Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsåvidt sant det, men jeg mener det er kun innvendig temp sensor og ikke noe annet.

Du kan ta av lokket på webasto, mens den enda er på bilen mener jeg. Da kan du som oftest se at noe er røket. Men ingen garanti.

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøp kjøleslange fra biltema i rett dimensjon så kjører du kjølevannet i en sløyfe på de 2 rørene som er over webasto. Så bare demonterer du webasto og kan skru den fra hverandre i ro og mak.

Sendt fra mobilen

Skrevet

Hva kostet en brukt en?

Kjøpte på ebay fra en tysker. 2000kr ink frakt. Den summen kommer man raskt opp i om man skal kjøpe deler til brenneren.

Bmw E39 530d

Skrevet

ja det tenker eg. Men får prøve en brukt ein nå. Alt tilsier jo at det er kortet på den men har skjønt at det er like lett å få tak i som en brukt komplett fungerende så. Når eg plokker det av bilen å får sett på de så kan det jo alltids hende eg får den opp å gå og da har eg en i reserve reserve :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var webasto bytta til en brukt som eg fikk kjøpe av koed.

Det som er status nå er at den starter med fjernkontroll og går en liten stund til den stopper av seg sjøl uten att de blir varmt :-(

Fylte opp tanken på bilen for sikkerhetsskyld men de var ingen forskjell. 

Hvilken spenning er minimum på batteriet før den slår seg av egentlig?

Skrevet

Hmm, husker ikke helt hvor lite spenning som skulle til før den skrur seg, men jeg har vært borti at den ikke vil starte pga mye småturer hvor batteriet aldri får ladet seg "godt opp".. Er ikke den som kan mest om webasto, men kanskje det ligger i dette om du er på mye svært korte turer? :)

Skrevet

nei ikkje så mykje småkjøring..

men nå har eg forska litt til.  kjørte igang webasto med fjernkontrollen å den starta opp, samtidig så åpna eg den obc funksjonen som viser batteri spenning. holdt seg ganske nerme 12v iløpet av den stunden eg kjørte den. men så slo den seg av igjen. det virker så den ikkje får sirkulere vannet som den varmer og derfor slår seg av. 

ka er neste steg i feilsøkinga da? har lite lyst å plokke driten av bilen igjen for å teste pumpa..

Skrevet

nei ikkje så mykje småkjøring..

men nå har eg forska litt til. kjørte igang webasto med fjernkontrollen å den starta opp, samtidig så åpna eg den obc funksjonen som viser batteri spenning. holdt seg ganske nerme 12v iløpet av den stunden eg kjørte den. men så slo den seg av igjen. det virker så den ikkje får sirkulere vannet som den varmer og derfor slår seg av.

ka er neste steg i feilsøkinga da? har lite lyst å plokke driten av bilen igjen for å teste pumpa..

Om du lurer på om pumpen går, så kan du kjenne vibrasjoner om du holder på pumpen.

Skrevet

Da var webasto bytta til en brukt som eg fikk kjøpe av koed.

Det som er status nå er at den starter med fjernkontroll og går en liten stund til den stopper av seg sjøl uten att de blir varmt :-(

Fylte opp tanken på bilen for sikkerhetsskyld men de var ingen forskjell.

Hvilken spenning er minimum på batteriet før den slår seg av egentlig?

Testet koed at den nye webasto virket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...