K-E Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Emnetittelen sier alt! Gjelder en garantisak. Kamsensor viser feil i INPA, to uker etter bytte hos merkeverksted. Symptomene på bilen er det samme. Dårlig drag i starten av registeret. Til tider litt tungstartet. Bilen fungerte utmerket etter bytte, men feilen kom som sagt igjen to uker senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Kan være dårlig kam eller veiv sensor. De feilmeldingene kan gå om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Også i INPA? Ser at de teoretisk sett skal ha to forskjellige feilkoder der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Absolutt. Jeg har selv sett det. Jeg leste av feil koder på en kompis sin bil, og vi ble enig om kam sensor. Men inpa sier kam eller veiv sensor i samme feilmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Faen. Jaja, takk for raskt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 INPA skiller definitivt på kam og veiv. Det er universalsystemer der ute som ikke nødvendigvis skiller på dette. Vet ikke hvilken ECU du har, men hvis du har MS41, MS42, eller MS43, så skilles det på kam og veiv. Med mange forskjellige koder. Det er definitivt ikke bare en feilkode for disse sensorene i INPA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg fikk ikke opp at det var den ene i mim inpa. Der stod det cam\crank shaft sensor. Både jeg å kompisen min tok feil der. Sent from my GT-I9505G using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 Ser at bilen har MS41, så dette er garantert kamakselsensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Dette er kam sensor, og feilen er foreløpig sporadisk, men plutselig en dag er den konstant. Da stopper motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Absolutt. Jeg har selv sett det. Jeg leste av feil koder på en kompis sin bil, og vi ble enig om kam sensor. Men inpa sier kam eller veiv sensor i samme feilmelding. Det kan være at det på eldre biler med eldre ECU er en kode for disse sensorene. Eldre ECU har simplere og dårligere feil håndteringssystem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Ja, det var en 97 e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 kompis hadde samme symtomer på sin e39 528iat. her var det veivsensor som var feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2014 Det var kamakselsensoren Hollabaloo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå