Pokie Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Ooooog det var på den igjen. Motoren blir nok en gang varm når jeg kjører sakte. Har skiftet viskosekobling, renset radiator, luftet kjølingen (Noe som jeg skal prøve igjen) og skiftet termostat. (Termostat var fra biltema, vel og merke). Blir såpass varm at den koker. Når den kjøler seg ned igjen, så går tempen fort ned og holder seg litt der den skal, helt til farten blir lavere og den blir varm igjen. Kan dette være vannpumpen, og for å bytte den er det bare å ta av viften, ta ut de 4 boltene, sette inn ny og bruke 25NM på hver av boltene? Takker for all hjelp jeg kan få. Bilen kan også selges vis noen er interessert, PM for mer info der.
Bmwrob Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Kan være det med vannpumpe eller vannventil. Men får du varm luft til kupeen? Riktig prosedyre for å skifte vannpumpe det
Pokie Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Kan være det med vannpumpe eller vannventil. Men får du varm luft til kupeen? Riktig prosedyre for å skifte vannpumpe det Når motoren blir varm nok
Haug530D Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Ta av lokket på radiatoren/ekspansjonstanken, få noen til å starte bilen og gasse litt, er det bevegelse i kjølevæsken så er det nok ikke vannpumpen. Nb! ikke åpne lokket på varm motor!
StianMLund Skrevet Desember 21, 2013 Skrevet Desember 21, 2013 Hadde samme problemet. Viste seg å være et hull i systemet så det kom luft inn. Bilen fungerte alltid fint i ca. 1 uke etter at jeg luftet systemet.. Helte på sånn spesiell veske som tetter hull. Det løste hvertfall mitt problem Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Pokie Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Hadde samme problemet. Viste seg å være et hull i systemet så det kom luft inn. Bilen fungerte alltid fint i ca. 1 uke etter at jeg luftet systemet.. Helte på sånn spesiell veske som tetter hull. Det løste hvertfall mitt problem Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Hvilken veske er dette? Får ikke varme inn i kupeen, går tilbake til vanlig temp når jeg får litt fart på bilen, som sagt nettop skifta viskosekobling..
Haug530D Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Hvilken veske er dette? Får ikke varme inn i kupeen, går tilbake til vanlig temp når jeg får litt fart på bilen, som sagt nettop skifta viskosekobling.. Sikkert radiatortett, men dette er bare en midlertidig løsning, selv om folk har gjerne kjørt med det i årevis, det er brannslukking med andre ord.
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 En kompis hadde samme problem. Og da var det et bitte lite hull i pakningen på termostathuset som slapp inn luft og ødela kjølingen. Nesten umerkelig hull. Sendt fra mobilen
Pokie Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Sikkert radiatortett, men dette er bare en midlertidig løsning, selv om folk har gjerne kjørt med det i årevis, det er brannslukking med andre ord. Var ikke mange ukene siden jeg tok ut hele radiatoren og renset den, den kan ikke være tett nå En kompis hadde samme problem. Og da var det et bitte lite hull i pakningen på termostathuset som slapp inn luft og ødela kjølingen. Nesten umerkelig hull. Sendt fra mobilen Takk for tipset, skal sjekke dette i morgen. Skal skifte vann og kjølveske i morgen. Skal sjekke alt det dere kommer med her og gi beskjed om jeg finner ut hva det kan være. Mulig dette har noe med termostat og gjøre? Kjøpte en billig en fra biltema for ikke alt for lenge siden, har en liten følelse av at dette kan være synderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå