Gå til innhold

Lurte om hvor mye jeg kan få for bilen

miikabmw
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Byttet bort en tidligere BMW min og 20 000 mot en E36 318is fjor sommer.

Men nå jeg har tenkt på lenge om jeg skal selge bilen. Men jeg er usikker på hva bilen er verdt for. Har selvfølgelig lyst å få mest mulig.

Så info om bilen:

Modell: 1993

EU-ok til mars 2015

KM-stand: ca 290 (byttet speeddomentert så har ikke helt kontroll på dt og har skrev dt ned så jeg må regne ut før jeg kan oppgir riktige km)

Rustfritt 98%

Understell ser ganske bra ut!

Jeg hadde en liten uhell nettopp vinteren så dt endte md skadet framskjerm og sideskjørt dessverre! Litt skader bakfanger også..

Bilen går utrolig bra, motor og gir er i topp stand.

Negativt:

- P brems fungerer dårlig.

Kanskje litt flere småting men ikke noe alvorlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000 for en 21 år gammel bil? 318 is fra 1993 ligger på rundt 10-15000 på Finn. Husk at skaden på framskjermen og skjørtet fort kan komme opp i 15-20000 for å få fikset dette på verksted.

Alder er urelevant, biler i god stand og rett km selger fortsatt for 40k. Fremfangeren koster 1200,- skjørtet koster rundt 900,-. 2100. + lakk.

Bildene dine er for dårlige, det er umulig å si stort utifra dem, men så lenge bilen har tegn på grøfterally tror jeg prisen er 10-15k som nevnt over. Dette med å skrive rustfritt på en 20 år gammel bil mener jeg er å gjøre det vanskelig for deg selv, for rust er der. Skriver du det i kontrakta, så får kjøper garantert noe å kicke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite? Jeg synes det høres alt for mye ut. Bilen er 21 år gammel, har usikker kilometerstand og er generelt sett litt lurvete - bilen er ikke et samlerobjekt. Langt nyere og mer moderne biler (E39, E46 etc) ligger i samme prisleie. Disse bilene er dessverre ikke verdt gull og grønne skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite? Jeg synes det høres alt for mye ut. Bilen er 21 år gammel, har usikker kilometerstand og er generelt sett litt lurvete - bilen er ikke et samlerobjekt. Langt nyere og mer moderne biler (E39, E46 etc) ligger i samme prisleie. Disse bilene er dessverre ikke verdt gull og grønne skoger.

Kanskje du har rett der ja.. Men som sagt, jeg har skrev ned riktige km så jeg må regne ut før jeg kan oppgir riktige km.. Men jeg får kanskje bare selge den til 20K selvom jeg har ikke lyst da.. Må prøve først ;)

Om jeg klarte dt og jeg var 100% ærlig så får jeg nok ingen klager elr kjøperen kan ikk truer meg mot rettsak, kontrakten og sånt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...