JVMyhre Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Heisann! Jeg har en mørk-grønn metallic 1997 BMW E39 520i sedan, som nå har stått siden i sommer. Det er litt problemer med den, men dette kan enkelt fikses om du har verktøy og garage/verksted, noe jeg ikke har. Problemer: Må bytte fjærer fremme (kanskje bak også, er ikke helt sikker). Disse fjærene har jeg liggende, 40mm senkefjærer, godkjent. Bremseslange høyre side fremme. (Denne har blitt klyppet av). En bitte liten oljelekkasje, tror det er oljefilteret. Grunnen til at jeg ikke får byttet fjær fremme, er at alt av bolter bare sviver, og jeg klarer ikke å få av fjærskålen øverst, da jeg ikke har verktøy for dette. Jeg kan sette den sammen igjen som den står, men vet ikke om den blir kjørbar, da fjæren som står på er knekt på midten. Ellers er bilen pen å se på, den har en liten skade på høyre side, fremme på fordøren/bak på skjermen, etter at en idiot var borti meg. Mesteparten av ripene kan rubbes vekk, men noe må rettes opp og lakkes på nytt. (Kan ta bilder om det trengs.) Fargen er nydelig, og den blir passet bra på. Noe små rust her og der, mest rundt låsen til bakluka. Interiøret er veldig pent, og i fargen mørk grå/svart stoff. Den er pr. dags dato avskiltet, og den må inn til EU kontroll asap. Annen fakta: Automat girkasse. Nye vindusheiser begge sider bak. Ny tenningsføler til veivakselen. Gått ca 250xxxx Legger ved noen bilder: Så, hva kan jeg ta for denne bilen som den står nå? Kan sette sammen fjærbeinet igjen, så den triller, men den kan ikke kjøres vekk, må hentes på henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Mellom 20 og 25 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Min ligger til 24 og får den ikke solgt. Den er godkjent me coilovers og har m fanger forran.... så vil heller tro at din går for 15-20tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Høres nok ut som 15-20 tusen ja. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JVMyhre Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Det blir såppas lite ja.. Nei da får jeg heller sende den på verksted når lommeboken tillater det. Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Bruksverdi er nok høyere. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Ser jo meget pen ut da. Kanskje best å selge når den er i orden? Verktøy for fjærskåla? Tenker du på fjørklemmene? Disse koster ikke allverdens (200,-?) Kan ikke huske at jeg brukte noe spesielle verktøy når jeg bytta framfjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JVMyhre Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Ser jo meget pen ut da. Kanskje best å selge når den er i orden? Verktøy for fjærskåla? Tenker du på fjørklemmene? Disse koster ikke allverdens (200,-?) Kan ikke huske at jeg brukte noe spesielle verktøy når jeg bytta framfjør.. Problemet med fjærskåla i toppen, var at jeg ikke har noe å holde igjen med når jeg skal få av mutteren på toppen, og når jeg da prøver å skru, så vrir alt seg. Tenkte derfor å ta av hele fjærbeinet å få den i ei skruklemme eller lignende, men jeg får ikke av fjærbeinet en gang, alt bare sviver, og jeg sitter på bakken på en parkeringsplass hvor jeg prøver å få til dette.. Lite inspirerende, ihvertfall på denne tiden av året.. Fjærklemmer har jeg, det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 hele fjørbeinet henger i dem 3 små muttrene rundt. løsner du sentermutteren hopper hele fjøren av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Tror nok det han vil fram til er at demperen følger med mutteren når han skrur. Oppå demperen er det ett spor til en umbrako nøkkel. Hold igjen med en umbrako og skru med en fastnøkkel. Visst du ikke får plass til fastnøkkel nedi, så gjør som meg og "ødelegg" en pipe. Slip ned ett spor på to sider på pipen så du kan holde den med en skiftenøkkel. Da får du umbrakoen igjennom pipen Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JVMyhre Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Tror nok det han vil fram til er at demperen følger med mutteren når han skrur. Oppå demperen er det ett spor til en umbrako nøkkel. Hold igjen med en umbrako og skru med en fastnøkkel. Visst du ikke får plass til fastnøkkel nedi, så gjør som meg og "ødelegg" en pipe. Slip ned ett spor på to sider på pipen så du kan holde den med en skiftenøkkel. Da får du umbrakoen igjennom pipen Riktig som du sier. Har prøvd på dette også, men tror forrige eier har hatt samme problem, da denne umbrako skruen er helt rundt, den bare sviver. Virker nesten som eneste løsning er å bytte hele skiten, med demper og øvre fjærskål.. Mye styr her, lurer på om jeg bare må få den "kjørbar", og ihvertfall få den innendørs, kanskje sende den på verksted.. Noen som har et triks jeg kan gjøre, for å få hjulet til å gå klar av innerskjermen med knekt fjør? Når jeg slipper bilen ned på alle 4 hjul, så stammer dette hjulet pga. høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Om du likevell må bytte demperen så kan du jo slipe to små spor i den så du kan holde den igjen med en skiftenøkkel, da vil du kunne bytte fjær så den blir kjørbar eventuelt så kan du prøve å holde den igjen med en stor rørtang først demperen blir ikke holdbar da om du sliper i den men den skulle vell vert byttet uansett om den er på vei til å bli ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Er vel kansje billigere å bytte demper enn å sende den på verksted uansett, er vell en viss sansynlighet for at de vil bytte demperen der også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JVMyhre Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Om du likevell må bytte demperen så kan du jo slipe to små spor i den så du kan holde den igjen med en skiftenøkkel, da vil du kunne bytte fjær så den blir kjørbar eventuelt så kan du prøve å holde den igjen med en stor rørtang først demperen blir ikke holdbar da om du sliper i den men den skulle vell vert byttet uansett om den er på vei til å bli ødelagt Godt poeng, kanskje jeg skulle prøvd det, å bare bestilt meg nye dempere i samme slengen. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Null problem. Vet selv hvor kjipt det er når du står der uten bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå