henind Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Hei.Er i tenkeboksen angående kjøp av en 2010 320d e92. Den må inn på EU i løpet av februar 2014, derfor er jeg litt nervøs for hva som evt. kan komme frem der. Noen som har erfaringer med typiske feil, slitedeler på denne modellen? Bilen har gått 60.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Dette er rimelig solide biler med tanke på det som sjekkes på EU kontroll, tenker da på bremser , hjuloppheng lys og slikt. Jeg har en E91, og den er betydelig bedre enn hva min tidligere E46 når det gjelder hjuloppheng. Når det gjelder N47 motoren i E90 serien så bør en være klar over problemer med registerkjede, sjekk grundig for ulyd da det har vært endel tilfeller av utslitte kjeder og påfølgende motorhavari. Om jeg skulle kjøpt en bil med denne motoren uten gjenstående garanti ville jeg sterkt vurdert en motorskadeforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Vår E92 320i gikk nylig gjennom EU uten feil etter ca. 142 000 km. Skiftet fjærer og dempere foran i vår, og ellers har det vært lite som har blitt skiftet utover service så vidt jeg vet. Hadde ikke vært bekymret for at det skal dukke opp noe alvorlig på EU, men hadde uansett fått en tilstandsrapport, som er langt mer grundig, på den i forbindelse med evt. kjøp. Da skal alt som måtte komme opp på EU bli oppdaget, og man kan sikkert få tatt i EU i samme operasjon for å spare tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Er du usikker så bare ta en NAF test/test av noen uavhengig av dem du kjøper fra. En slik test er mye grundigere en en fort gjort PKK på 45min. Dette bør man etter min mening uansett gjøre når man handler bil for over 150k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Dette er rimelig solide biler med tanke på det som sjekkes på EU kontroll, tenker da på bremser , hjuloppheng lys og slikt. Jeg har en E91, og den er betydelig bedre enn hva min tidligere E46 når det gjelder hjuloppheng. Når det gjelder N47 motoren i E90 serien så bør en være klar over problemer med registerkjede, sjekk grundig for ulyd da det har vært endel tilfeller av utslitte kjeder og påfølgende motorhavari. Om jeg skulle kjøpt en bil med denne motoren uten gjenstående garanti ville jeg sterkt vurdert en motorskadeforsikring. Fint å få med at 2010 og nyere ikke er spesielt belemret med registerkjedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå