Gå til innhold

Montere tweetere i e60

Anbefalte innlegg

Godt mulig at elementet som sitter i døra er identisk som på biler som har diskant fra fabrikk.

Der plugges diskanten i mellomtone-elementet. Hvis du har dette så kan du bruke den blå kontakta som du ser på bildet under, den plugges i elementet. BMW part # 61136925634. Du må også ha to pinner som stikkes inn i denne kontakta, BMW part # 61130006664 (dette er pinne ferdig lodda på en kort kabel)

Må såklart verifisere at elementet i døra di er likt som på bilde under for at dette skal funke.

Hvor i landet bor du? Jeg har endel av disse kontaktene og pinne m/kabel liggende. Evt. har jeg også originale diskanter fra BMW ferdig med kabel og plugg liggende :)

post-52773-0-02956600-1389301467_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke e6x har en løs plugg til diskanten, og altså ikke som på bildet over her. Det finnes en ganske grei DIY på dette, men alle linkene jeg finner er døde.

Om det er løs plugg er det i teorien bare til å kappe ja, men personlig ville jeg heller funnet en kontakt. Aller helst ville jeg kjøpt inn originale diskanter med tilhørende deksler, da dette passer 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke e6x har en løs plugg til diskanten, og altså ikke som på bildet over her. Det finnes en ganske grei DIY på dette, men alle linkene jeg finner er døde.

Om det er løs plugg er det i teorien bare til å kappe ja, men personlig ville jeg heller funnet en kontakt. Aller helst ville jeg kjøpt inn originale diskanter med tilhørende deksler, da dette passer 100%.

Takk som gadd å leite..

Som sagt så ville eg ikkje kappe, derfor eg tenkte å bruke desse strømtyvene om det var å få fatt i her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømtyver får du kjøpt overalt, men de etterlater seg jo et ganske stygt spor i ledningen som vil være uisolert om de fjernes, så det er ikke en optimal løsning. Da ville jeg heller sett om det gikk an å "plugge i" noen kabelsko e.l. i originalkontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...