Gå til innhold

BMW 540i E39 få telefon til å virke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en BMW 540i og det er telefon i midtkonsollen, men det ser ut som at den tar kredittkort størrelse på SIM kort. 

Tenkte jeg skulle bestille tvilling SIM fra Chess og få bilen istand til sitt fulleste. Sikkert kjekt å kunne ha denne funksjonen. 

Noen som vet hvor man kan få tak i slike adaptere?

1511778_10202084358688810_1655486350_n_z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! 

Det der hadde jeg rett og slett ikke tenkt over at man knipser SIM kortet ut. 

Antar jeg var såpass stressed med å få nye simkorta inn i nye telefonene når jeg først fikk de ;)

edit: noen som vet hvilke type sim det er snakk om? 

Hos chess fikk jeg 3 valg..

Vanlig

Mikro

Nano..

Hadde vært fint og valgt rette typen med en gang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hos Telenor kan du bestille 2 typer,

Type 1 er Vanlig SIM-Kort/Micro-SIM

Type 2 er Nano-SIM for Iphone 5

Jeg har type 1 som da dekker fullsize (som du skal ha) Knekker du det ut 1 gang har du Vanlig SIM-Kort og knekker du det ut en gang til fra Vanlig har du Micro-SIM.

Legger ved et bilde av mitt tvillingkort så ser du at her er 3 muligheter her.  Fullsize, Vanlig og Micro

Vil jo tro at uansett hva du bestiller så vil det stemme så lenge du ikke knekker kortet ut men har det som fullsize.

Tvillingsim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det ser ut som Nano Chippen er litt mindre, fikk en PM av TS og han hadde bestilt vanlig Sim så da går det nok veien :smile:  Flere som har mobba meg for Derrick telefonen min men den er så god at de får bare le :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det ser ut som Nano Chippen er litt mindre, fikk en PM av TS og han hadde bestilt vanlig Sim så da går det nok veien :smile:  Flere som har mobba meg for Derrick telefonen min men den er så god at de får bare le :smile:

Det funka ikke.. 

Jeg har prøvd både kortleseren under telefonen og kortleseren bak ved kofferlokket i venstre hjulbue der.

Eneste som står er SIMkarte prufen når jeg setter i kortet. Dette betyr jo på tysk at den hele tiden "Prøver simkortet" men den kommer altså ikke lenger..

Dette var rart.. Jeg bestilte gamle typen sim slik de bare kan ha hatt på den tiden også btw. Noen som vet hva annet det kan være da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske å ha lest at nye simkort ikke alltid er like medgjørlige med de gamle simkort leserne der. Var noe med at de nye simkortene hadde en nye simstandard eller noe. Mulig jeg tar feil. Noen andre som vet mer kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tvillingsim fra OneCall i min E38, men dette er et halvannet år gammelt, så det kan jo være noe de har endret i senere tid. 

Måtte imidlertid bruke leseren i bagasjerom for å få det til å virke.

Jeg skal til legen i Tønsberg på Torsdag så da kjører jeg innom Morris og spør. De vet nok sikkert hva som må gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...