Gå til innhold

E39, div feil


Iceybear
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, kjøpt en E39 i går igjen, har noen feil jeg tenkte å høre om folk hadde forslag til hva kunne være før/mens jeg går i gang å ser på det, oppdatering kommer

 

Vibrerer rundt 80 og oppover
Foringer/armer slitne, powerflex noe å ha i E39 eller blir det som at man har kjøpt E36 plutselig?
Skjener antar det er tannstanga?

Interiørbelysning lyser ikke
Bryter til bakluke mangler, løs knapp/bryter virker også lite responsiv
Sentrallås på førerdøra låser ikke døra
Fjerne gammalt stereo-rask fra amatørligaen A/S

Lightern lokker seg ikke/holder seg ikke igjen sjøl


er antydning til olje i kjølevannet og omvendt, motoren går forholdsvis bra og koker ikke, men er på jakt etter ny topp til M52B25, så har du noe send en pm

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok foringene i de berømte caster stagene som er synderen til både vibrasjoner og vandring. Tror ikke det har noe med tannstang å gjøre.

 

Men med powerflex blir det fortsatt E39, for det er helt forskjellige hjuloppheng. Kjør powerflex.

 

Vibrasjoner på E39 over 80 kan også like gjerne komme fra traversen bak. De fire store foringene blir slitt med årene, og hele traversen begynner å riste. Det oppleves på den måten at bilen blir liksom skjelven i humper. Kan riste i etterkant av humper, eller hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ye, tenkte å bytte til powerflex uansett men tror ikke han skjønte spørsmålet, veit det ikke blir en E36 i direkte forstand, men om det dreper all comforten en 5er har å by på omtrent at man like godt kunne fyki rundt i en 3er, men finner bare 2 typer powerflex foran samt stabstag foran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ye, tenkte å bytte til powerflex uansett men tror ikke han skjønte spørsmålet, veit det ikke blir en E36 i direkte forstand, men om det dreper all comforten en 5er har å by på omtrent at man like godt kunne fyki rundt i en 3er, men finner bare 2 typer powerflex foran samt stabstag foran og bak?

 

Komforten forsvinner ikke av å kjøpe de gule powerflexene (de mykeste, mens samtidig stivere enn de originale) Man opplever bare at bilen blir mer responsiv og direkte på impulser fra rattet. På svingete og sporete vei er bilen mer nøytral, og søker ikke til alle andre retninger. Komforten er det dempere og fjører som bestemmer. Litt svikt i foringer er alltid bra fordi det fjerner ulyder og de ørsmå frekvens-vibrasjonene. Men det blir ikke noe problem før du er oppe i svarte poly eller alu foringe, som er dønn harde.

 

Det kommer også an på hvor mye av foringer du bytter. Er det bare på casterstagene (ville også byttet de små på opphenget på stabstaget på en så gammel bil) så merker du ingen forskjell. Så andre sier her er også foringene på traversen bak gull verdt. Utgjør hele forskjellen på en e39 som føles som ny og en som føles gammel og slitt. Litt arbeid, men det er verdt strevet.

 

Bestill deg powerflex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig svar evo, meninger om powerflex til travers bak? blir nok å bytte alle foran iallefall, men trengs nok litt armer og foringer bak også ja

men kommer en knepping i tannstanga så er veldig overbevist om at den også er på vei til jahannam, tenkte å hamstre en her på bimmers og overhale den for så å montere, syns 4k på koed er litt i meste laget  [-X  noen som veit hva som skal til for evt å bygge om til servotronic?

har også løst problemet med interiørlysa i dag, mangla sikring 4, satt den i, men da bynte vifta til klimaanlegget å suse for seg selv, og et svakt lys kunne skimtes fra lampa i taket :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig svar evo, meninger om powerflex til travers bak? blir nok å bytte alle foran iallefall, men trengs nok litt armer og foringer bak også ja

men kommer en knepping i tannstanga så er veldig overbevist om at den også er på vei til jahannam, tenkte å hamstre en her på bimmers og overhale den for så å montere, syns 4k på koed er litt i meste laget  [-X  noen som veit hva som skal til for evt å bygge om til servotronic?

har også løst problemet med interiørlysa i dag, mangla sikring 4, satt den i, men da bynte vifta til klimaanlegget å suse for seg selv, og et svakt lys kunne skimtes fra lampa i taket :s

 

Ville kjøpt røde poly til traversen bak. Fås kjøpt på GS bildeler.no

Tannstang er det helt sikkert noen på forumet her som har. Hva mener du med servotronic? Er ikke det bare for de elektriske servoene? Hydraulisk er mye bedre med tanke på feedback i rattet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antar det, tenkte å kjøpe en brukt her inne og overhale den før montering, så slipper man sannsynligvis ha noe med det å gjøre igjen i fremtiden, hvor finnes de foringene på gs? finner ikke gs sine egne foringer med alu hus heller, har bladd i motorsport og etk :P

servotronic for å få den litt lettere på rattet enn gamle "vanlig servo" servotronic justerer følsomhet etter hastighet, sterkt uenig pluss det er veldig komfortabelt til småkjøring

hehe kansje det mrbrum takk for svar uansett  :mrgreen: 

er det noen som tør å spekulere litt ang karamellsaus i oljelokket å spor av olje i vanntanken da? motor sviver greit, koker ikke, kan det være bare pakning? mulighet for å garantere seg for bare pakning evt? alu blokk er bare sorgen uten planing hvis man får i nytt toppstykke? vurderer m52b28 men er lite annet å heise i annet enn trær akkurat nå, er meldt snø så tenker meg det er bare å hoppe å drite i 
:bounce: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...