Gå til innhold

Ny radiator - Hjelp E39

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har da funnet ut etter månedvis med koking og dritt med bilen at det var radiatoren som lekket vann.. Skal kjøpe meg ny og lurer på en ting, når jeg ser på Schiedmann så står det noe angående manuell og automatgir (???) og med og uten klima. Lurer da på HVA jeg skal ha? Har automatgir, 520iA med andre ord. :) 98mod. Angående klima og det der vet jeg ikke om det er noe ekstrautstyr eller noe, men vis dere skal sjekke så er i alle fall reg nr SD12050 :)

Regner med at det er en av disse jeg skal ha, men ikke vet jeg.

17111427153

17111740699

Takk for all hjelp :)

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler!
Skrevet

Har da funnet ut etter månedvis med koking og dritt med bilen at det var radiatoren som lekket vann.. Skal kjøpe meg ny og lurer på en ting, når jeg ser på Schiedmann så står det noe angående manuell og automatgir (???) og med og uten klima. Lurer da på HVA jeg skal ha? Har automatgir, 520iA med andre ord. :) 98mod. Angående klima og det der vet jeg ikke om det er noe ekstrautstyr eller noe, men vis dere skal sjekke så er i alle fall reg nr SD12050 :)

Regner med at det er en av disse jeg skal ha, men ikke vet jeg.

17111427153

17111740699

Takk for all hjelp :)

17111427153 Den er til Automat Uten Klima! 

Eneste jeg stussa litt på var at denne 17111740699 var til Manuell Med Klima.

Så mest sannsynlig skal du ha den uten klima :D

Skrevet

Har Du AC i Bilen, Skal være en knapp i Det står A/C i bilen din mener jeg..

Er det noen som kan bekrefte dette? Mener at noen har fortalt meg at den knappen som ser ut som et snøfnugg er A/C. Tuuusen takk for hjelpen :)

Skrevet

Se her, 17111427153 er for automat uten A/C (knapp med stjerne på), 17111740699 er til automat MED A/C.

Så har du A/C går jeg ut i fra at du skal ha den som heter 699. :)

Skrevet

Kjøpte radiator til min E39 fra schmiedmann og. Jeg var også usikker på hvilken vile være korrekt, så jeg kontakta de med registreringsnummeret på bilen og fikk rett radiator.

Husker det var 6500 for en original og så litt over 1800 kroner for den på schmiedmann.

Selve byttet klarte jeg med mine 8 tommeltotter, så ikke vanskelig.

Skrevet

om du plages med koking skal du også sjekke at viskosekobling til vifte virker som den skal. om ikke radiator får god nok kjøling vil den sprekke igjen etter kort tid.

en kompis byttet 3 radiatorer på kort tid pga av dette. vifta skal høres skikkelig og ikke bare gå rundt.

når du først bytter burde du også spyle reint kjølesystem, bytte termostat og vurdere å bytte vannpumpe når du først er i gang,

Skrevet

om du plages med koking skal du også sjekke at viskosekobling til vifte virker som den skal. om ikke radiator får god nok kjøling vil den sprekke igjen etter kort tid.

en kompis byttet 3 radiatorer på kort tid pga av dette. vifta skal høres skikkelig og ikke bare gå rundt.

når du først bytter burde du også spyle reint kjølesystem, bytte termostat og vurdere å bytte vannpumpe når du først er i gang,

Har allerede byttet alt dette, utenom vannpumpen da den fungerer :)

Skrevet

Har nå fått en ny radiator men den kommer ikke høyt nok opp og må ha noen gummi-greier under for at den skal komme høyt nok, men hvor inni svarte skal jeg få tak i dette? Fant bare 1 person som solgte dette på ebay, de ser slik ut:
$_3.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...