Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor skammelig er det egentlig med et bakhjul som er desidert mest slitt på midten? Mesteparten av kjøringen er jo tross alt rolig kjøring, med litt pådrag av og til...

Måtte bytte bakdekket i dag, har sikkert kjørt rundt 1000km på det, var ganske slitt når jeg handla...

Og hvor langt ned sliter dere dekka? Jeg har kanskje kjørt det litt vell langt, men så lenge det er tørt går det jo helt fint :) Ikke det beste å kjøre med et dekk som er såpass flatt på midten, men det funker jo....

Og joda, chicken-stripes delux! Dekket er fra 2009, så har vert litt skeptisk på hvor godt det sitter, better safe than sorry :) Blir andre boller med fabrikkferskt kvalitetsdekk :P

10364056_10154307858040077_6636163804586

Jeg hadde kanskje 3 mm chicken strips på mitt bakdekk. Etter og ha trent litt i knappe svinger. Men en uke etter med pendling og kjøring med fruen bakpå ser dekket mer ut som ditt. Ikke like gale men :P så skal man ikke ha chicken-stripes tror jeg sykkelen kun kan brukes til "idiot" kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha når vi er inne på slitte dekk så husker jeg en kompis hadde handla en dritkult dekk sa han for 20 kr det var bredt og kult.

Så kom han med det og skulle legge om så var det fordekk som var 5 år gammelt og nedslitt som f haha det har han blitt mobbet mye for oppigjrnnom.

Og til dere som mener at dekket skal være "mye" slitt ved disse såkalte kyllings stripane deres.... Da må man nesten kjøre på bane for på vanlig vei og turkjøring så ligger man jo helt klart mest midt på , relativt sjelden man får lagt ned så mye at man får kneskrap i svinga også er jo så mye dårlig veier hull osv som gjør det livsfarlig , men har man noen gode svinger man er kjent i så går det jo . Hadde nesten noen kneskrap med 125 rsen jeg hadde for et par år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pysestriper på dekk, jeg synes det er tåpelig og i det heletatt snakke om det.. Folk påpekte dette til og med da jeg kjørte moped.. Nå er det lenge siden jeg har fått noen slik kommentar skutt mot meg(lite tohjuling de siste år), men den neste som nevner det skal få høre det.

 

All fornuft tilsier at det vil bli møkkete striper på dekkene om man kjører forholdsvis normalt. De såkalte pysestripene kjennetegner vel mer en god motorsyklist, enn en dårlig da medregnet at motorsyklisten ferdes i normal trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R1 min er det knudrete på sidene. Derfor den selges til fordel v rod!

Man må jo kjøre på svingete vei for å slite på sidene. Kjører man lite på svingete vei så sliter man jo lite på sidene.

Til uka blir det stage 2 trim på rodden :-)

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha når vi er inne på slitte dekk så husker jeg en kompis hadde handla en dritkult dekk sa han for 20 kr det var bredt og kult.

Så kom han med det og skulle legge om så var det fordekk som var 5 år gammelt og nedslitt som f haha det har han blitt mobbet mye for oppigjrnnom.

Og til dere som mener at dekket skal være "mye" slitt ved disse såkalte kyllings stripane deres.... Da må man nesten kjøre på bane for på vanlig vei og turkjøring så ligger man jo helt klart mest midt på , relativt sjelden man får lagt ned så mye at man får kneskrap i svinga også er jo så mye dårlig veier hull osv som gjør det livsfarlig , men har man noen gode svinger man er kjent i så går det jo . Hadde nesten noen kneskrap med 125 rsen jeg hadde for et par år tilbake.

aprilia RS er jo helt sjef i svinger!

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har naturligvis mye med hvor og hvordan man kjører å gjøre ja :P Blir mye cruising, litt pådrag, og litt turer... Sliter lite på sidene generelt sett :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R1 min er det knudrete på sidene. Derfor den selges til fordel v rod!

Man må jo kjøre på svingete vei for å slite på sidene. Kjører man lite på svingete vei så sliter man jo lite på sidene.

Til uka blir det stage 2 trim på rodden :-)

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Stilig har ikke rodden 130hk orginalt, hvor mye får du nå da , hva innebærer stage 2 , tenker å kjøre stage 1 på min etterhvert det er filter potter og oppjustert bensin.

Har litt lyst til å prøve vrod når jeg får tunglappen om 3år syntes de er grisetøffe.

Hvordan er egentlig rodden i svinger , blir den sånn at du føler du ikke får lagt ned nokk å må begrense farten eller kan du kegge den ned en del før det skraper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig har ikke rodden 130hk orginalt, hvor mye får du nå da , hva innebærer stage 2 , tenker å kjøre stage 1 på min etterhvert det er filter potter og oppjustert bensin.

Har litt lyst til å prøve vrod når jeg får tunglappen om 3år syntes de er grisetøffe.

Hvordan er egentlig rodden i svinger , blir den sånn at du føler du ikke får lagt ned nokk å må begrense farten eller kan du kegge den ned en del før det skraper.

Er kammer og. vet ikke hvor mye det blir men har hørt 160hk, men tar det med en klype salt.

er fin i svinga. for lagt den en del ned. men hjelper mye å flyttekropps vekt. så får kjørt ganske hardt i sving :-) veldig lettkjørt :-)

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...