Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig med å ralle rundt på 125, skal over i bil før vintern kommer hvertfall. Men jeg kommer til å savne sykkel noe voldsomt, så må ha en sykkel til godværsdager hvertfall. Men spørsmålet er da hviiken, må ha en som går godt men likevel være mellomtung. Så har tenkt litt på gixxer eller R6 hva tror dere om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med å ralle rundt på 125, skal over i bil før vintern kommer hvertfall. Men jeg kommer til å savne sykkel noe voldsomt, så må ha en sykkel til godværsdager hvertfall. Men spørsmålet er da hviiken, må ha en som går godt men likevel være mellomtung. Så har tenkt litt på gixxer eller R6 hva tror dere om det? 

Tja.. Spørs hvor høy du er og hvor mye penger du vil svi av på forsikring det :-)

 

Begge de to syklene du nevner blir for små for meg på 184, og R = dyr forsikring. Jeg vil tipse deg om Honda CBR av denne generasjonen. Rimeligere forsikring, fysisk grei størrelse, går godt og er skikkelig god å kjøre. Kvaliteten er også så god du får den. Vet ikke om du får dem som mellomtung men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der cruisecontrol og bremsekraftforsterker på CBR1100xx? Det jeg la merke til med BMWn var enormt gode bremser, det skal sies at bremsehendelen på styret brukes til både bakre og fremre brems alt etter behov(elektronisk styrt) bremsepedal bak finnes også naturligvis, det er ABS, antistpinn, anti-steil, GPS, telefon, cruise, intercom, varme i baksetet, framsetet, holker og håndtak for passasjer, elektrisk vindskjerm, elektronisk justerbare dempere forran og bak(justeres alt etter last og modus)..

 

Alt i alt en helt fantastisk sykkel som man kan kjøre langt med i all slags vær.. CBR1100xx var min fars drømmesykkel da jeg var mindre, jeg satt med armene rundt han mens jeg dinglet som et slips bakpå hans GSX1100 :lol: Jeg minnes at GSX1100n vibrerte noe voldsomt, men den var ordentlig vill, og lyden var helt rå.. Hvordan opplever du 1100xxn sånn med tanke på vibrasjon? Nå har prisen sunket såpass at den er oppnåelig selv for meg snart :P

 

Min far kjøpte BMW sykkel for første gang i 2011 og endelig ønsket å ta seg råd til dyr sykkel ble det BMW K1300GT(den jeg har fått prøve en god del..) på han istedefor. Det lønner seg å ta en titt i Tyskland, for det kan lønne seg å importere! :)

 

Tenker du på ABS? Nei, har ikke cruisecontrol eller ABS, men det er kombi-bremser. Bremser både foran og bak uavhengig av om man bruker hånda eller foten, det fungerer veldig fint syntes jeg. Er også mulig og de-linke bremsene om man vil det. Med tanke på vibrasjon syntes jeg ikke det er noe spesielt, har kjørt med den i mange timer i strekk, uten store problemer. Nå er jeg 2 meter høy, og måtte ha en sykkel som passet meg pga størrelsen, og det var et stort hopp i størrelse fra en Suzuki Bandit 600 som jeg startet med. (som forøvrig var en veldig artig og lettkjørt begynnersykkel)

 

(og FredrikE24, har du lyst på en prøvetur til sommern så får du bare si ifra ;))

Gamlesykkern: post-43349-0-35163400-1395001278_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på ABS?

 

(og FredrikE24, har du lyst på en prøvetur til sommern så får du bare si ifra ;))

Tenker på bremsekraftforsterker som på bil :) Skal si ifra, men er hvertfall 2 år til før jeg har mulighet til å ha sykkel. Er selv 194cm på strømpelesten og en liten 600ccm3 kunne jeg ikke tenke meg :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt gitt, kjørte å kjøpte meg en kebab sammen med en kompis. Så begynte det å snø, tenkte at det ikke kom til å legge seg men det gjorde det. Jaja er ikke så ofte det er moro å kjøre lat 4 takts 125..

Hvor lat snakker vi egentlig her? Merket at hjulet låste seg lett og at det var glatt på plenen når jeg kjørte sykkelen inn i dag :P Stod opp til at det hadde snødd og at stakkars jenta mi var full i snø :( Men nå står hu inne i kjelleren til ho mor, og nå blir det kanskje fem uker til neste gang vi møtes :'(

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lat snakker vi egentlig her? Merket at hjulet låste seg lett og at det var glatt på plenen når jeg kjørte sykkelen inn i dag :P Stod opp til at det hadde snødd og at stakkars jenta mi var full i snø :( Men nå står hu inne i kjelleren til ho mor, og nå blir det kanskje fem uker til neste gang vi møtes :'(

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Så lat at man ikke har lyst til å kjøre for å kjøre lenger etter en sommer. Er få ganger jeg trekker ordentlig på smilebåndene, men er været knallfint er det jo fint å kjøre en rolig tur da. Den kjører fra det meste av trimmede mopeder, eneste er en med TP86 og alt ellers som kjørte fra meg. 

Tja.. Spørs hvor høy du er og hvor mye penger du vil svi av på forsikring det :smile:

 

Begge de to syklene du nevner blir for små for meg på 184, og R = dyr forsikring. Jeg vil tipse deg om Honda CBR av denne generasjonen. Rimeligere forsikring, fysisk grei størrelse, går godt og er skikkelig god å kjøre. Kvaliteten er også så god du får den. Vet ikke om du får dem som mellomtung men...

Ja jeg tror ikke de syklene er for små til meg på ca 176-178. Det var vel det jeg trodde at de R syklene er dyre å forsikre, og det må man ha. Tenkte litt på hornet og den fra Suzuki som jeg har glemt navnet på. KTM kunne vært kult det også, det samme kunne firhjuling typ Yamaha Raptor vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen, jeg kom på en sykkel om du har litt budsjett å gå på. En som gir masse kred og ligger "litt mellom" typisk plastrakett og KTM, nemlig Triumph Street Triple. De er råtøffe og ekstremt artige å kjøre. Flott lyd er det også. Forsikringen er helt ok på disse syklene. Lånte en hos AMD for et par år siden. Kremsykkel  :)

 

Skulle jeg hatt R-sykkel i det formatet du nevner, så hadde jeg sett på Ninja. Den snur hoder og er en skikkelig hissigpropp. Selv blir jeg litt småstressa av å konstant ligge på høyt turtall for å ha pulver tilgjengelig, men var artig en time eller to i alle fall  :P Den er dog for liten for meg, og jeg så ikke speedometeret når jeg kjørte. Ser eieren av den jeg linket til har montert høyere kåpeglass, og jeg mistenker nok at det er for å kunne se instrumentpanelet i fart...

 

Denne var jo også ganske tøff, men den har jeg ingen personlig erfaring med, så kan ikke uttale meg om annet enn utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin sykkel men du trenger en annen lydemper for den orginale der kan du jo frakte 10 kinesere oppi , får vel tak i greie slip on potter.

 

Takker :smile:  Har bestilt M4 fra USA, skal viist gi helt ok lyd. Kjøpte Street slyer, ikke GP. Med GP trenger man visst øreplugger...

 

http://stores.sportbiketrackgear.com/images/InitialSet/m4_suzuki_gsxr1000_0911_gp_streetslayer_600.jpg

m4_suzuki_gsxr1000_0911_gp_streetslayer_

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen, jeg kom på en sykkel om du har litt budsjett å gå på. En som gir masse kred og ligger "litt mellom" typisk plastrakett og KTM, nemlig Triumph Street Triple. De er råtøffe og ekstremt artige å kjøre. Flott lyd er det også. Forsikringen er helt ok på disse syklene. Lånte en hos AMD for et par år siden. Kremsykkel :)

Skulle jeg hatt R-sykkel i det formatet du nevner, så hadde jeg sett på Ninja. Den snur hoder og er en skikkelig hissigpropp. Selv blir jeg litt småstressa av å konstant ligge på høyt turtall for å ha pulver tilgjengelig, men var artig en time eller to i alle fall :P Den er dog for liten for meg, og jeg så ikke speedometeret når jeg kjørte. Ser eieren av den jeg linket til har montert høyere kåpeglass, og jeg mistenker nok at det er for å kunne se instrumentpanelet i fart...

Denne var jo også ganske tøff, men den har jeg ingen personlig erfaring med, så kan ikke uttale meg om annet enn utseende.

Det er der 1000cm3 er så mye behageligere enn 600. Mye mer moment på lavt turtall å gir en mye mer roligere kjøre atferd :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...