Gå til innhold

Levere bil til opphugging. Spørsmål.


Popza
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E36 318i som snart har runda 300.000km og har 9812302983 feil. Så tenker det beste er å bare hugge den. Men spørsmålet mitt er: Den har en del deler jeg har lyst på. Kan jeg ta av: Ratt, hjul, dører, fangere(foran og bak), tannstang, lykter osv, så kaste den på en henger også levere den hos huggeren? "Vil han ikke ha den da"? eller er han pliktig til å gi meg 3000kr uansett hvordan bilen er(Det var den oppfatningen jeg hadde ihvertfall.) Aldri hugget en bil før.

 

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror og jeg leverte inn en bil som ikke tilhørte oss. (mamma sin) vi spurte om det gikk. Det var ingen problem. Hvem som helst kan skrote hvem som helst bil. Vi spurte da om jeg kunne stjele bilen til naboen og skrote den. Ja. Det var ingen problem. Kunne skrote den og få cash. Men mitt navn blir jo da registrert der. Så når naboen melder bilen stjålet. Så ser man jo fort at den er skrota og hvem som har levert den inn. Og jeg vil da få straff.

 

Vi synes dette var merkelig opplegg. Og spurte om mer. Et av spørsmålene da var: Hvor mye av bilen må leveres. Kan vi ta av noen deler først?

Du kan godt beholde hele bilen du. Sålenge du skjærer ut ramme nr og gir det til meg, sa damen da.

 

Dette var på Ragn-Sells i Sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo staten som betaler ut vrakpanten, den ligger jo i bilens engangsavgift. Men høggern får jo penger for de stålet som levers til industrien igjen, så om alle hadde levert inn denne plata med nummeret på så hadde det etterhvert blitt færre bilopphuggere rundt forbi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det siste der tviler jeg på. De skal jo få noe igjen for å betale ut vrakpanten til deg også. Metallet fra bilen er jo enda noe...

Ja. jeg sitter jo bare her og spyr ut med både løyn og fanteri jeg.

 

Ragn-Sells (og alle andre bilskroter) betaler ikke en krone for bilen folk leverer. Staten betaler ut vrakpanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...