Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 som topic sier hvor mange nm tåler bmw 120d manuell girkasse ?
TRF Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 Hvor langt er et tau. (jeg forstår hva du spør om, men det er alt for mange variabler til å gi et bestemt svar) Hva lurer du egentlig på?
FritzP Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 Regner med at det er snakk om tuning etter som du spør. Jeg vil si at mye avhenger av bruken, men for vanlig chiptuning så vil jeg tro at gearkassen holder godt. Jeg har selv en E91 320d, og jeg går sterkt ut i fra at den har samme gearboks som 120d. Min er omprogrammert og jeg har logget verdier på 415-420 Nm ut av motor (ca 460Nm innertorque), og her holder gearboksen så langt. Kan legge til at dette ikke blir utnyttet hele tiden, da bilen mest går som konebil.. Benjamin Kristiansen reagerte på dette 1
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Skrevet Desember 17, 2013 hvor mye man kan tune før man må tenke på at det skal holde.har sett på en pakke fra ecotune i scotland. ecotune-maxitune med dpf off. di sendte med dette, det hadde de hentet ut.hk er mulig rett men nm synest jeg virket høy.
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Skrevet Desember 17, 2013 finner ikke ut hvordan jeg legger inn bilde, ???
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Skrevet Desember 17, 2013 jaja uansett på dynopapirene på samme bil viser den, 231.5 @3550rpm og max torque 380.5 ft-lbs @2950rpm ?høres ikke dette mye ut ?om jeg ikke regner ft lbs feil
FritzP Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 jaja uansett på dynopapirene på samme bil viser den, 231.5 @3550rpm og max torque 380.5 ft-lbs @2950rpm ? høres ikke dette mye ut ? om jeg ikke regner ft lbs feil Er det 231.5 hp og 380.5 ft-lbs,? Tja , syns kanskje 231 hp ser mye ut, det er samme effekt som 330d, og på lavere turtall attpåtil. Skal i allefall ha mye torque for å greie det da turtallet er såpass lavt, gjerne rundt 500 Nm. Det skal mye luft og fuel inn for å klare slike verdier,vil tro original turbo sliter litt her. Kanskje TRF har synspunkter. På min så ligger jeg på 2750 mbar abs.trykk i luft og 86-87 mg/stroke fuel på det meste. Det du spør om er jo gearboks, send en mail til Stan i ecotune og spør hva han sier om gearboks ved sånne effektuttak.
TRF Skrevet Desember 17, 2013 Skrevet Desember 17, 2013 Gearbox holder til det det er snakk om. (mulig du greier å ødelegge den hvis du går inn for det, men selv da så tviler jeg). Synes også uttakket høres noe høyt ut, men jeg har biler som går med tilsvarende dette, dog ikke standard "kundebiler". Så, i grovt, enig med FritzP. Uansett, det er ikke gearbox du skal bekymre deg for når du velger å kjøpe dette.
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Skrevet Desember 18, 2013 Trf. Hva slags tuning kit kan du tilby.? MEd dpf off send meg et tilbud på meldingen.
CrZyWiz Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Trådstarter, det er kanskje greit å skrive at dette ikke er tall Ecotune lover deg. Dette var ett bremsepapir fra en kunde på babybmw.net, som hadde en bil som leverte mye mer en normalt. Stan hadde aldri opplevd maken. Dette var heller ikke ett "standard map", men en kunde som fikk justert bilen på rulle, i verkstedet deres. Greit, at rett skal være rett her
Benjamin Kristiansen Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 det var den jeg fikk på mail. han har sendt meg flere også. der han har stilt litt ned. til rundt 224-27hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå