Raymond86 Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Har kjøpt en e39 01mod. 525i med Webasto. Har fjernkontroll til den også. Denne vil da altså ikkje starte:( Eg har prøvd å bytte sikring nr 47 i bagasjerommet og nr 20 i hanskerommet. Leste det i et forum at det kunne ver problem. Det var heile men tok å bytta med nye etter en halv time frakoblet får å stryke dette heilt ut av feilsøkinga. Når eg trykker på fjernkontrollen så blinker det ett grønt lys 3 ganger ,før det går over til å blinke hele tiden , men ingenting skjer i bilen og eg hører ikkje nåken lyder ifra motor rom eller insiden av skjermen ved venstre framhjul. Har også prøvd å aktivere timeren til den men eneste som skjer er: I displayet får eg opp Heat off (som eneste valg) , i tillegg blinker det rødt lys på siden av den klokka på radioen. Ingenting skjer med selve webastoen i form av lyder eller lignende. Hva er neste steg i feilsøkinga?
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Diagnose eller en visuell sjekk av webasto og se at den faktisk er der eller at kablene er montert på.
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Hei. Planen er å skru av dekk å se om eg finner den bak venstre innerskjerm i kveld. Men sei at den er der og kabler sitter på. Hva ser eg etter. Tenker at eg vil måke spenning på kontakten til webasto å sjå at den får strøm, men rekner med de er mer en 2 ledere å måle på så da skulle eg hatt koblings skjema. Har du de?
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Ingen vits å måle før du evt starter webasto manuelt, skal ikke være strøm på noen ting der ellers, mener jeg. Har WDS ja. Sender deg en PM.
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Takker og bokker Nei altså den vil jo ikkje starte. men tenkte viss eg måler etter eg trykker på fjernkontrollen . Da vil eg jo sjå om den får strøm når den skal tenkte eg. Fjernkontroll blinker jo slik de står den skal i bruker håndboka til bilen.
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Ja, du har rett i det du sier der. Tror det var den som lilla inn på webasto som får 12 volt for å starte den.
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Ok. Må prøve de først. Håper igrunn den ikkje får strøm. Viss den er ødelagt så må den vell byttes.eller går de ann å få løse deler til det på 01mod bil?
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Jeg har noen løse deler til webasto, med diesel. Er usikker på hva som er forskjell. Men ebay.de har en god del til disse.
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Ok. Greit å veta:-) etter ein del søking så ser eg at det ofte er kortet inni eller temp føleren som blir ødelagt. Får ikkje undersøkt dette før eg er ferdig på jobb i kveld.
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Stemmer det. Jeg har både brenner og hjerne liggende. Men det er som sagt til diesel webasto. Tempføler er en del av brenner innsats, som igjen inneholder, brennrinnsats, glødeplugg, flammevakt.
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Nå har eg begynt å plokke litt på webastoen. Den er på plass og de er 2 stikk her. Det er strøm på begge. Og når eg måler på pin 6 og 1 så er de 12 v Når fjernkontrollen blinker men ikkje når eg skrur av fjernkontroll. Denne står på bruksbilen så eg kan ikkje koble den av i dag. Men ka e neste steg i feilsøkinga? Det er ingen lyder ifra webasto .
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Du kan plukke av webasto om du vil. Du trenger en slange mellom de to rørene helt oppe over webasto. Koble de 2 i lag med en rør bit, så er det bare å bruke bilen. Men å ta ut sikringen som er i bagasje rommet skal være nok til å nullstille. Da skal den forsøke å starte på nytt. Klarer den ikke det så er det noe ødelagt, da trengs den enten diagnose eller å skifte hele greia. Det kan jo hende at du kan plukke den fra hverandre å ser at noe er defekt. Sendt fra mobilen
Raymond86 Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Ja satt sakene sammen igjen no så eg får kjørt på jobb. Men skal leite litt etter noen som har ein lik. Mulig det er noe som er synligt på den men ser at det er svært vanlig at kortet eller temp sensoren har røket. Har den temp sensoren til speedometeret som sitte på høgre side ved framhjulet noe med webasto styring å gjer ? ( ser noen plass at den nekter å starte om det er for varmt)
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Om tempen er korrekt i forhold til ute så er det ikke noe problem. Men det er korrekt med ute temp ja. Under 6 grader starter den automatisk. Manuelt er vel under 12 eller noe. Sendt fra mobilen
Raymond86 Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Skrevet Desember 21, 2013 Eg leste på ett annet forum meiner eg at det er egen temp sensor til webastoen`? Stemmer det? Den som står på bilen viser rett temp men ligger feil melding på den i carsoft som eg ikkje får sletta. Inpa finner ikkje den feilen for det finner bare om Motorstyring desverre. Er stygt redd for at kortet i webastoen er røket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå