noen få pip itl konstant. Men når jeg tar ut en så slutter alt og fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at de kunne være halvveis defekte. De tikker og er ok på diagnose. Men likevel død inni. Ta på de. Den som du kjenner minst fra er defekt. Kjenner du ingen forskjell. Så bare prøv og bytt en. Og prøv. Virker ikke det. Sett tilbake den gammle og prøv den nye på neste kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dem billigere på ebay :)

og +1 til Sjøbuse. Har opplevd dette selv, at dem tikker (veldig svakt) men er likevel ødelagt.

Om du har tilgang til INPA, så kan du sjekke livedata, og se hvilken sensor som gjør at det piper.

Har også opplevd at en sensor piper fra la oss si 35 cm til 20 cm, nærmere eller lenger i fra en dette så slutter det og pipe.
Piper da kun innen en vis rekkevidde.

Har bytta alle 8 på min. Kjøpte på ebay.de. Tror jeg betalte rundt 800,- for 3-4 sensorer, helt nye. Ikke orginale vel og merke. Funket fint nå i 2 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...