Finn1 Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Det tar av litt nå før EU-kontroll og må tenke kostnader.Noe rakkel med brekket. Må bytte bremsedeler. Skal skivene av kan jeg like godt sette på nye, bytter jeg skiver bør jeg bytte klosser ............. ++++Ser at Koed har uoriginale deler til bilen min til sjarmerende priser. (eks: bremseklosser uoriginal/original 752 / 225)Bremseskiver, bremseklosser, bremsebånd m/flærsett, bremseslanger osv. Noen erfaring med kvaliteten på disse uoriginale delene fra den leverandøren som gjør at jeg bør betale mer for originale deler ?Har jo ikke lyst til å måtte gjøre jobben om igjen om et halvår fordi jeg sparte en tusenlapp. Men sparer den gjerne hvis det ikke spiller noen rolle. Erfaringer mottas med takk. mvh Finn
*MrB* Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Min erfaring er at de har litt forskjellige merker inne. Fikk en bærearm til E36 en gang. Den var ikke bra. Men stort sett har jeg fått gode deler. Bla Febi.
thbrekke Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Har kjøpt uoriginal/alternative bremseskiver, men brukt originale bremseklosser..Bytta i sommer, fungerer utmerket enda... Men har hørt at en kan være uheldig på understellsdeler (foringer og slik). Kjøpte uorg. viskosekobling, den svikta etter kort tid. Så ting varierer litt, men som sagt, veldig fornøyd med bremsene.
Bellen Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Kjøpte uoriginale bremsedeler til bakbremser til min e46 fra Koed for ca to år sidan, skive, band og klosser. Har kjørt ca 30000 km og dette fungerer fortsatt utmerket.
Gustav C. Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Hadde litt slapt håndbrekk og kjøpte febi håndbrekk-kitt med fjærer og bremsesko osv fra Koed. Dette ble kombinert med originale BMW skiver og klosser. Det ble ikke helt vellykket i mitt tilfelle da det fortsatt var litt slapt. Verkstedet som monterte delene mener de gjorde alt riktig og det var dårlig passform på febidelene som gjorde at håndbrekket ikke ble helt tight, men jeg tror heller det var en slapp mekaniker.. Bortsett fra dette er jeg svært fornøyd med pris og varer fra Koed!
Eksos Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Funker veldig bra hos meg iallefall! Vet du grunnen til at håndbrekket kødder? Med meg var iallefall eine bremseskjoldet bak helt opprusta, og siden diverse av håndbrekk-mekanismen er festet i dette, var det nye som løsnet baki der Bilen min er også en 2000-mod, så er ikke helt usannsynlig at skjolda kan være modne for utskiftning hos deg også
Gustav C. Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Det tipset er notert og det ene så faktisk litt skrøpelig ut sist jeg holdt på med hjulskift. Får se se litt på det selv når våren/varmen nærmer seg
StigJ Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Byttet skiver og klosser fremme på min E91 med det billigste Koed hadde. Har nå kjørt en ca. 12-14.000 og det eneste minuset jeg har merket meg er at senter på skiva lett får overflaterust. Ellers gudd sjeit.
Finn1 Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Skrevet Januar 15, 2014 Takker folkensDa kan jeg stole på at det ikke bare er mikkmakk selv om delene er sjarmerende billig.Ser at nye bremseskjold bare koster en drøy hundrings, så jeg kjøper med nye sånne også. Må splitte nederst for å tre på har jeg lest. Så er det bare å bygge opp en posjon entusiasme og optimisme. Og være klar for noen nye nedturer. For det er helt sikkert ett eller annet som sitter bom fast eller knekker underveis.Finner nok frem blåselampen, slagtrekker, stålbor og grisepikk for sikkerhets skyld Takk igjen Finn StigJ reagerte på dette 1
mariusmidtun Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Bestilte klosser, bremseband og fjører der i sommer. Funker ganske bra, men hånbrekk på bmw e46 er ikke noe du bør ta for gitt. Det er bra men blir elendig med en gang igjen, må etterstramme veleig ofte. Dette problemet har alle jeg kjenner med e46....
Bellen Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Eg har ikkje etterstrammet min handbrekk etter 30000 km
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå