Sveinsag Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 Kyllingbeina er vel de gummi bitene, som stikker opp fra siden av dekket. også kjent som en måte å se om du kjører rett fram, eller om du faktisk bruker sykkelen i svinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 ahhhh! Gixxer 600 eller Cbr 600 RR? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 Har iallefall bestemt meg for å skaffe meg en bobber... putre fint og rolig... Kjørt Gsx-R.... det er dessverre ikkeno lurt for meg å skaffe meg en R sykkel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 ahhhh! Gixxer 600 eller Cbr 600 RR? BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 Noen Kawasaki huer her inne? Som har røddig peil på sykler rundt 2000? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 Har iallefall bestemt meg for å skaffe meg en bobber... putre fint og rolig... Kjørt Gsx-R.... det er dessverre ikkeno lurt for meg å skaffe meg en R sykkel... Da har man prøvd en gsx, kan ikke kjøpe dette! Alt for galskap kjenner jeg, i hvertfall i forhold til mentaliteten for øyeblikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 BMW med boxer? Mest solgte sykkel ifjor var vel R1200GS eller noe deromkring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Da har man prøvd en gsx, kan ikke kjøpe dette! Alt for galskap kjenner jeg, i hvertfall i forhold til mentaliteten for øyeblikket Tro det eller ei, men GSXR blir faktisk kjedelig etter en periode hvis du ikke bruker sykkelen til det den egentlig er lagd for.. Banekjøring. Gutta som kjører R-sykler og som holder seg til R-sykler er de som faktisk pleier å dra på trackdays. Men selvfølgelig.. Finnes folk som bruker slike sykler bare på veien, men trenden er som regel at man har en slik sykkel i maks et par år for så å gå over til noe litt mer fornuftig... For folk flest skjønner etterhvert at det koster mer enn det smaker.. Spør du meg så vil det absolutt ideelle for norske veier være noe med lav vekt og V-twin. F.eks Ducati Monster, Buell Lightning etc. Men igjen.. MYE lettere å kjøre seg i hjel på slike sykler... Tenk deg... Hmm... En lastebil motor i en Toyota Yaris! Stor kraft, lav vekt og mer oppreist kjørestilling resulterer som regel i lane-splitting og bakhjulskjøring.. Men hvis du er litt mer av den typen som ikke kjøper MC for å ha som leketøy, men heller vil cruise og kose deg med turen under avslappende forhold vil jeg absolutt anbefale deg en cruiser (ser her at folk kaller det chopper - det er helt feil! Chopper er en ombygd cruiser, derav navnet chopper). Selv har jeg ikke angret et sekund på at jeg gikk over til HD Sportster, og anbefaler det absolutt til alle andre som vurderer noe liknende. Sportster blir en ting mellom en Triumph Bonneville og en Softail, og er et helt genialt valg! Lav vekt, herlig lyd, fint utseende og veldig bra med kraft hvis du kjøper 1200-utgaven framfor 883. Prøvekjør den nye Sportster Iron, så vil du ikke angre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Tro det eller ei, men GSXR blir faktisk kjedelig etter en periode hvis du ikke bruker sykkelen til det den egentlig er lagd for.. Banekjøring. Gutta som kjører R-sykler og som holder seg til R-sykler er de som faktisk pleier å dra på trackdays. Men selvfølgelig.. Finnes folk som bruker slike sykler bare på veien, men trenden er som regel at man har en slik sykkel i maks et par år for så å gå over til noe litt mer fornuftig... For folk flest skjønner etterhvert at det koster mer enn det smaker.. Spør du meg så vil det absolutt ideelle for norske veier være noe med lav vekt og V-twin. F.eks Ducati Monster, Buell Lightning etc. Men igjen.. MYE lettere å kjøre seg i hjel på slike sykler... Tenk deg... Hmm... En lastebil motor i en Toyota Yaris! Stor kraft, lav vekt og mer oppreist kjørestilling resulterer som regel i lane-splitting og bakhjulskjøring.. Men hvis du er litt mer av den typen som ikke kjøper MC for å ha som leketøy, men heller vil cruise og kose deg med turen under avslappende forhold vil jeg absolutt anbefale deg en cruiser (ser her at folk kaller det chopper - det er helt feil! Chopper er en ombygd cruiser, derav navnet chopper). Selv har jeg ikke angret et sekund på at jeg gikk over til HD Sportster, og anbefaler det absolutt til alle andre som vurderer noe liknende. Sportster blir en ting mellom en Triumph Bonneville og en Softail, og er et helt genialt valg! Lav vekt, herlig lyd, fint utseende og veldig bra med kraft hvis du kjøper 1200-utgaven framfor 883. Prøvekjør den nye Sportster Iron, så vil du ikke angre godt å høre da jeg nettop har bestilt meg en 2014 sportster iron med abs , der blir kos , lappen har jeg vell om en uke ihvertfall da jeg har oppkjøring og sykkelen skal og komme på oppkjøringsdagen gleder meg noe syyykt som en treåring på julaften . M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnA Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Kjørte en god runde i går, var blant annet innom KTM-karavanen og prøvde både 1190 Adventure R og 1290 Super Duke R. Vurderer sterkt å bytte GSX-R 1000'n i løpet av nærmeste fremtid, da jeg synes det er en ubrukbar sykkel. Det må jeg si, begge KTM'ene imponerte stort! Har aldri hatt noe til overs for disse adventure-syklene, da de ikke akkurat er lekre å se på, samt virker å være både tunge og dorske å kjøre. Nå er vel fremdeles ikke utseendet på min topp-ti liste, men kjøreegenskapene overbeviste meg. Den var bedre enn min gixxeren på ALLE områder. (Ok, ikke på bane da kanskje. Men jeg kjører aldri på bane, så hva pokker skal jeg med en banesykkel da?) Super Duken var ekstremt morsom å kjøre, faktisk mye morsommere enn både gixxeren jeg har nå, og 690 motarden jeg hadde i fjor. Mitt absolutte førstevalg om jeg kun skulle hatt en sykkel for bruk i nærmiljø og dagsturer. Det eneste jeg har å utsette på den var traction-controlen, det ble dårlig med hjulløft. (Mulig dette går an å slå av, hadde ikke tid til å forske noe spesielt på dette da det var litt kø for prøvekjøring.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Blir det ikke voldsomt med vind på slike supermotarder? Jeg synes r sykkel er helt fantastisk så skjønner ikke hva som er ubrukelig med det men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Blir det ikke voldsomt med vind på slike supermotarder? Jeg synes r sykkel er helt fantastisk så skjønner ikke hva som er ubrukelig med det men Ingen sykkel som er gull til pendling på e18 over lenger tid nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Tipper du angrer greit på at du gjorde det der Wicky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnA Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Blir det ikke voldsomt med vind på slike supermotarder? Jeg synes r sykkel er helt fantastisk så skjønner ikke hva som er ubrukelig med det men Problemet mitt med r-sykkel, kanskje spesielt den jeg har (ikke kjørt annet enn GSX-R 1000 og Yamaha R6), er at den er fryktelig uinspiserende og slitsom å kjøre under 130 km/t. Det er først da man kan ligge behagelig på vinden. Geometrien på sykkelen, kombinert med veiene jeg stort sett kjører, gjør at man nesten aldri får knekt den skikkelig ned i svingene før man har passert den hastigheten. Kjøring som passer perfekt til denne sykkelen, som høyhastighetspass på trafikkerte motorveier, lanesplitting og mil etter mil i 200+ er jeg forholdsvis ferdig med for å si det sånn. Nå er ikke Super Duke en motard, mer en street fighter, men vindforholdene er vel noenlunde samme. Det blir endel vind i brystkassen over 130, det samt begrenset bagasjekapasitet er vel de største ankepunktene mot å bruke den som tursykkel. Når det er sagt var det mye mer ubehagelig med vinden på adventure-sykkelen, da vindtrykket som gikk over skjermen der traff meg akkurat i hjelmen og skapte en forferdelig vindsus. Men det finnes en uendelig liste av tilbehør til disse syklene, og en annen type skjerm var visstnok en av de. Drømmegarasjen hadde nok inneholdt en slik adventure-sykkel til tur-, hverdags- og jobbpendlebruk, en custom HD bygd på softail-ramme samt en liten, kjapp og smidig fighter for litt lokalkjøring. Et par klassiske japser fra 70-tallet hadde nok heller ikke vært feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå