Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vet noen hvordan man enkelt sjekker batterinivå på BMW 318 E90?

Kjøpte denne batteritester på Biltema:

43-333_l.jpg

For å sjekke nivået, slår man på nærlysene uten å starte motoren.

Problemet er at jeg vet ikke hvordan man slår på nærlysene uten å trykke på "start" knappen (som starter motoren).

Jeg har prøvd å vri lysbryteren.

Takk på forhånd! :)

Skrevet

Sjekket batteri gjør man med tenningen av og ca 2-4 timer etter en kjøretur, med feks et volt meter. 12,60 volt rett på batteriet ved 20 grader er så bra som det går an. Alt under 11,6 volt er svært dårlig. Såfremt det ikke er veldig kaldt da. Men mål å skriv tilbake her hva resultatet ble.

Skrevet

Du kan godt bruke en slik du linker til. Det er ok. Men viktig å ikke måle rett etter en kjøretur, da har batteriet kunstig høy volt. Vent noen timer.

Skrevet

Du kan måle på "startkabel"-punktet i motorrommet om du ikke ønsker å måle på batteriet. Det er forøvrig ikke noe spesielt som må demonteres for å måle på batteriet heller.

Skrevet

Du kan måle på "startkabel"-punktet i motorrommet om du ikke ønsker å måle på batteriet. Det er forøvrig ikke noe spesielt som må demonteres for å måle på batteriet heller.

Takk for tips! Syns bare det er lettere å måle via sigaretttenneruttak.

Ikke tråkk inn noen pedaler når du trykker på startknappen. Da slår du på tenning og kan skru på lysa.

Tusen takk for det. Det visste jeg ikke. Har aldri prøvd det. Var veldig kjekt å vite det. :)

Sjekket batteri gjør man med tenningen av og ca 2-4 timer etter en kjøretur, med feks et volt meter. 12,60 volt rett på batteriet ved 20 grader er så bra som det går an. Alt under 11,6 volt er svært dårlig. Såfremt det ikke er veldig kaldt da. Men mål å skriv tilbake her hva resultatet ble.

Sjekket både rett før og noen timer etter kjøring. Var ikke noe forskjell som jeg kunne se.

Med tenningen på / motoren av : 11.5v - 11.8v.

Med motoren på / under kjøring : 14.7v.

Ute temperator : mellom -2 og 0 celsius.

Antar at jeg har et flatt batteri?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...