smiley87 Skrevet Desember 27, 2013 Share Skrevet Desember 27, 2013 Min første dieselbil, og jeg er strålende fornøyd! Det er en BMW 525da E61 2004 med nesten 200k på telleren. Spec: Fahrgestellnummer: WBANJ51070B421598 Modellbezeichnung: 525D Ausführung: Europa Typschlüssel: NJ51 E-Code: E61 Karosserie: touring Lenkung: links Türen: 5 Motor: M57/TU - 2,50l (130kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: automatisch Außenfarbe: Black Sapphire Metallic (475) Innenraum: Leder Dakota/schwarz (LCSW) Produktionsdatum: 15.07.2004 Werk: Dingolfing Optional Equipment: S205A Automatic transmission S217A Active steering S261A Side airbags for rear passengers S320A Deleted, model lettering S354A Green windscreen, green shade band S402A Electric panoramic roof S417A Roller sun vizor, rear door S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S442A Cup holder S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S536A Auxiliary heating S540A Cruise control S589A BMW LA wheel, star spoke 122 S606A Navigation system Business S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system S698A Area-Code 2 for DVD L801A National Version Germany S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SBA Telematics access request,country-spec. S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP Følgende er gjort med bilen: Sorte nyrer er montert Byttet dempere foran Byttet styrstag foran Byttet samtlige "rakkelstag" Ny webasto Ny sensormatte i passasjersetet Led interiør-lys Nye AE-LED Ny kontakt til beltestrammeren Oljeskift m/filter (03.2014) Byttet EGR og hovedtermostat. Ny koppholder til passasjer foran Ny solgardin til den lille ruta i døra bak Rep-kit til rolloen i bagasjerommet Diverse som blir gjort/må gjøres: Ny eksosmanifold må monteres, den gamle er full av sprekker. Kommer noen feilmeldinger på luftfjæring bak. Belgene virker tette, mulig kompressor må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2013 Blir spennende når denne kommer i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2014 Da er det bestilt nye svarte nyrer til bilen. Har også litt lyst til å plasidippe chrom listene rundt vinduene, som kanskje er den billigste og enkleste måten. Har sett de som har gjort dette og jeg synes det ser ganske bra ut. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Blir spennende når denne kommer i hus. e60_1__31116.1363748957.1280.1280.jpg Hei, Har du fått montert denne? Noen erfaringer å dele? Mvh, Pekka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Gratulerer med flott vogn Blir nok bra med planene, men fysja meg så mye av fronten som vil forsvinne p.g.a sort grill på sort bil Sorte shadow. er absolutt en vinner, men å ha en kontrast foran på sort bil sammen med lyktene det er det fineste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Hei, Har du fått montert denne? Noen erfaringer å dele? Mvh, Pekka Jeg fikk montert den, men den fungerte ikke som den skulle. Så jeg tok kontakt med produsenten, som kunne fortelle meg at den ikke hadde støtte for diesel!!! Så om jeg ikke får solgt den til noen som har E60/61 bensin blir dette en dyr affære:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Gratulerer med flott vogn Blir nok bra med planene, men fysja meg så mye av fronten som vil forsvinne p.g.a sort grill på sort bil Sorte shadow. er absolutt en vinner, men å ha en kontrast foran på sort bil sammen med lyktene det er det fineste Takker Fikk montert den nye grillen for en liten stund side, og personlig synes jeg det passer ganske bra hehe.. Istedet for å kjøpe nye lister tror jeg at jeg benytter meg av plasti-dip. Enklest og billigst! Har også byttet pærene i AE og byttet om til LED interiørlys. MEGET FORNØYD! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Jeg fikk montert den, men den fungerte ikke som den skulle. Så jeg tok kontakt med produsenten, som kunne fortelle meg at den ikke hadde støtte for diesel!!! Så om jeg ikke får solgt den til noen som har E60/61 bensin blir dette en dyr affære:( Så utrolig kjedelig! Jeg synes integrasjonen og funksjonen virket genial, så tenkte å sette den på ønskelisten. Men, har diesel jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet April 1, 2014 Forfatter Share Skrevet April 1, 2014 Liten oppdatering: Dempere og stabstagforinger foran ble byttet ikke lenge etter at bilen ble kjøpt. Februar 2014 Byttet rakkelstag foran og bak, styrestag begge sider og olje m/filter(Castrol Edge RS 10W-60). 25. Mars Ny webasto, sensormatte i passasjersete og loddet inn ny kontakt til beltestrammeren. 31. Mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 1, 2014 Share Skrevet April 1, 2014 Bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet April 1, 2014 Forfatter Share Skrevet April 1, 2014 Ble dessverre ikke tatt noen bilder Men jeg skal huske det til neste gang! Er som regel ganske flink til å ta bilder når jeg holder på, men i det siste har jeg bare stresset med å bli ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 I går ble det byttet hovedtermostat og luftfilter. Hele denne jobben tok ca 2 timer fra jeg tappet av vannet og til jeg fylte på igjen. Var på tide å bytte filter også! Tok dette etter termostaten, da jeg trodde den enkleste jobben var filteret, men der tok jeg feil!!! Brukte over 1 time for å få bytte driten! S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Blir bra med planene dine har selv plasti dippet chrom listene, og det er å anbefale smiley87 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet April 6, 2014 Forfatter Share Skrevet April 6, 2014 Takker:-) må vel bestille meg en boks snart tror jeg. Maskerte du helt inntill listene? Har du noe bilde av resultatet? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet April 6, 2014 Share Skrevet April 6, 2014 Takker:-) må vel bestille meg en boks snart tror jeg. Maskerte du helt inntill listene? Har du noe bilde av resultatet? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk Maskerte helt inntil listene ja Men dra av maskeringen etter siste strøk FØR plasti dippen tørker kan ta et bildet i morra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå