Anders_w Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Har det vært mye tull med disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 e39 525tds kan du trygt kjøpe motorne er som regel veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Den motoren kan trygt anbefales. http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Der står det mye om BMW sine dieselmotorer og litt om den som du spør etter. Veldig informativ tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Ja det er en bra mottor!! Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 selv om de har trillet to hundre å mange tusen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissenpålåven Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Ja . en kjempe motor.. det som er viktigt.. God olje, sjekk om diesel svetting ved dieselpumpen, på oversiden. sjekk at reimhjulet på veiva er ok.. ( vulket) sjekk at alle løpehjul er på linje . lett at strammehjulet legger seg å begynner å legge seg .. eller er det en kjempe motor, 2,5 tåler lett 240 hk ,men etter det begynner en del tull med toppen. 3.0 literien klare ca 300 hk før det samme skjer.. men bytter en til sterkere toppakning så tenker eg det fungere enda mer.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 3.0 literien klare ca 300 hk før det samme skjer.. men bytter en til sterkere toppakning så tenker eg det fungere enda mer.. Vet du dette av erfaring? TRF bremsa vel 390 hk på en 530d om jeg ikke husker feil, tror ikke det var gjort noe med toppakninga der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissenpålåven Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Ja. har prøvd noen. sef stor forskjell på motorene ang hvordan tilstand på pakning er før en begynner.. men dei holder mye, klarer en å holde motor og olje temp nede så holder dei utroligt mye.. Bytter en til studs og sterkere pakning så er en i grunn kvitt problemet .. men det kommer jo også ann på kjøringa.. er det maskin som brukes i vanlig gate bil , så holder det stort sett. er det bånn gass på bane så krever dei litt mer.. 3 literen går fint med 350 -360 hk. uten så mye pes. ser eg skrev 300 , mente 350 . men etter dette er det lett den kutter ,setter opp feilmeldinger , ved agresiv kjøring .. stort sett var disse feilene generet fra turbo trykk.. setter du på en liten å en større så blir trykket jevnere , dette liker motoren bedre, og du får mye mer drag fra bunn.. klart en kan programere vekk alle verdier , slik at motoren går uansett, men lite gunstigt å gjøre dette på bil en bruker til dagen . skal en bruke til bane, eller litt mer versting, så hadde eg gått for datasprut.. Kunne tenkt meg å bygget en drifte bil med 3 literen i.. tror en e46 med treliter hadde vore vel så rått som hvilket annet. å tror og en kunne ha kjørt bilen til å fra bana uten henger. hehehe. men d kan en ikke bygge om heleforstillinga for å få optimale hjulvinkler, men så mye fint så finnes i anti skrens, så hadde det vel godt å fått den til å funke sidevegs også. hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 yepp,dissa motora går lett både 400-500.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissenpålåven Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Ja, hadde en som ble chippet til 173hk da var den gått 520 tkm . dette var i 2002. den gikk i bosset nå. den hadde passert 830 tkm.. motoren gikk enda,men var mye rust.. denne sto i en opel omega 1995 mod.. byttet turbo en gang så lange eg hadde den .. og oljeskift ca en gang i året.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Ja. har prøvd noen. sef stor forskjell på motorene ang hvordan tilstand på pakning er før en begynner.. men dei holder mye, klarer en å holde motor og olje temp nede så holder dei utroligt mye.. Bytter en til studs og sterkere pakning så er en i grunn kvitt problemet .. men det kommer jo også ann på kjøringa.. er det maskin som brukes i vanlig gate bil , så holder det stort sett. er det bånn gass på bane så krever dei litt mer.. 3 literen går fint med 350 -360 hk. uten så mye pes. ser eg skrev 300 , mente 350 . men etter dette er det lett den kutter ,setter opp feilmeldinger , ved agresiv kjøring .. stort sett var disse feilene generet fra turbo trykk.. setter du på en liten å en større så blir trykket jevnere , dette liker motoren bedre, og du får mye mer drag fra bunn.. klart en kan programere vekk alle verdier , slik at motoren går uansett, men lite gunstigt å gjøre dette på bil en bruker til dagen . skal en bruke til bane, eller litt mer versting, så hadde eg gått for datasprut.. Kunne tenkt meg å bygget en drifte bil med 3 literen i.. tror en e46 med treliter hadde vore vel så rått som hvilket annet. å tror og en kunne ha kjørt bilen til å fra bana uten henger. hehehe. men d kan en ikke bygge om heleforstillinga for å få optimale hjulvinkler, men så mye fint så finnes i anti skrens, så hadde det vel godt å fått den til å funke sidevegs også. hehehe huff..... Andy520iA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 huff..... dere to har tydligvis litt forkjellig oppfatning ang no diesel greier. men det kan være greit og utdype din frustrasjon litt i stedet for å bare skrive huff......det virker litt useriøst,bare for å ha nevt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/page-1 Sånn der har du noen ord Jeg vet ærlig talt ikke hvilken ende jeg skal begynne i, og jeg tror ærlig talt ikke man kan bruke store mengder tid hver gang noen kommer med svada. Det er ikke sånn at jeg er uenig, eller misliker nissen (jeg har ønsket han velkommen i en annen tråd), men dette greiene han skriver. Nei, i korte trekk så har det _ingenting_ med virkeligheten å gjøre. Ikke forstår en grunnleggende forbrenningsteori, ladeluftsteori, forstår åpenbart ikke hvordan ei vp37 pumpe fungerer (annen tråd), eller har erfaring med det greiene som blir påstått. Man bruker ikke tid på å forklare hvorfor 2+2 ikke blir 5 hver gang noen kommer og hevder det, man sier at det blir 4, punktum. Om vedkommende da spør, så er situasjonen en helt annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Det finnes for ordens skyld altså ikke en 3 liter fra bmw som har samme innsprøytningssystem som 2,5 tds. IDI og DI er nøkkelord her, evt VE6/vp37 og CR. Jeg vet heller ikke om en "liten og stor turbo" som er brukt på m57. Det blir heller ikke så mye jevnere trykkutvikling med et klassisk "compound" oppsett (derimot oppnår man høyere PR), og r2s har jeg ikke sett noen bruke enda (dette krever ordentlige kontrollere, som pdd ikke finnes så vidt meg bekjent). For de som ikke hang med her nå, så er nissen innvolvert i en annen tråd også. For å fortsette, jeg har kontakter i store deler av europa på tuning fronten. Jeg har enda ikke sett noen ta ut mer enn ca 270-280 reelle hk fra første gen m57. Så hvordan den så vidt "tåler" 300, eller vent litt, 350, men med "sterkere toppakning og studs", men da får du "feilkoder" kan jo være en fin historie. For orden skyld så bremsa vi på det meste 405,2hk i banebilen vår, dette da med TRF Performance turbo, TRF Performance dyser, TRF Performance mapping +++++ Ikke har jeg feilkoder heller? Og ikke en eneste feilkode er "deaktivert". Men det kan jo ha noe med det å gjøre at jeg faktisk mapper selv, og faktisk har utviklet deler til denne motoren selv. TDS turboen, for å dra det tilbake til det, er utenfor der den skal være lenge før 211hk. Hvor mye er det "mulig" å ta ut om man er tåpelig? Har bremsa 232hk, fortsatt på originale deler. Stig, du ser sikkert hvor dette går hen. Nissen, ikke ta dette som et personangrep. Jeg synes oppriktig det er trivelig at du har valgt å engasjere seg i forumet, og du har åpenbart mye god erfaring å komme med når det gjelder tds. Jeg håper vi kan ha mange fine diskusjoner og deler erfaringer i fremtiden, det er tross alt det forumet er til. Men, jeg liker ikke at tullball blir presentert som fakta (spes ref den andre tråden). Andy520iA og lierbimmer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå