Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ønsker du å oppnå? Og ved hva slags bruk/kjøring ønsker du at det skal nyttiggjøres?

Det er kanskje det man bør være sikker på først, før man evt. bytter noe. 

Jeg ønsket å redusere understyring på min e39. Byttet til M5 stag bak, og understyringen i fart er noe redusert. Hadde jeg også byttet foran hadde bilen kanskje krenget en smule mindre (vet ikke), men i forhold til understyring hadde den nok vært lik som før og dermed bortkastet.

Skrevet

Eibach har. Men m5 stag er jo grommere.

Sendt fra mobilen

Hvordan er de grommere når de er 16,5 bak mens Eibach er 18mm? Foran er både M5 og Eibach 27mm.

Har selv 18mm Eibach stag bak på min E39 og jeg merket at bilen ble stivere da jeg satte de på.

Hvor bra det er, er en helt annen sak, da jeg i fjor hadde knukket festet på bakre bærebro på den ene siden, der hvor stabstagene er festet.

Heldigvis så har jeg en svigerfar som kan sveise i aluminium, så vi fikk sveiset på igjen denne biten samt forsterke det.

Det optimale hadde vært å hatt justerbare stabstag bak siden bilen i tilegg er senket og disse står nok i ganske mye spenn, desverre så er det ingen som lager disse stagene, utenom "Custom made" for det kan man finne på Ebay, men ingen av de store seriøse aktørene som lager.

Skrevet

Hvordan er de grommere når de er 16,5 bak mens Eibach er 18mm? Foran er både M5 og Eibach 27mm.

Har selv 18mm Eibach stag bak på min E39 og jeg merket at bilen ble stivere da jeg satte de på.

Hvor bra det er, er en helt annen sak, da jeg i fjor hadde knukket festet på bakre bærebro på den ene siden, der hvor stabstagene er festet.

Heldigvis så har jeg en svigerfar som kan sveise i aluminium, så vi fikk sveiset på igjen denne biten samt forsterke det.

Det optimale hadde vært å hatt justerbare stabstag bak siden bilen i tilegg er senket og disse står nok i ganske mye spenn, desverre så er det ingen som lager disse stagene, utenom "Custom made" for det kan man finne på Ebay, men ingen av de store seriøse aktørene som lager.

Det skal nevnes at den feste patenten er et kjent svakt punkt på E39en, ettermarkeds stabstag og ikke.

Forsterkede fester er tilgjengelig =)

Skrevet

Det skal nevnes at den feste patenten er et kjent svakt punkt på E39en, ettermarkeds stabstag og ikke.

Forsterkede fester er tilgjengelig =)

Jo men det jeg mente er at de er mer "Custom made"

http://store.vacmotorsports.com/powergrid---adjustable-sway-bar-end-link-sets-p103.aspx

det skal også sies at Stab stagene må være lenger ved senking ikke kortere som de fleste tror.

Jeg gjorde en del research på dette etter at festet knakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...