Morty999 Skrevet Desember 26, 2013 Share Skrevet Desember 26, 2013 driver å skal få på cruise kontroll på m88n, men mangler en liten brakett som sitter på spjeldrekka, men i etk'n så finner jeg ikke delenr.. verken på gs eller realoem.com gjelder nr 31 på dette bildet noen som har tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Det der er sinnsykt rart. Jeg finner ingenting på BMW sin delekatalog heller, kun opp til nr 29 på bildet. Men jeg finner heller ikke M88, kun S38 og M30.. Kanskje det har noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2013 s38b35 kan jo være likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hmm... Liker litt detektivarbeid. Derfor var jeg veldig glad i "gjett bilen" tråden. Dette er en vanskelig nøtt, og jeg har heller ikke greid å løse den. Meeen.. Delen du leter etter sitter jo i enden av den eneste informasjonen man får på realoem.com, dvs Bowden Cable. Ett kjapt delenr søk på Google leder meg til denne siden; http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=250348&ukey_product=1427635 Her finner jeg ut at cruise controllen er lik på både S38, M21 OG M30, det kun stort sett bare Bowden Cable som har forskjellig delenr. Det underlige er at alle delene som er nummerert i plansjen, er listet opp på delelisten, bortsett fra nr 31 og 32. (f..k) Jeg finner også ut at M10, M20 og S14 bruker den samme delen i enden av Bowden Cable, bare at i denne plansjen er den avblidet i en annen vinkel. Del nr 18 og 19. http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=250341&ukey_product=1267489 Men heller ikke her er den på listen over delenr. på de forskjellige delene... Da tenker jeg at den kanskje kan ligge under en annen kategori når en skal søke. Når det er sagt, så ser det ut for at dette er en vanlig brankett brukt på 80-tallet på flere modeller, og derfor vil det lette søket på å finne en brukt del i Norge. Du må bare finne en bil/motor med cruise control... Vet ikke om dette hjelper, men har da forsøkt i det minste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hva sitter denne braketten festet på? Er du sikker på at du trenger denne, og at ikke funskjonen den tjener allerede finnes på noe du har fra før? (Beklager Morty999, men jeg må jo spørre). Ettersom denne ikke finnes beskrevet i ETK. Jeg har, som fish, brukt litt tid på detektivarbeid her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 denne sitter skrudd fast i den nåværende "braketten" som du hekter gass vaieren på.. pga det er kun en plass til vaier orginalt nå, men jeg må ha 2 pga cruise vaieren.. kan ta ett bilde nå så dere får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 sånn her er det nå.. ser ut som jeg hadde skruen.. men usikker på hvordan det der skulle være... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 Hmm... Liker litt detektivarbeid. Derfor var jeg veldig glad i "gjett bilen" tråden. Dette er en vanskelig nøtt, og jeg har heller ikke greid å løse den. Meeen.. Delen du leter etter sitter jo i enden av den eneste informasjonen man får på realoem.com, dvs Bowden Cable. Ett kjapt delenr søk på Google leder meg til denne siden; http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=250348&ukey_product=1427635 Her finner jeg ut at cruise controllen er lik på både S38, M21 OG M30, det kun stort sett bare Bowden Cable som har forskjellig delenr. Det underlige er at alle delene som er nummerert i plansjen, er listet opp på delelisten, bortsett fra nr 31 og 32. (f..k) Jeg finner også ut at M10, M20 og S14 bruker den samme delen i enden av Bowden Cable, bare at i denne plansjen er den avblidet i en annen vinkel. Del nr 18 og 19. http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=250341&ukey_product=1267489 Men heller ikke her er den på listen over delenr. på de forskjellige delene... Da tenker jeg at den kanskje kan ligge under en annen kategori når en skal søke. Når det er sagt, så ser det ut for at dette er en vanlig brankett brukt på 80-tallet på flere modeller, og derfor vil det lette søket på å finne en brukt del i Norge. Du må bare finne en bil/motor med cruise control... Vet ikke om dette hjelper, men har da forsøkt i det minste... enden på vaiern er jo lik på alle ja.. men er det vaieren skal festes jeg mangler.. såklart kan jeg laga en ny, men om jeg kunne fått tak i den orginale så vil jeg heller det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Den delen du etterspør i første post, er avbildet på andre foto du har lagt ut (rett foran fingeren din). Skal du ha flere enn en? Eller er det den hvite plastdingsen som er nr. 20? Edit, ser jeg har tatt feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Det som er avbildet på bildene dine er det del nr 13 og 14 her? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DC91&mospid=47222&btnr=13_1085&hg=13&fg=05 Hvor skal det festes det det du er ute etter? Ser det kommer 2 stk wire frem til der du holder fingerene på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 dette er absolut det eneste bilde jeg har klart å finne av m88 med cruise kontrol.. desverre er det latterlig dårlig http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4a/E28m5engine01.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 jeg skal feste den vaieren jeg holder løst.. men HVOR? det jeg ikke er sikker på åssen skal.. derfor jeg skulel finni den delen som mangler, vist på strek bilder i første post.. er STÅL festet jeg må ha å skru på den som er på motorn pr idag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2013 her ser det faktisk ut att den skal på motsatt side av hva jeg tror.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Ok, ser den. Hva er den lille "klumpen" (se bildene dine) på den armen som wire går inn på i dag? Er det mulighet for ett "ekstra" feste for den hvite "plastdingsen"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Kapp en bit av armen på spjeldet fra en M20 og sveis/skru den fast. Problem solved fish reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå