Clutch Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Hei Meg og en kamerat satt og kikket litt på det å bygge om en BMW 318 E36 til en M3 Vi er BMW frelst begge to, så drømmen er en M3 Det er bilen min vi eventuelt har tenkt til å bygge om. Vi har et sted til å skru med det meste av verktøy også har vi litt kunnskap fra før. Hva er det som skal til for å få det godkjent? og hva koster det (ca pris)? må ha motor, gearkasse og mye mer eller eventuelt en donor bil Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 http://lmgtfy.com/?q=site%3Abimmers.no+bygge+om+e36+til+m3 skal du bygge om en bil ligger den skumle delen av jobben i papirene, det å kunne finne informasjon selv er dermed veldig greit å kunne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 kikka på en del tråder nå og det virker som om jobben å få det godkjent og vekta er det vanskeligste. bilen min er førstegangsregistrert i Norge i 2000, som også kan by på litt problemer ettersom da kommer det avgift i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Om den er førstegangsregistert i 2000 har den vært i landet i 14 år, så nei. BMW E30 325 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 kikka på en del tråder nå og det virker som om jobben å få det godkjent og vekta er det vanskeligste. bilen min er førstegangsregistrert i Norge i 2000, som også kan by på litt problemer ettersom da kommer det avgift i tillegg utgangspunkt med 4'er er å gjøre det vanskelig for seg selv, var selv like ved å hente bil men bestemte meg for at jeg heller venter til det dukker opp ett 6'er karroseri. Alt blir bare så mye enklere da. (Det er derimot mulig å få ordna det med 4'er, men da kommer jo diskusjonen rundt letting og fjerning av siteplasser) Ser du skriver 318, er det da en sedan du tenker å bygge om? for det hadde jeg aldri tatt meg bryderiet med, bygg ivertfall på coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 er 318 sedan ja Men dette var bare noe meg og kameraten min diskuterte. å bygge om til en 323/325/328 er "lettere" enn M3 med tanke på BT og godkjenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Det er lettere mtp godkjenning ja, for skal du ha en 316/318 til å bli M3 må vekta ned da den lille fireren ikke veier like mye som sekseren. Og derfor må man kanskje fjerne en sitteplass, noe som kan være vanskelig å få godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clutch Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 er vel andre måter å få ned vekta på? hvis det er bilens vekt det går på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 er vel andre måter å få ned vekta på? hvis det er bilens vekt det går på? Ja, men søk litt rundt så finner du virkelig alt det du er på jakt etter ligger jo minst 5 prosjektråder som tar deg steg for steg a-å fra bl.a 318is til fiks ferdig m3 3.2 stempla svart på hvitt i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå