Oddiam Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Noen som har etfaring med fjernstarter på bilen? Fikk tips at det er plenty på Ebay, men der er også plenty juggel der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Å, trodde ikke iPad Mini hadde GPS støtte jeg? Kjekt å vite, da kan jeg jo begynne å ta den med annet enn til studier. Hadde vært kjekt med tråd selv om det tar lang tid Litt off-topic, men iPad mini er akkurat lik som alle andre iPader når det kommer til dette; de med støtte for 3G har GPS, de med kun wi-di har ikke. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Du bør få inn den originale store kjørecomputeren iallefall! Den sitter der som de fleste E30er har den analoge klokken, har bl.a. startsperre, temperaturmåler, klokke, snittmåling for bensinforbruk, snittmåling for hastighet, rekkevidde og et par andre ting. Kjekt å ha Og takspeil med kartlamper. Og originalt air-conditioning. Setevarmere, cruisekontroll, elektriske speil, elektriske vindusheiser. Gå gjennom utstyrskatalogen og legg til alt den ikke har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddiam Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2013 Gode forslag! Har snakket med BMW Norge ang kjørecomputer tidligere, å de sier at det ikke lar seg gjøre..vet ikke helt med det Ellers tror jeg det eneste jeg skal undersøke litt er aircon og elektriske vinduer, det hadde jeg ikke tenkt på før. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 E30 kom jo med kjørekomputer orginalt så lar seg nok gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Jeg ville nok ikke begynt å tulle med TV/iPad-skjermer og annet uoriginalt tull i en bil som dette. Du burde etter mitt syn følge tipsene om å ettermontere originalt utstyr som bilen mangler. Jeg har tidligere sett (her inne) en E30 med skinntrukket midtkonsoll og dashbord. Dette var en innertier! Gode forslag! Har snakket med BMW Norge ang kjørecomputer tidligere, å de sier at det ikke lar seg gjøre..vet ikke helt med det […] Å spørre BMW Norge (eller aut. BMW forhandler for den saks skyld) om ettermontering av ting som ikke står i ETK er dødfødt, da de kun forholder seg til ting det finnes ettermonteringspakker på. Det hjelper nok heller ikke å spørre om modeller eldre enn nest siste generasjon da dette er biler som for lengst skulle vært på museum (i deres øyne). En E30 faller naturligvis laaaangt utenfor dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Å kontakte bmw Norge for noe har jeg aldri kommet på .. Oddiam reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 å plassere skjermen der nede tror jeg vil gjøre den lite brukervennlig mtp navigering etc. Ang andre ideer, så hadde alpina en gang i tiden en måler til å sette inn i luftdysen i midten, den er det nå ett firma som har kopiert looken til. Sett den i bil og den passer utrolig bra inn. der kan du få oljetemp, trykk, vanntemp, volt osv. http://www.insideperformance.de/onlineshop/product_info.php/products_id/225/language/en Dette er en variant. Skulle du bygget skjerm i den ville jeg heller prøvd å sette varmeapparatkontrollene ned forran gearspaken, og bygge skjermen der du nå har radio og varmeapparatkontroller (evt sette inn en dobbel din.)kan bruke Ipad og et potensiometer som headunit (potensiometeret som volumkontroll) dersom du har en forsterker i bilen. Migthy Car Mods har en youtube video på dette (i en subaru riktig nok, men koblingen er den samme) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 http://members.dodo.com.au/~wawawa/idrive.htm Litt sånn som skjermen innstalleres i denne jeg tenkte på. Han her gjør riktignok ganske mye rart i bilen mer enn å montere en pad da. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=49542 80 talls look. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddiam Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg ville nok ikke begynt å tulle med TV/iPad-skjermer og annet uoriginalt tull i en bil som dette. Du burde etter mitt syn følge tipsene om å ettermontere originalt utstyr som bilen mangler. Jeg har tidligere sett (her inne) en E30 med skinntrukket midtkonsoll og dashbord. Dette var en innertier! Å spørre BMW Norge (eller aut. BMW forhandler for den saks skyld) om ettermontering av ting som ikke står i ETK er dødfødt, da de kun forholder seg til ting det finnes ettermonteringspakker på. Det hjelper nok heller ikke å spørre om modeller eldre enn nest siste generasjon da dette er biler som for lengst skulle vært på museum (i deres øyne). En E30 faller naturligvis laaaangt utenfor dette. Hehe, der kom den forventede "hvorfor skal du ødelegge osv..." Jeg kan si meg enig at jeg vil gjærne ha den original da dette ser meget bra ut, men har også fått en smak for multimediasenter i bilen.. Jeg ble litt satt ut av hans konkrete "NEI".. Før jeg sa hvilken bil jeg ville ha den originale enheten i, sa han at det lot seg gjøre.. Jeg spurte om det var separate styre enheter, separate ledninger osv, og alt tydet på at man kan ettermontere, helt til jeg sa E30, da ble det NEI.. Tror jeg skulle ha fått det til å fungere med noen enkle funksjoner. å plassere skjermen der nede tror jeg vil gjøre den lite brukervennlig mtp navigering etc. Ang andre ideer, så hadde alpina en gang i tiden en måler til å sette inn i luftdysen i midten, den er det nå ett firma som har kopiert looken til. Sett den i bil og den passer utrolig bra inn. der kan du få oljetemp, trykk, vanntemp, volt osv. http://www.insideperformance.de/onlineshop/product_info.php/products_id/225/language/en Dette er en variant. Skulle du bygget skjerm i den ville jeg heller prøvd å sette varmeapparatkontrollene ned forran gearspaken, og bygge skjermen der du nå har radio og varmeapparatkontroller (evt sette inn en dobbel din.) kan bruke Ipad og et potensiometer som headunit (potensiometeret som volumkontroll) dersom du har en forsterker i bilen. Migthy Car Mods har en youtube video på dette (i en subaru riktig nok, men koblingen er den samme) Den til insideperformance ser ganske bra ut, men dette blir litt for mye computer og litt for lite mediasenter. Skal se litt nærmere på den og finne ut om man kan få litt andre varianter med mer programvare i.. Takk for tipset. Ang varmeapparatkontrollene osv, så har jeg ikke lyst til å gjøre for stort inngrep.. Jeg har enda ikke sett noen som har flyttet varmekontrollene, og fått dette til å se bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddiam Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 http://members.dodo.com.au/~wawawa/idrive.htm Litt sånn som skjermen innstalleres i denne jeg tenkte på. Han her gjør riktignok ganske mye rart i bilen mer enn å montere en pad da. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=49542 80 talls look. iDrive enheten slik som han har montert den ser forferdelig ut spør du meg, men tanken er bra.. Hadde den fluktet litt bedre så man slipper unna kanten, så hadde jeg kanskje vurdert det litt mer (Etter å ha studert litt, så ser det ikke umulig ut for å få til). Jeg tenker at man kan kanskje lage en ramme som er skyvbar for å justere den litt bedre.. Trenger også å finne ett bra alternativ for å flytte luftkontrollere for å få en slik montering til å fungere i mine øyne.. r3vlimited.com er inne på noe.. Skjermen blir kanskje en tanke stor og kan kanskje blokkere litt for synet ut, men absolutt ett mulig valg (Muligens sette inn en mindre enhet istede? ) . Problemet som sannsynlig vis setter en stopper for denne, er at jeg neppe greier å få ett resultat som kan minne om original kvalitet på dashen rundt.. Vet heller ikke om man kan kjøpe samme stoff som original dash er laget av ? Takker for tipsene, skal fundere litt på bildene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Angående OBC, kan du kjøpe retrofit kit på ebay til rundt rundt 1000-lappen. Søk på E30 OBC kit. Oddiam reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå