Gå til innhold

Hjelp til med å få Norge inn på Ebays Global Shipping Program! - Lettere å bestille fra USA.

Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

De siste månedene har Ebay startet noe de kaller for Global Shipping Program.

Dette skal gjøre det lettere for Ebay selgere å sende deler. Og de velger ganske enkelt når de legger inn delen for salg om de vil være med i dette programmet.

Noe de fleste nå gjør, siden det er enklere.

Problemet er at nesten alle europeiske land er kommet på lista til Ebay, men ikke Norge  ](*,)  

En merker ofte at selgere ikke vil sende til utlandet, spesielt amerikanere. Men noen gjorde det.

Nå når det nye programmet er innlemmet ser jeg at det plutselig nesten er umulig å kjøpe deler fra USA lenger uten å bruke det dyre alternativet jetcarrier.com  :shock:

Men om Norge kommer på lista blir det plutselig mye letter å bestille fra USA i fremtiden en det har vært til nå  \:D/

Så for alle BMW eiere som pleier å plukke opp deler fra Ebay, please send Ebay en mail og be de innlemme Norge i programmet/valg over land i rullegardinen.

Mail kan eventuelt sendes til de ganske enkelt ved å trykke på linken til høyre i bildet. (krever innlogging på Ebay)

http://ocsnext.ebay.com/ocs/cusr?query=1467

Fra Ebay's FAQ:

What is the Global Shipping Program?

The Global Shipping Program is a new program that makes it easy to sell to buyers in many countries around the world—simply by shipping your items domestically to a US shipping center. Once received by the US shipping center, international shipping will be handled for you, including preparing customs forms, remitting applicable import charges that are pre-paid by your buyer, and international shipping to the buyer—with tracking—using a fast, reliable carrier. Enrollment is FREE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at jetcarrier har enerett på eksport til privatpersoner til Norge med mindre kunden selv velger DHL....er ikke bare bare å få dem til å endre til noe annet enn jetcarrier...

Hva mente du der Wicky? Jetcarrier har vel ikke rett på noe som helst, de er bare en tjenesteleverandør man frivillig bruker om man vil ha ting tilsendt til en USA-adresse. Jeg har brukt de flere ganger, og egentlig ikke opplevd de som så dyre på det jeg har brukt de til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du der Wicky? Jetcarrier har vel ikke rett på noe som helst, de er bare en tjenesteleverandør man frivillig bruker om man vil ha ting tilsendt til en USA-adresse. Jeg har brukt de flere ganger, og egentlig ikke opplevd de som så dyre på det jeg har brukt de til.

Nei, jeg synes heller ikke Jetcarrier er så dyre, i noen tilfeller har de faktisk vært billigere enn om selger skulle sendt varen.

Man har jo også Jetcarrier sin sjøfrakt som ett alternativ å da blir det jo straks billigere igjen, jeg har dog ikke testet denne da jeg ikke har tålmodighet til å vente så lenge på tingene jeg bestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette bare deler eller andre ting også? Bestiller stadig fra USA og har da som regel brukt USPS som frakt.

Om du tenker på Jetcarrier så gjelder det alt mulig, det samme med Ebay's Global shipping program om det var heller det du tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet nå er at USPS er fjernet fra mange annonser. Er kun det shipping programmet til Ebay.

Noen som skjønner at det ikke er noe problem å sende deler ut fra landet selger deler der fortsatt på gamle måten. Er bare det at jeg har lagt merke til at langt flere nå benytter seg av det programmet.

Jetcarrier er også noe forbaska pjesk. En må jo opprette sak at de får frakt inn, og sende de kvittering på sum, hvis ikke kan en få behandlingtillegg.

Og mye av det jeg kjøper er rett under 200 grensen, og får plass i en liten konvolutt. Slikt koster bare 5-15$ å sende fra US. Jetcarrier begynner på 175kr. Så å kalle det billig er å lure seg selv. Pakken ender også ofte utlevert som MyPack som er noe forbaska shit siden du ofte kommer med 2-3 pakke og kollienr, og ingen av de finner de pakka på (allerede skjedd meg 4 ganger)  :-x

Ja en har en del andre alternativer. Men saken blir så utrolig mye lettere om Norge bare hadde stått på den forbaska listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...