Gå til innhold

Motortemp E60/61

Freddygp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hva dere med 520D og 530D, 06 og07mod har slags motortemp i den skjulte menyen på dashen. vi har rundt 50 og 60 grader ved normal landeveiskjøring ved ca 4minusgrader ute, 530"en har nylig fått ny termostat uten at dette hjalp nevneverdig. Noen som har forslag til hvorfor vi ikke får skikkelig motortemp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må korrigere meg selv litt, den skal ha rundt 88 grader som driftstemperatur. Den kan gå over, men det gjør den ikke noe særlig mye. 88 grader er temperaturen hvor termostaten åpner. 75 grader er da dieselpartikkelfilter kan starte regenerering. Veldig viktig.

Sendt fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg lurer på hva dere med 520D og 530D, 06 og07mod har slags motortemp i den skjulte menyen på dashen. vi har rundt 50 og 60 grader ved normal landeveiskjøring ved ca 4minusgrader ute, 530"en har nylig fått ny termostat uten at dette hjalp nevneverdig. Noen som har forslag til hvorfor vi ikke får skikkelig motortemp?

Heisann , lurer på hvordan jeg får opp den " skjulte " menyen ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne knappen til venstre på instrument huset i kanskje ⅞ sekunder til det kommer opp e meny som det står 01.00 og ditt rammenummer. Legg sammen tallene i ditt rammenummer, husk det. Deretter trykker du på samme knappen til du kommer til nr 19 der står det lock:on. Vent i 3 sekunder så kan du trykke på samme knappen videre til du kommer på det tallet som du kom fram til i sted. Da kommer du til meny 00.01 igjen, trykk så på knappen igjen til du kommer til 07.00 og stopp der. Da kommer det fram ktmp som er din reelle temperatur på kjølevannet i motoren. Den skal være 86-92 grader innen 15 min kjøring, ref min egen bil etter termostatene ble skiftet. Fra jeg starter bilen i +3 grader til viften inni bilen begynner å spinne opp så tar det rundt 2-4 min og da er motoren allerede på 45 grader.

Sendt fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 530d (e39 vel og merke), ligger på så vidt over 80° når det er -5-8 grader ute. Om sommeren og plussgrader ligger den somregel rundt 88-92 alt etter utetemp.

Som folk skriver så må begge termostate byttes. Jeg var og plaga med dårlig temp, bytta begge og fikk det varmt med en gang. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket min på - 10 grader, og da holdt den seg på 85-89 grader. Dette var på bykjøring. Landevei er den mer stabil. I nedover bakker kan den droppe ned til 80,avhengig av hvor lang bakkene er. Jeg snakker nå om når motoren har oppnådd driftstemperatur og ikke før.

Sendt fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...