Breitling Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Både jeg og verkstedet klør oss i hodet over bilen om dagene. For en uke siden fikk jeg varsel om at bremseklossene må byttes, i og for seg helt ok det da det er slitedeler. Men, for 4 dager siden fikk jeg "check brake fluid"-feil. Kjørte rett til verkstedet som så kjapt over bilen, fylte 4dl bremsevæske og sa "her er alt ok, bare kjør videre"Syns bremsepedalen sank litt når jeg trykte på pedalen, men tenkte at dette var bare luft i systemet, og siden klossene skulle byttes senere denne uken uansett la jeg ikke så mye i det. I dag........pling......"check brake fluid"...........Bare rett på verkstedet igjen, bilen opp på løftebukk og en mekaniker gikk bremseslanger ved alle 4 hjul uten å finne noen lekkasje.....ikke antydning til lekkasje inni kupeen fra bremsekraftforsterkeren heller. Fylte 3dl væske og kjørte hjem igjen da mekanikeren var opptatt med annen jobb. Skal tilbake igjen i morgenHvor kan lekkasjen ligge? Noen som har vært borti dette før?
Eriksen933 Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Jeg håper de gikk gjennom røra også når de så på slangene? Eventuelt la bilen stå på et tørt sted fyll på bremsevæske og trykk på pedalen, et sted må væska gå Lykke til
LK Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Ble bremserørene som går bakover sjekket? De som sitter bak plastdekselet i gulvet på bilen.
Breitling Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Takker for kjappe svar. Viste deg å være brudd i et bremserør ved dieseltanken på høyre side. Må utbedres snarest. Finner ikke bremserør i ETK til GS, noen som kan guide meg?Finner kun koblinger og gummislanger til kaliperne og i dette området.
D.Toft Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 kjøp kobber rør på biltema og nippler. så bytter du hele veien bakover
Breitling Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Verksted som blir å gjøre jobben. Jeg må kjøre en time til garasjen jeg bruker å skru i, men det gjør jeg ikke med defekte bremser Ikke kjøper jeg bildelene på Biltema heller, har lært av mine feil Sent from my wife using Telepathy Eriksen933 reagerte på dette 1
Eriksen933 Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Verksted som blir å gjøre jobben. Jeg må kjøre en time til garasjen jeg bruker å skru i, men det gjør jeg ikke med defekte bremser Ikke kjøper jeg bildelene på Biltema heller, har lært av mine feil Sent from my wife using Telepathy Kjøp fra mekonomen. der får du bremserør med nipler, ferdig til en helt grei pris. så kan du gjøre det selv
D.Toft Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Verksted som blir å gjøre jobben. Jeg må kjøre en time til garasjen jeg bruker å skru i, men det gjør jeg ikke med defekte bremser Ikke kjøper jeg bildelene på Biltema heller, har lært av mine feil Sent from my wife using Telepathy bremserør er trygt greit ikke alt er bra
hsd Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Verksted som blir å gjøre jobben. Jeg må kjøre en time til garasjen jeg bruker å skru i, men det gjør jeg ikke med defekte bremser Ikke kjøper jeg bildelene på Biltema heller, har lært av mine feil Sent from my wife using Telepathy Rør kjøpt på biltema er nøyaktig like bra som dem man kjøper andre steder, og langt bedre enn hva som står på bilen originalt med tanke på korrosjonsbestandighet. D.Toft reagerte på dette 1
Breitling Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Vel, kobberrør ruster ikke, så sier seg selv at det er bedre til gatebruk enn stålrørene som produsenter benytter Mulig du har rett i at rørene Biltema selger er like bra som andre, men har vært borti så ufattelig mye dritt fra det konsernet at det eneste jeg kjøper dær en èngangsverktøy. En bekjent av meg er lam som følge av en bilulykke dær Biltema-bremser (kloss og skive) sviktet. Uansett, bilen ble reparert i dag Sent from my wife using Telepathy
Haug530D Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Jeg har biltema bremserør foran fra koblingene under passasjersetet og bak til vert sitt Kaliper, det var egentlig en drittjobb å montere, spesielt bak med hjulene, men det gikk nå på ett vis og jeg har kjørt med dette i 2 år helt problemfritt. Men nå skal det også nevnes at jeg har fagbrev som reperatør av tunge kjøretøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå