rødbmw316i Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Sjekket min e39 idag fordi den ikke ville dra noe fremover, tok da ut plugg for plugg. da jeg kom til nr 4, badet denne i olje, samt coil var sprukket.. så, tyder dette på toppdekselpakning? trenger hjelp FORT... Takk.
rødbmw316i Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Ok, da er det bare og bestille inn den. Men er det veldig mye jobb, evt hvor mange timer??
bmw cab Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Det kommer helt ann på deg og dine ferdigheter. Men så lenge du har riktig verktøy,alt av de delene du trenger og kan forskjellen på en skrutrekker og en skralle, så går det her ganske fort. Er ikke noe hokus Pokus prosjekt, er veldig rett frem. Husk å løsne de bakerste skruene, gå over alt før du begynner å røske å dra i toppdekslet.
rødbmw316i Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Okei, men alt dette skjedde etter at jeg fylte på olje, det jeg syntes er litt rart..
bmw cab Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Kan jo godt hende at du fylte på litt for mye. Blir litt overtrykk da, og letteste veien for olje og trykket å gå er via toppdeksel pakning..
rødbmw316i Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Ok, hva gjør jeg da evt? sjekka peilepinnen nå og den er ikke overfull, hvis ikke det som var overfult havna nedi der da, noen fremgangsmåte???
MrBrum Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Kan også være tett veivhus ventilasjon her. Sjekk ventilasjonshuset og røret fra dette og ned til peilepinnen.
rødbmw316i Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Skrevet Januar 26, 2014 Ja men med tett veivhus, ville det da lekke nedi plugghulla??
Otis Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Ved tett veivhus så blåses en pakning eller noe er svakere enn tettingen. Men både tett veivhus ventilasjon å dårlig toopdeksel pakning er veldig vanlig.
KrHeLl Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Her er en DIY: http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm (Egentlig for Vanos-Rep. men inneholder det du trenger å vite ang. toppdeksel-bytte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå