Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil starte med å si at dette er en meget bra tråd. Likevel sliter jeg litt med å finne ut hva jeg skal velge av musikkløsning på min BMW 525 ia (E60). 2003-modell reg 2004.

Jeg har et ganske gammelt anlegg i bilen og ønsker å kunne koble til Spotify (primært) fra iPhone. Hva anbefaler dere da? Mitt neste spørsmål er om det er noen i Oslo-området som har list å bistå litt med å fikse dette og kode om i etterkant? Betaling er en kasse pils noe annet ønskelig. :-D Jeg er drit lei av å høre på radio, og CD-er har man ikke lengre.

Uansett om du kan bistå eller ikke - så setter jeg pris på all mulig hjelp da jeg ikke er fryktelig dreven på bil. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei,

har nylig kjøpt en 118D 2009 modell. Denne har (skulle hatt) støtte for BT, AUX og USB (6FL). Har en MULF2-High i bagasjerommet med stort BT symbol på.

Problemet mitt er at AUX inngangen ikke vises som et valg på HU. Har undersøkt litt rundt MULF2 boksen, og alle lederne fra AUX kontakten ender opp her. Sjekket MOST tilkoblingen bak, og får kun signal fra HU, det lyser ikke rødt i optikken for utgående signal. 

Er det slik at MULF2 må være kodet for at den idet hele tatt skal starte? Har ikke sjekket om denne får strømarrow-10x10.png fra noe sted, da jeg ikke aner hvor jeg skal begynne å lete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hva slags blåtann-mottaker har folket der ute? :) Har denne men kan ikke si jeg er helt fornøyd. Mangler litt trøkk i lyden, samt at jeg savner auto-tilkobling.Har E90 med kun aux, skulle gjerne hatt noe mer integrert men det blir for dyrt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Dette kommer nok an på øret som hører, men er du velsignet med AUX, så får du objektivt sett bedre lyd enn med trådløs oppkobling. Selv med innebygd Bluetooth er det noen som velger AUX på grunn av kvaliteten.

Velger du en AUX-kabel med mikrofon, kan du også bruke den som handsfree og få samtalen inn på bilens anlegg.

Ulempene med AUX er selvfølgelig at det blir en ekstra kabel, samt at du må skru opp volumet, enten på telefonen eller på anlegget, fordi utgangen på AUX er litt svak for slik bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Har en 09 525 e61 som jeg har problemer med aux / usb

Får spilt av musikk fra IPhone SE men får ingen info i displayet og kan ikke kontrollere avspilling fra rattet. 

Har prøvd med usb minnepinne, da skjer det ingenting. 

Noen som har noen råd? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bruker Y-kabel

Vet ikke nummeret på den, men fått den av en som brukte den i E90. Skulle vel være den samme?

Synes det også er rart at ikke USB-minnepinne fungerer. Skjer ingenting når jeg plugger den i og det ikke mulig å velge USB-audio i iDrive. (USB-audio er "grået" ut)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK 

Regna med at minnepinnen skulle fungere, den bare blinker til når jeg setter den inn.

Har søkt litt rundt og begynner å tenke i de baner selv.

Vet du om de kan se def. USB-hub på diagnose hos BMW?

Hvor sitter den? Bare å bytte uten å kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på denne vil vise på diagnose, og krever heller ingen koding. Mener jeg så den oppunder venstre sidevindu i bagasjerommet hos meg. Rett oppforbi hjulbuen.

Kan jo også være MULF2-modulen, siden USB-pennen blinker er det jo strøm i kontakten, og den mener jeg kommer fra USB-huben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor foreslår du at jeg begynner feilsøkingen?

Bluetooth fungerer hvertfall. USB-blinker en gang når jeg setter den inn. Plugger jeg den i en pc-blinker den hele tiden.

Kan det være greiest å bare å prøve å bytte USB-huben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du BMW Assist-funksjonene? I såfall går bluetooth via en annen modul.

Om du har mulighet til å bytte uten å bruke penger på det er jo greit nok, men å kjøpe deler for og så finne ut at det ikke var det likevel er jo kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...