Martin1993 Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Hei! Kjørte idag til jobben. Abs, antispinn og håndbrekk lampene begynte å lyse gult plutselig. Varsellampe for batteriet lyste rødt. Stoppet.. da virket det som det var lite strøm igjen. Vinduet ville så vidt ned. Men måtte videre. Så etter rundt 15min kjøring (julelys i dashbordet). Så stoppet bilen å reagere på gasspedalen. Så endte opp med alt hang seg opp. Skrudde av bilen.. prøvde å starte den igjen. Men kom bare noen klikkelyder når eg prøvde.. Hmm.. bmw e46 316i (-02) Noen tips? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Jeg vil tro at batteri eller dynamo eller kanskje begge deler er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Okei, det eg frykter ja ! Prøvde å få start på bilen med startkabler.. sveis så lenge kablene var på ^^ Men da kjøper eg bare "ny" dynamo.. og satser på at det gjør jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Børstene på dynamoen som er gåene. Du kan bytte enheten med børster og spenningsregulator på dynamoen hvis du mekker litt selv. Kan hende batteriet har fått en "knekk" i samme slengen slik at det også må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Er på jobb, så får ikke tid til å sjekke det.. før på fredag :-/ Men noen fra jobben har sjekket batteriet, og det skulle vær i orden og står på lading! Men tenker meg at eg bare kjøper en brukt dynamo til 1000kr elns. Antar det er den letteste løsningen? Eller er det mye arbeid med det du sier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Jobbmessig ikke store forskjellen. Kjøper du nye børster/spenningsregulator er du sikker. Kjøper du brukt dynamo kan det hende du er "tilbake ved start" innen kort tid. Ettersom det er vanskelig å si tilstanden på en brukt dynamo. Børstene og spenningsregulatoren sitter i en modul bakerst på dynamoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Kjøper via koed tenkte eg.. di sa tilstanden var "OK". Vett du sånn cirka prisen på dette ? http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=583423 Fant denne Diy ! Muligt eg får prøve det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Jobbmessig ikke store forskjellen. Kjøper du nye børster/spenningsregulator er du sikker. Kjøper du brukt dynamo kan det hende du er "tilbake ved start" innen kort tid. Ettersom det er vanskelig å si tilstanden på en brukt dynamo. Børstene og spenningsregulatoren sitter i en modul bakerst på dynamoen. enig angående kjøp av brukt dynamo. men er ikke sikkert det er nok å kjøpe nye børster eller spenningsregulator. sleperingen på dynamoen din kan være utslitt, og den kan være vanskelig å bytte (vet ikke hvilken dynamo som står i din bil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Kan sjekke ikveld.. men for min del, så tror eg at eg satser på brukt dynamo. Har stort behov for at bilen skal fungere NÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Batteriet måler 12.10 Når bilen er igang er det 11.20 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 høres veldig ut som def. dynamo spør du meg batteri lampa lyser når dynamoen slutter å lade og når det er veldig lite strøm på batteriet mener at dynamoen på den motorn du har er ganske grei å bytte om det det er m43 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Må bare finne ut hvilken eg ska kjøpe da! Er desverre en n42 motor :-/ verste motoren eg har vært borti. Tror det blir en ganske trang jobb. Muligt ett par deler må av Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 stemmer du har 2002 e46 facelift dun24 det er den som sitter helt intil torpedo veggen det under frontruta nesten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 enig angående kjøp av brukt dynamo. men er ikke sikkert det er nok å kjøpe nye børster eller spenningsregulator. sleperingen på dynamoen din kan være utslitt, og den kan være vanskelig å bytte (vet ikke hvilken dynamo som står i din bil). Joda, godt poeng der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 stemmer du har 2002 e46 facelift du n24 det er den som sitter helt intil torpedo veggen det under frontruta nesten http://www.bmwheaven.com/gallery/images/original/engines_182/petrol_183/4_cylinder_185/n42_195/n42b18_n42b20_front_20090808_1699780485.jpgDer. Det er framsiden mot lykten. Men må demontere endel deler for å komme fram.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå