Gå til innhold

Ettermontere DAB/bluetooth 10mod E61

Anbefalte innlegg

Jeg er fan av originalt. Den surround lyden er faktisk kul.

Men det er jo opp til det. Logic 7 kommer på omtrent det samme om jeg gjør jobben. Avhengig av hva man får tak i forsterker for

hmmm. så du kan skaffe alle deler og montere dette for meg så jeg bare kan vri om tenningen å kjøre avgårde med ferdig komplett logic7 til denne prisen?

Alltid vært av den formening om att aftermarket alltid låter bedre enn orginalt, men jeg kan jo bomme her da det gjelder dette anlegget til BMW fra HK. her får man jo også flere høyttalere også forsåvidt så dette virket interessant. hvor holder du til SweetBMW?  

bør være noen ganske heftige frontsett og bassere dem har tenkt og montere i bilen min til den prisen iaffal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logic7 anlegget som SweetBMW nevner er meget, meget bra. Jeg ville definitivt gått for dette om det var snakk om min bil. SweetBMW holder forøvrig til i Lillestrøm-omegn-ish. :)

Konge. da er vel den saken grei:) tar kontakt imorgen tommi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått svar fra bimmertech og det eneste de hadde og komme med var att software`n min var for gammel for for combox..

angående anlegget inni bilen så ser det ut som jeg er nødt til og gå for oslo bilstereo skal jeg få med meg selger på spleiselag. han vil ha kvitteringer på alt sammen å da blir dette vanskelig så da blir det en tur til oslo bilstereo. kjipt men slik må det bare bli

det som skal settes inn i bilen er dette: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-ONE-201-EXTREME-BMW-bilmerktilpasset-komp/AS6026

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Mosconi-GLADEN-ONE-1204-forsterker/AS7350

siden det da monteres ekstern forsterker så åpner det seg opp slik att jeg kan bytte ut høyttalere i taket bak og eventuelt montere i dørene bak ved ett senere tidspunkt. blir desverre ingen surround men ser frem til ett forbedret anlegg uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil med andre ord si at du må sende CIC-enheten ned til Bimmertech for oppdatering dersom du skal ha combox. Alternativt finne noen i Norge som kan oppdatere enheten. Synd du ikke går for Logic7, men om alternativene ikke er mange så er det vel ikke stort mer å gjøre. Hvordan stiller eventuelt forhandleren seg til å gi 7.000kr i prisavslag på bilen (refundert til din konto)? Det må da være et fett for vedkommende, men ettersom han vil ha kvittering forsøker han vel å få dekket tapet sitt relativt godt ved avskrivninger og fradrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da får jeg sjekke om noen kan oppdatere den:) ja synes det er synd selv også. Jeg prøvde meg på att han kunne overføre til meg men fikk bare att sålenge han fikk kvitteringer først så var det i orden, så da er vi like langt. Men men. Det ser bra ut det som skal inn også, så jeg blir nok fornøyd med den nye lyden i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKjønte ikke helt problemet med kvitteringer, du får da kvittering når du kjøper på Ebay, Koed osv også.  :smoking:

Det med dørtrekkene skjønner jeg at kan se mørkt ut, men likevel, om du ikke har de i dørene bak, så kan du finne dørtrekk senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKjønte ikke helt problemet med kvitteringer, du får da kvittering når du kjøper på Ebay, Koed osv også. :smoking:

Det med dørtrekkene skjønner jeg at kan se mørkt ut, men likevel, om du ikke har de i dørene bak, så kan du finne dørtrekk senere.

Joda, skjønner hva du mener men jeg har prøvd det der. Han vil ha ett spleiselag. Så hvis jeg viser til kvitteringer fra koed og ebay på eks 8000,- så får jeg kun 4000,- om du tar betalt for montering eller jeg får det gratis vet ikke han, og en lapp på att jeg har betalt deg en sum hadde heller ikke blitt godtatt.. Så derfor må det bli slik. Han skal ha kvitteringer på hele pakka, maks 14k også tar han halvparten.

Skjønner du nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi jeg kan skrive faktura til deg jeg med firma og det hele. Du har jo ikke spurt om det :P

Men ja. Jeg skjønner jeg

Hehe. Nei har vel ikke spurt om det:p

Men lar det være for denne gang. Veldig enkelt og bare sette den dit og hente den ferdig, og jeg blir nok fornøyd med hva jeg får. Så får det heller bli logic 7 neste gang. Bytter bil ganske ofte, og har allerede begynt å planlegge 535 om ett år eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har fått igjen bilen å ble meget fornøyd med lyden.. Men nå vil ikke AUX fungere mere. Noe dem kan ha kommit borti eller noe jeg kan ha trykket på på headunit'n?

Ingen lyd i det hele tatt. Kun usb stick med sanger som fungerer. Begge deler fungerte for noen uker siden( ikke prøvd aux siden da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Bilstereo tar den inn igjen og ser på AUX.

Lurte på og bytte ut høyttalerne i taket bak også men usikker på om jeg skal sette inn en 2veis 4" som denne http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-ONE-100-BMW-bilmerktilpasset-komp/AS6012  

eller om jeg skal sette inn dette settet her http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-ONE-165-BMW-E46-bilmerktilpasset-komp/AS6002

går jeg for sistnevnte må jeg skjære bort litt plastikk siden hullet for diskanten er tettet igjen. mulig det siste settet krever for mye effekt slik att 2veis settet er best for spilleren i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...