bmwfreak89 Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 hei. har fått et problem med at bmwn går varm når den står stille. går varm etter et par min på tomgang. og den blåser ikke varmt av varmeaparate når den står på tomgang. men tempen holder seg bra når jeg kjører. og blåser varmt da. bege slangene blir varme så da er det vell ikke termostaten som er dårlig ? virker som vannpumpa er i orden. når det blei gjitt gass så så du vann begynte og stige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 fungerer radiatorvifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwfreak89 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 det hadde jeg glemt og skrive. jepp den fungere den. går rundt når motoren står og går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 ta å lukt i ekspansjonstanken mens bilen står på tomgang, lukter det eksos er det sannsynligvis toppakingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Lite vann og/eller luft i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 når du ruser motoren på tomgang, når den begynner å få litt temp, ruser vifta seg opp da? kan være noe galt med viskosekoblinga slik at den bare ligger på "tomgang" hele tiden. men som nevnt over, sjekk for luft og vannmangel først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Høres ut som lav kjølevæske. Hadde lignende problemer på e36en. Toppet opp med kjølevæske, og da fungerte alt igjen. Hvis ikke kan det være termostaten (litt usikker ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 ta å lukt i ekspansjonstanken mens bilen står på tomgang, lukter det eksos er det sannsynligvis toppakingen. Hvis det er toppakningen, da er det vel også fare for at det er vann i olja? Eller tar jeg feil her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwfreak89 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 har drivi og skrudd litt på den. vann pumpa er det ikke og heler ikke termostaten. men prøve og lufte litt i stad og hele på mere vann så kommer det sykt mye røyk ut av lufte skruene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Du har luft i systemet garantert. Full på vann med en avskjært 1.5l flaske slik at du får litt mer tryk ha åpne lufte skruer. Start bilen med varme app på fullt og parker med snuten opp i en bakke og luft kun på radiator. Gjort dette mange ganger på min 528 og det tsr alltid tid å få ut luft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwfreak89 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 da var det ordna. ikke noe koking her nå takker for all hjelp her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anjobanjo Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Samme som skjedde med meg det. Sto i tomgang i en halvtime elns, så sprakk hele radiatoren plutselig.. Måtte lufte den etterpå.. Ble varm igjen å kom ingen varmluft å termostaten ble plutselig varm, stoppet bilen med engang og skrudde opp lufteskruen og klemte på radiatorslangene og fylte etter med vann. Etter det så har jeg ikke blitt plaget med det lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 bytt clutchen på vifta du. selv om den går rundt går den ikke fort nok for å kjøle ned motorn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå