Mork Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Noen her som vet hvor mye Newtonmeter automatkassa i en 320d 2008 tåler,lurer på softwaretuning,men holder igjen litt pga automatkassa.. Noen erfaringer/meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Det er vel samme kassa som i 1-serien, og den er oppgitt til 400Nm. Det virker imidlertid som den tåler en del mer. Det er mange rundt om i verden som har chippet disse motorene til godt over 400Nm uten at det er rapportert noe særlig problemer med kassa. Jeg kan selvsagt ikke love noe, men jeg ville ikke vært redd for en moderat chipping, dvs 210-220hk og rundt 420-450Nm. Du kan eventuelt koste på deg å flushe girkassa, så du er sikker på at olje og filter er i topp stand. Du kan og spørre TRF her på forumet, han har trimmet mange biler, og sannsynligvis noen med automat også. Jeg har selv prøvekjørt en 120dA 163hk med Bluefin, den har rundt 200hk og noe over 400Nm. Merket egentlig ikke så mye forskjell fra min egen til å begynne med, men den dro lett fra min bil, både fra stillestående og ved forbikjøring. Når jeg kom tilbake til min egen føltes min bil plutselig slapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mork Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Takker for svar De fleste som tilbyr tuning ligger i det sjiktet du nevner.. 210-220 hk,420-450 nm.. De sier jo selv at dette er laget innenfor hva drivverket skal tåle,hvor "sant" dette er vet jeg jo ikke,men jeg tror lysten må få seire litt over fornuften denne gangen En litt rolig høyrefot bestemmer jo også litt hvor mye belastning du legger på drivverket,må jo ikke plante pedalen i bånn hele tiden Bilen har kun rullet 64.000 så vet ikke helt om en flushing av kassa da er såååå viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Flushing av girkasse bør gjøres på 100kkm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå