Gå til innhold

Jekke opp med luftfjæring bak, låses av? 2006mod 525DAT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny på BMW og erfaring fra audi o.l. så må man låse luftfjæringen på mange modeller før man jekker opp bilen.

Må man dette på en E61 525 DAT 2006mod?

Ellers når man skal senke disse bilene med luftfjøring, kan man senke de 15-30mm uten å skifte høydejusterings stag?

Har lyst å få den bitte litt lavere, men ikke mye ettersom den blir brukt til å kjøre en del henger med. Noe å anbefale av senk? Org. senk kanskje?

Skrevet

Jeg har aldri gjort noe før jeg har jekket opp.

Den kan senkes via diagnose uten problem.

Skrevet

har vert borti det på audi a8, men har en e39 diesel stående den må det vertfall ikke låses noe på, men såklart er jo en del eldre da

Skrevet

Ok, då kan jeg ta den på bukken uten problemer. :)

Ellers sier du den kommer til å justere seg? Hvis jeg hiver på 20mm fjører fremme. Justerer den seg ned bak automatisk da?

Skrevet

Det jeg mente var at om du jekker opp en side, så skjer det ikke noe. Men om du etterpå jekker opp andre siden så begynner den å justere lufta i begge belgene. Det gjør min ihvertfall. Men det er helt OK.

Men om du senker den med andre fjærer foran, så gjør den ingenting bak selv. Det må en kompjuter gjøre. Evt senkestag.

Skrevet

Hvor får man tak I slike senkestag?

Og hvor mye kan man senke gjennom diagnose før stagene bak tar kvelden?

Skrevet

Husker ikke hvor man fik tak i slike stag. Men du finner det vel med litt søking her inne. Det er nevnt før.

Tror du kan senke opptil 40-50 mm mener jeg å ha lest. Kanskje mer, har ikke testet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...