Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte kjøreskolen jeg hadde bare tatt obligatoriske teorikurset på, for noen år siden, den gjaldt fortsatt den :) Så nå gjelder det å dra til BT og ta teoriprøven. Den har jeg bestått tidligere, men etter 3 år må man ta den på nytt. Har mista boka, men satser på å klare meg med sunn fornuft.

Noen som vet om det er mulig å få tatt teoriprøven på BT for MC nå? Ikke sesongavhengig det også?

Har bestilt meg kjøresko forresten :) TCX Jupiter 2 Gore-Tex! Bare fått bra kritikk, er vanntett men også pustende. Så andre modeller fra samme produsent, ingenting falt i smak/passet mitt behov. Så så jeg at de holder på å gå ut fra markedet og da jeg så at min størrelse fortsatt var tilgjengelig så var det bare å kjøpe (akkurat 200$ inkludert frakt fra Unaiten).

Kjøreskolen min leier ut jakke og bukse til 500 kr hele opplæringsperioden, men sko og helst hjelm måtte man skaffe selv så det er i orden. Nå har jeg Shoei hjelm som sitter bra på hodet, Rukka Gore-Tex helårshansker og bysko fra TCX snart. Bra bra! Sett på Spidi skinnjakke og bukse, men det venter jeg med til jeg er klar til å kjøpe MC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreskolen min hadde gratis kjøreutstyr, men jeg hadde hjelm og hansker fra før av. Men i år skal jeg kjøpe meg bukse og jakke, tenkte litt på stoff. Noen som vet hvordan bullfighter er? Skal bare på noen små turer i sommer, har ikke tid til mer for skal ta lappen på bil og jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke FC-moto.de. Helt knall tysk nettbutikk for MC-utstyr med latterlig stort utvalg, bra service, meget gode priser og lav frakt til Norge. De har alltid "Sale"-produktkategori under de forskjellige kategoriene, der kan man gjøre et godt kjøp. Mange av produktene har brukeranmeldelser også.

Jeg ville ikke tatt sjansen på rimelige MC-klær, sikkerhet kommer først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye MC-utstyr som er billig som fortsatt er meget bra. Husk å se etter utstyr som har CE-godkjent beskyttelse i armer, skuldre etc. Jeg vil anbefale Alpinestars, har sko og bukse fra dem, og skal nå kjøpe jakke og hansker også. Ellers er Dainese veldig bra, Spidi har jeg også hørt mye bra om. 

 

Men kjør med skinn folkens, ihvertfall når det kommer til hansker og sko! Jeg skal kjøpe ny skinnjakke og skinnhansker nå som sesongen starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye MC-utstyr som er billig som fortsatt er meget bra. Husk å se etter utstyr som har CE-godkjent beskyttelse i armer, skuldre etc. Jeg vil anbefale Alpinestars, har sko og bukse fra dem, og skal nå kjøpe jakke og hansker også. Ellers er Dainese veldig bra, Spidi har jeg også hørt mye bra om. 

 

Men kjør med skinn folkens, ihvertfall når det kommer til hansker og sko! Jeg skal kjøpe ny skinnjakke og skinnhansker nå som sesongen starter :)

Mao., kjøp fra et kjent merke, så er det som regel safe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har sett den dainese airbag greia, ganske kul ! 

 

Har lurt litt på dainese i det siste, folk flest sier det er bedre kvalitet enn andre merker. Litt tjukkere skinn og bedre kvalitet i sømmer. Lopper lommeboka da. 

 

Kjører du racesuit på veien thomaz? Foretrekker 2 delt skinndress selv men, uten den aerohumpen på ryggen. Hører mest hjemme på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpinestars er vel på høyde det og. Blir mye brukt i moto GP. Ja har en sånn racing dress. Kjøpte den litt pga jeg syns den er jævla fet ! :D

Men har å som skrevet lenger opp lyst på to delt el no. Mer praktisk når man skal på ting å tar sykkelen istedenfor bilen å kunne ta av jakka.

Ser litt rart ut å sitte i full skinn dress på T.G.I fridays på Aker brygge :) å ja. Har gjort det. ;)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk frekvens på antall nye motorsykler til salgs på finn.no nå! Kommer nytt HELE tiden.

Begynt å få dilla på KTM 390 Duke jeg! Så på noen aksellerasjonsvideoer på YouTube... Drar jo friskt nok det! Også virker den utrolig gøy og lettkjørt... 75.000 kr. ny. I like it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sikkert veldig fornøyd med effekten i starten! Men gir deg 2-3 timer, så føler du sykkelen er altfor slapp, og vil ha noe større :P

43hk river vell ikke skinnet av pølsa akkurat, må være litt kjedelig å bli frakjørt av en modifisert 125cc....

 

Men litt tøff er den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil for øyeblikket ha større tv, større leilighet, større motor i bilen, større motor i sykkelen, og større båt... Høhø....

Men er vell snakk om å være fornuftig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreskolen min hadde gratis kjøreutstyr, men jeg hadde hjelm og hansker fra før av. Men i år skal jeg kjøpe meg bukse og jakke, tenkte litt på stoff. Noen som vet hvordan bullfighter er? Skal bare på noen små turer i sommer, har ikke tid til mer for skal ta lappen på bil og jobbe.

 

Har komplett Bullfighter-sett med bukse, sko, jakke, hansker + ryggskinne. Syntes det er helt greit. Jeg har ikke fått kjørt så mye de to siste åra selv, men mere skal det bli i år. Måtte bytte sko, jakke og bukse da det etter første året var feil med noen av glidelåsene + strammingen på skoa, men fikk nytt på dagen av Bullfighter på Ensjø uten problemer. Kjempeservice :) Ga vel rundt 7000kr for komplett sett med alt.

 

Denne sesongen så blir det nok noe nytt, da det blir mye mer kjøring i år.

 

Jeg kjører selv en Honda CBR1100XX Super Blackbird, hva kjører dere andre Bimmers-folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv goretex klær, sko og hansker fra alpinestars og er strålendes fornøyd med det :)

 

skal man ha goretex og spessielt motard o.l bør man derimot montere eksosbandasje, det lærte jeg på den kjedelige måten. (det svir hull med en gang man er borti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...