Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjørte idag til jobben. Abs, antispinn og håndbrekk lampene begynte å lyse gult plutselig. Varsellampe for batteriet lyste rødt.

Stoppet.. da virket det som det var lite strøm igjen. Vinduet ville så vidt ned. Men måtte videre. Så etter rundt 15min kjøring (julelys i dashbordet).

Så stoppet bilen å reagere på gasspedalen. post-75749-13915890648874.jpg

Så endte opp med alt hang seg opp. Skrudde av bilen.. prøvde å starte den igjen. Men kom bare noen klikkelyder når eg prøvde..

Hmm.. bmw e46 316i (-02)

Noen tips?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Skrevet

Okei, det eg frykter ja ! 

Prøvde å få start på bilen med startkabler.. sveis så lenge kablene var på ^^

Men da kjøper eg bare "ny" dynamo.. og satser på at det gjør jobben!

Skrevet

Børstene på dynamoen som er gåene. Du kan bytte enheten med børster og spenningsregulator på dynamoen hvis du mekker litt selv. Kan hende batteriet har fått en "knekk" i samme slengen slik at det også må byttes.

Skrevet

Er på jobb, så får ikke tid til å sjekke det.. før på fredag :-/ 
Men noen fra jobben har sjekket batteriet, og det skulle vær i orden og står på lading! 

Men tenker meg at eg bare kjøper en brukt dynamo til 1000kr elns. Antar det er den letteste løsningen? Eller er det mye arbeid med det du sier?

Skrevet

Jobbmessig ikke store forskjellen. Kjøper du nye børster/spenningsregulator er du sikker. Kjøper du brukt dynamo kan det hende du er "tilbake ved start" innen kort tid. Ettersom det er vanskelig å si tilstanden på en brukt dynamo. Børstene og spenningsregulatoren sitter i en modul bakerst på dynamoen.

Skrevet

Jobbmessig ikke store forskjellen. Kjøper du nye børster/spenningsregulator er du sikker. Kjøper du brukt dynamo kan det hende du er "tilbake ved start" innen kort tid. Ettersom det er vanskelig å si tilstanden på en brukt dynamo. Børstene og spenningsregulatoren sitter i en modul bakerst på dynamoen.

enig angående kjøp av brukt dynamo.

men er ikke sikkert det er nok å kjøpe nye børster eller spenningsregulator.

 

sleperingen på dynamoen din kan være utslitt, og den kan være vanskelig å bytte (vet ikke hvilken dynamo som står i din bil). 

Skrevet

høres veldig ut som def. dynamo spør du meg

batteri lampa lyser når dynamoen slutter å lade og når det er veldig lite strøm på batteriet

mener at dynamoen på den motorn du har er ganske grei å bytte om det det er m43 motor

 

Skrevet

Må bare finne ut hvilken eg ska kjøpe da! Er desverre en n42 motor :-/ verste motoren eg har vært borti. Tror det blir en ganske trang jobb. Muligt ett par deler må av

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Skrevet

stemmer du har 2002 e46 facelift du
n24 det er den som sitter helt intil torpedo veggen det under frontruta nesten
 

Skrevet

enig angående kjøp av brukt dynamo.

men er ikke sikkert det er nok å kjøpe nye børster eller spenningsregulator.

 

sleperingen på dynamoen din kan være utslitt, og den kan være vanskelig å bytte (vet ikke hvilken dynamo som står i din bil). 

 

Joda, godt poeng der.. :-# :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...