EirikHovland Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 Jeg har en 04 e61 525dat. Forrige uke var den på lakkering, og da hadde den gått tom for strøm. Den ble startet med booster og alt funket som det skulle. Etter litt kjøring, dukker det opp feilmelding på feilmelding. "Central electronics failure" kommer opp på skjermen, og alt av lamper danser disco i dashen. virker som alt av elektroniske systemer kutter ut. Problemet kommer og går. noen ganger kan jeg kjøre flere timer uten noen feilmeldinger. Har lest litt på utenlandske forumer, mange mener det kan komme pga. dårlig jording et sted, noen har byttet IBS-sensoren. Er det noen her som har hatt samme problem?? Kan legge til at bilen virker som den skal, selvom feilmeldingene dukker opp.
Toby91 Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 dårlig batteri? det kan tulle godt med elektronikken i nye biler.. må vell kodes også når man setter i nytt batteri i disse bilene
EirikHovland Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Skrevet Desember 23, 2013 dårlig batteri? det kan tulle godt med elektronikken i nye biler.. må vell kodes også når man setter i nytt batteri i disse bilene Ja. Tok diagnose i dag. Batteriet ble sist gang byttet for 80000km siden, jeg har kjørt 30000km etter jeg kjøpte bilen. Må batteriet kodes hvis man tar av polene/batteriet går tom for strøm ?
Reef89 Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 Må kun kodes vist man skifter batteri. Om du sitter i samme samme original batteri så bør også det kodes, men det er litt hopp i havet. Selv har jeg kjørt flere år uten å kode det inn. Fungerer fremdeles 100%. No errors.
BRIO Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Byttet selv batteri for litt over ett år siden uten å kode. Har ikke merket noen problemer som jeg vil relatere til det. IBS sensoren er det bare å plugge ut og se om problemene gir seg. Den skal sørge for optimal lading og dermed lengre livstid på batteriet. Ingen problemer med å kjøre uten
larserso Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 På forrige E61 så bare skifta jeg batteri uten å kode. Det fungerte fint i 3-4 mnd, men etter det så dukka det opp merkelige feil og den stod et par dager på verksted. Bl.a. kranglet navi-systemet. Batteri ble resatt og alt fungerte fint igjen. Forøvrig så er jeg sterkt tvilende til dette med at du "må" ha BMW-batteri... Lokal forhandler sier det er noe "greier" (Faktisk ordet de bruker) på BMW sine batteri som gjør at de fungerer mer optimalt, uten å kunne si noe mer konkret. BMW kjøper vel disse batteriene av en produsent og jeg kan ikke tenke meg det er noe hemmelige greier med batteri med BMW-logo på som gjør de bedre enn andre. Noen synspunkter på dette? Vurderer å sette inn AGM i min og det koster da 3500 for batteri hos lokal forhandler, mens jeg kan få Sønnak-batteri til nesten ingenting via bekjente.
Reef89 Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 På forrige E61 så bare skifta jeg batteri uten å kode. Det fungerte fint i 3-4 mnd, men etter det så dukka det opp merkelige feil og den stod et par dager på verksted. Bl.a. kranglet navi-systemet. Batteri ble resatt og alt fungerte fint igjen. Forøvrig så er jeg sterkt tvilende til dette med at du "må" ha BMW-batteri... Lokal forhandler sier det er noe "greier" (Faktisk ordet de bruker) på BMW sine batteri som gjør at de fungerer mer optimalt, uten å kunne si noe mer konkret. BMW kjøper vel disse batteriene av en produsent og jeg kan ikke tenke meg det er noe hemmelige greier med batteri med BMW-logo på som gjør de bedre enn andre. Noen synspunkter på dette? Vurderer å sette inn AGM i min og det koster da 3500 for batteri hos lokal forhandler, mens jeg kan få Sønnak-batteri til nesten ingenting via bekjente. Å sitte i ett annet batteri som ikke har BMW logo er vel egentlig opp til hver å en. Vet om flere her inne som har brukt biltema batteri, Sønnak AGM osv. Det går nok helt fint. Men jeg selv personlig syns bilen fortjener originalt batteri. Batteriet er jo også bilens hjerte. Hatt min E60 nå siden pril. 04 og kun skiftet batteri 1. gang. Og da stod det datostempling på det forrige batteriet og det hadde vært der siden bilen var ny, så var vel da på tide. Vanlig bly batteri har en ca. levetid på 5år 100% fungerende. Kommer jo litt an på klimaet også da, som de som bor i nord er kanskje batteriet mindre levetid p.g.a sterk kulde over lengre tid osv.enn de som bor i sør.
Otis Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Batteri kan leve i 10 år om det blir vedlikeholdt. Sendt fra mobilen
EirikHovland Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Er det KUN originale bmw-batterier som kan kodes til bilen?
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Niks. Det må kodes om det er et annet batteri enn hva som stod i. Tenker da på størrelse. Sendt fra mobilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå