lagunilla Skrevet Januar 25, 2014 Skrevet Januar 25, 2014 Ok, og ibus kabelen er hvit med gule prikker?
yozzy Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Fant mine beskrivelser. Her er side 1 også visst du ikke fikk den.
Wicked Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Ja, disse har jeg igså, men har quadlock bak, og ikke med runde pinner..
Wicked Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Fant denne bak i bilen min, kobler jeg ut den så går cd spilleren vekk, kan det være at jeg må koble meg på denne?
K-E Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Ja, disse har jeg igså, men har quadlock bak, og ikke med runde pinner.. Passer til: • Alle BMW Radioer / Navigasjons System med I-Bus CD skifter styring og bavaria plugg (m/runde pinner) Med andre ord vil den ikke passe på quadlock. Kjøp deg en dension boks istedenfor du, enklere og bedre Denne f.eks: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11660&katid=1264&id= + http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11603&katid=88&mid=m436&vn=736 Så får du både AUX og Bluetooth Og best av alt, den er plug & play. Du får sikkert bytte inn den du allerede har kjøpt også, om du forklarer problemstillingen din
Wicked Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Skrevet Januar 28, 2014 Med andre ord vil den ikke passe på quadlock. Kjøp deg en dension boks istedenfor du, enklere og bedre Denne f.eks: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11660&katid=1264&id= + http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11603&katid=88&mid=m436&vn=736 Så får du både AUX og Bluetooth Og best av alt, den er plug & play. Du får sikkert bytte inn den du allerede har kjøpt også, om du forklarer problemstillingen din OK, takk for hjelp men da burde absolutt den diy tråden oppdateres litt, jeg hadde ikke peiling på dette og fulgte bare det den sa, og fikk ikke byttet den da: det er min egen feil. Så det var jo 800 rett i dass
K-E Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Ikke ta sorgen på forskudd, du kan jo alltids selge den til noen som kan bruke den Men ja, DIY-tråden er dessverre mangelfull.
awt Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Det er dessverre ikke lett å vite alt som passer og ikke passer på de forskjellige modellene. Så lenge jeg ikke har den aktuelle modellen eller produktene selv er det begrenset hvor mye jeg kan om dette. Det vil også være naturlig å sjekke hva man har før man kjøper noe blindt, aux-adapteren er kun et produkteksempel. I tillegg til dette har ikke jeg muligheten til å endre denne tråden lengre, og det har jeg ikke hatt på lenge. @K-E: Om den er så mangelfull, hvorfor ikke bidra til å gjøre den bedre?
K-E Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Jeg mente på ingen måte å rakke ned på tråden din. Du har absolutt fått frem det viktigste der Poenget mitt er at tråden ikke inneholder nok informasjon til at hvem som helst, med hvilken som helst modell skal kunne kjøpe noe ut fra hva det står i den. At folk ikke må stole blindt på det. De må sjekke opp selv. Som f.eks i dette tilfellet, der det faktisk står, svart på hvit på bilradiospesialisten sine sider at denne bare passer på bmw plugger med runde kontakter. Tråden din er ment som en veiledning til mulige løsninger. Ikke en guide til hva som passer de ulike modellene. Det er umulig å få med alt i et slikt emne. Som du sier selv, det meste er basert på de modellene og produktene DU har erfaring med Jeg har selv brukt informasjon fra din tråd når jeg forsket på lignende løsninger. Har lenge hatt planer om å skrive et lignende emne med fokus og god oversikt over Dension sine modeller. Siden interessen rundt det og tilgjengeligheten i Norge har vokst. Dension har noen utrolig simple, men gode moduler som passer de fleste biler, og som leverer et tilfredsstillende resultat Jeg får ta meg tid til å gjennomføre det asap.
awt Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Det er nettopp slik du sier, tråden er laget som en veiledning. Det står heller ikke DIY noe sted, kun at dette er en guide for å forstå seg litt mer på hva som er mulig på de forskjellige modellene etter hvilke utstyr de har. Jeg synes heller ikke noe om rene DIY-tråder, for ting er ikke alltid helt rett frem, og da kan det være greit å ha en liten forståelse på hva man driver på med. Når det er sagt så synes jeg det er veldig rart at det skilles mellom kontakter med runde og firkantede pinner, for jeg har aldri noen gang sett noe sted at det er forskjellige signaler på disse, kun annen fasong. Jeg trodde også at BMW selger adapterkabler mellom disse.
Wicked Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Skrevet Januar 28, 2014 Ikke for å være vanskelig awt, men det står jo svart på hvitt i din guide at den eneste muligheten for modeller før 09/02 uten cd veksler er enten en aux adapter eller bytte av cd spiller! Jeg skjønner ikke selv hvorfor det ikke skal fungere, for alt er koblet opp slik det skal være forhold til hvis man hadde runde pinner. :S men uansett, lært mye av tråden din og selvfølgelig lykkes man ikke alltid på første forsøk Bare sier det slik at andre ikke kommer opp i samme greia!
awt Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Ja, det står det, og det er det også, men det er ikke ensbetydende med at du må ha akkurat den adapteren. Det finnes en hel haug med forskjellige adaptere, og jeg mener det er naturlig å sjekke opp om det man kjøper passer til bilen. Uansett så var dette nytt for meg også, og jeg kunne gjerne tenkt meg å visst hva som er forskjellen på de med runde og firkantede pinner. CD-spilleren som stod i min e46 (også 2001-modell) er jeg ganske sikker på at hadde firkantede pinner. Denne spilleren havnet senere i en kamerats bil, og han kjøpte samme adapter som deg. Denne fungerte helt fint der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå