Gå til innhold

Hva kan jeg selge min '97 E39 520i for? (Diverse problemer)


JVMyhre
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en mørk-grønn metallic 1997 BMW E39 520i sedan, som nå har stått siden i sommer.

Det er litt problemer med den, men dette kan enkelt fikses om du har verktøy og garage/verksted, noe jeg ikke har.

 

Problemer:

Må bytte fjærer fremme (kanskje bak også, er ikke helt sikker). Disse fjærene har jeg liggende, 40mm senkefjærer, godkjent.

Bremseslange høyre side fremme. (Denne har blitt klyppet av).

En bitte liten oljelekkasje, tror det er oljefilteret.

 

Grunnen til at jeg ikke får byttet fjær fremme, er at alt av bolter bare sviver, og jeg klarer ikke å få av fjærskålen øverst, da jeg ikke har verktøy for dette. Jeg kan sette den sammen igjen som den står, men vet ikke om den blir kjørbar, da fjæren som står på er knekt på midten.

 

Ellers er bilen pen å se på, den har en liten skade på høyre side, fremme på fordøren/bak på skjermen, etter at en idiot var borti meg. Mesteparten av ripene kan rubbes vekk, men noe må rettes opp og lakkes på nytt. (Kan ta bilder om det trengs.) Fargen er nydelig, og den blir passet bra på. Noe små rust her og der, mest rundt låsen til bakluka.

Interiøret er veldig pent, og i fargen mørk grå/svart stoff.

 

Den er pr. dags dato avskiltet, og den må inn til EU kontroll asap.

 

Annen fakta:

Automat girkasse.

Nye vindusheiser begge sider bak.

Ny tenningsføler til veivakselen.

Gått ca 250xxxx

 

Legger ved noen bilder:

 

 

57554.jpg

 

 

57555.jpg

 

57552.jpg

 

Så, hva kan jeg ta for denne bilen som den står nå? Kan sette sammen fjærbeinet igjen, så den triller, men den kan ikke kjøres vekk, må hentes på henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo meget pen ut da. Kanskje best å selge når den er i orden? Verktøy for fjærskåla? Tenker du på fjørklemmene? Disse koster ikke allverdens (200,-?)

Kan ikke huske at jeg brukte noe spesielle verktøy når jeg bytta framfjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo meget pen ut da. Kanskje best å selge når den er i orden? Verktøy for fjærskåla? Tenker du på fjørklemmene? Disse koster ikke allverdens (200,-?)

Kan ikke huske at jeg brukte noe spesielle verktøy når jeg bytta framfjør..

 

Problemet med fjærskåla i toppen, var at jeg ikke har noe å holde igjen med når jeg skal få av mutteren på toppen, og når jeg da prøver å skru, så vrir alt seg.

Tenkte derfor å ta av hele fjærbeinet å få den i ei skruklemme eller lignende, men jeg får ikke av fjærbeinet en gang, alt bare sviver, og jeg sitter på bakken på en parkeringsplass hvor jeg prøver å få til dette.. Lite inspirerende, ihvertfall på denne tiden av året..

 

Fjærklemmer har jeg, det er ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det han vil fram til er at demperen følger med mutteren når han skrur.

Oppå demperen er det ett spor til en umbrako nøkkel. Hold igjen med en umbrako og skru med en fastnøkkel. Visst du ikke får plass til fastnøkkel nedi, så gjør som meg og "ødelegg" en pipe.

Slip ned ett spor på to sider på pipen så du kan holde den med en skiftenøkkel. Da får du umbrakoen igjennom pipen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det han vil fram til er at demperen følger med mutteren når han skrur.

Oppå demperen er det ett spor til en umbrako nøkkel. Hold igjen med en umbrako og skru med en fastnøkkel. Visst du ikke får plass til fastnøkkel nedi, så gjør som meg og "ødelegg" en pipe.

Slip ned ett spor på to sider på pipen så du kan holde den med en skiftenøkkel. Da får du umbrakoen igjennom pipen :)

 

Riktig som du sier.

Har prøvd på dette også, men tror forrige eier har hatt samme problem, da denne umbrako skruen er helt rundt, den bare sviver.

Virker nesten som eneste løsning er å bytte hele skiten, med demper og øvre fjærskål.. Mye styr her, lurer på om jeg bare må få den "kjørbar", og ihvertfall få den innendørs, kanskje sende den på verksted..

 

Noen som har et triks jeg kan gjøre, for å få hjulet til å gå klar av innerskjermen med knekt fjør? Når jeg slipper bilen ned på alle 4 hjul, så stammer dette hjulet pga. høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du likevell må bytte demperen så kan du jo slipe to små spor i den så du kan holde den igjen med en skiftenøkkel, da vil du kunne bytte fjær så den blir kjørbar :) eventuelt så kan du prøve å holde den igjen med en stor rørtang først ;) demperen blir ikke holdbar da om du sliper i den men den skulle vell vert byttet uansett om den er på vei til å bli ødelagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du likevell må bytte demperen så kan du jo slipe to små spor i den så du kan holde den igjen med en skiftenøkkel, da vil du kunne bytte fjær så den blir kjørbar :) eventuelt så kan du prøve å holde den igjen med en stor rørtang først ;) demperen blir ikke holdbar da om du sliper i den men den skulle vell vert byttet uansett om den er på vei til å bli ødelagt ;)

 

Godt poeng, kanskje jeg skulle prøvd det, å bare bestilt meg nye dempere i samme slengen.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...