Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig idag kommer det ingen lys (kun interiørlys) på ved opplåsing av min e61. Welcome lights virker heller ikke...

Hva kan være galt?

Skrevet

Plutselig idag kommer det ingen lys (kun interiørlys) på ved opplåsing av min e61. Welcome lights virker heller ikke...

Hva kan være galt?

Hovedlysbryter står ikke i Auto lenger? :)

Skrevet

Men lysbryter kan vel også stå helt til høyre?

Mener da at min gir meg lys utvendig på både auto og helt til høyre.

Skrevet

Batteriet er 1 år gammelt og står med defa vedlikeholdslader i. Bryteren står i auto.

Men bilen slår av radioen når bilen ikke er igang (kun tenning på), så virker jo som et strømproblem.

Fikk idag opp symbol meg bil på bukk når jeg startet opp, og klokka hadde nullstillt seg. Da hadde den stått med lader i hele dagen.

Har ikke fått opp noe dårlig batteri varsel eller discharge varsel. (Kun 1 gang forrige uke før jeg begynte å vedlikeholdslade for sesongen)

Kan det være noe sånt som IBS som er dårlig?

Skrevet

Pussig når batteriet er så nytt. Akkurat samme symptom som jeg hadde med dårlig og tre år gammelt batteri.

Skrevet

Ble det kodet inn at batteriet ble byttet? På min bil ble dette ikke gjort, og batteriet tok kvelden på mindre enn to år.

Hvor er vedlikeholdsladeren koblet til?

Skrevet

Hadde samme symtomer som deg. Samme bil,

Hadde ny lada batteri og når jeg kjørte, slo radio av og batteri "frakoblet". Trudde ibs sensoren.

Den er litt vel følsom viss den har fått fukt i seg som er vanlig nedi batteri brønnen,

Jeg kobla den ut og har ikke sett noe til feilmeldinger i etterkant.

Enkelt, napp ut den tynne ledningen som går fra minus til sensoren,

:)

Skrevet

Ja det er jo nooooe fuktig på vestlandet for tida..

skal prøve å koble den vekk :)

Satser på at nytt batteri ble kodet inn da det ble skiftet på bmw verksted ;)

Skrevet

Hadde samme symtomer som deg. Samme bil,

Hadde ny lada batteri og når jeg kjørte, slo radio av og batteri "frakoblet". Trudde ibs sensoren.

Den er litt vel følsom viss den har fått fukt i seg som er vanlig nedi batteri brønnen,

Jeg kobla den ut og har ikke sett noe til feilmeldinger i etterkant.

Enkelt, napp ut den tynne ledningen som går fra minus til sensoren,

:)

Henger meg på denne, med tanke på frukt i battri brønnen.

Hvorfor blir det fukt bak i bilen?

Er det mulig å hindre dette?

Det blir vel våtere og våtere i landet vårt, slik at det er greit om bilene er tett.

Skrevet

Du kan ha lekasje en plass slik at det renner vann oven i fra en plass.

Men jeg har ikke lekasje, og mest sannsynelig er det kondens , i forbibindelse med lufte klaffen som går i innsida på støtfangeren bak batteriet.

Tror det er vanskelig og bli kvitt problemet,, batteriet tåler det fint, værre me kretskort og anneet sensor styr som ikke er laget for å stå i fuktighet :/

Dette er vell ikke ett problem på facelift tror jeg da ibs sensoren er mer beskytta der.

Skrevet

Jeg har har facelift, men har hatt myye kondens i bilen før jeg nettopp har fått tørket ut bilen skikkelig.

Er dette problemet også på E60, eller kun E61?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...