Gå til innhold

Min E91 LCI M-Sport ..LeMans.. (3SDM l H&R ++)


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

3SDM har vel ikke akkurat godt rykte på seg når det gjelder levering og leverings tider...

Skal ikke se bort fra at det er hos dem det er gjort noe rart..

 

det var veldig mye surr og rot rundt lanseringen av disse felgene i fjor og veldig mange som bestilte fikk vel ikke felger før de ga opp å valgte noe annet i stedet..

 

Men Kule felger lager de..

 

Firmaet jeg bestilte fra sa at de hadde fått tilsendt felgene i 19" esker, og oppi to av dem så lå det 8.5x18" og ikke 8.5x19" felger. Bakfelgene var visst riktige. 

 

Men, gir dem en uke til før jeg kjøper fra en annen leverandør. Har bestillingen klar allerede, så er ett tastetrykk unna å bestille et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dekk bestilt og på vei fra Tyskland :)

 

Endte opp med 215/35-19 Kumho Ecsta KU39 foran og 225/35-19 Toyo Proxes T1 Sport bak. Har hørt mye bra om disse Toyo dekkene, og Kumho har jeg brukt x antall ganger før så der vet jeg hvordan strekket osv blir. Eneste er at Kumho er kjent for å slite dekk relativt raskt, så det er mye mulig det går med et par dekksett foran iløpet av sesongen.. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slitestyrken har jeg vært imponert over på de Kumho-dekkene jeg har kjørt med. Det er riktignok noen år siden nå, men de var "umulig" å slite ut, selv med mye banekjøring. Det var vel KU 19 de het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slitestyrken har jeg vært imponert over på de Kumho-dekkene jeg har kjørt med. Det er riktignok noen år siden nå, men de var "umulig" å slite ut, selv med mye banekjøring. Det var vel KU 19 de het.

 

KU19 var forgjengeren til KU39. De var bedre på slitasjestyrken enn nåværende ja. Litt synd da de fungerer bra på både vått, tørt og støyer ikke noe sånn voldsomt.

Men men, til den prisen jeg gir for de så skal jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo proxes gir vertfall meget pen strekk

Har en kamerat som kjørte med 225/35-18 på 10" ifjor og jeg syns de ga pen strekk, så vi satser på strekket blir godkjent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt bilde etter vask idag. Venter fortsatt på sommerfelgene og dekka. Dekkene skal etter planen komme neste onsdag. Felgene skulle vært her forrige fredag, så er spent på når disse dukker opp.

post-45132-0-67264300-1394658864_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere litt her.

Fikk idag framdekka mine, og fikk beskjed om at bakdekka ankommer imorgen.

Fikk også beskjed fra leverandøren min om at det hadde skjedd en leveringsfeil nedi Stockholm, og at det var årsaken til at det tok så lang tid med å få levert felga. Fikk så beskjed om at det tar minst én uke til før jeg får dem.

Det har jeg ikke tid til, så jeg er på vei (as we speak) til Kalmar for å plukke de opp. Kjøreturen tar 16 timer t/r, så jeg er rimelig glad for at det er helg imorgen :)

Kommer bilder imorgen når jeg er hjemmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som haster så innmari egentlig? Er de solgt allerede så må rekke ha de noen dager på bilen før de ryker ut igjen!?

De felga jeg kjører med nå er lånefelger som tilhører en kamerat av meg. Disse er mest sannsynlig solgt og skal leveres på lørdag. Og på mandag starter jeg i ny jobb, og er da avhengig av bil MED hjul. Derav reiser jeg å henter dem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felga jeg kjører med nå er lånefelger som tilhører en kamerat av meg. Disse er mest sannsynlig solgt og skal leveres på lørdag. Og på mandag starter jeg i ny jobb, og er da avhengig av bil MED hjul. Derav reiser jeg å henter dem nå.

 alltid kjekt med en tur :) lurer fælt på hvordan dette blir! har vurdert disse selv bare i 18" og som vinterhjul. Du må ta masse bilder når dem er på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid kjekt med en tur :) lurer fælt på hvordan dette blir! har vurdert disse selv bare i 18" og som vinterhjul. Du må ta masse bilder når dem er på!

Jaada, hadde en ordentlig langtur på 21 timer ifjor sommer også. Skulle avgårde til Rørvik for å hente meg en Audi RS2. Men E6'en nedover forbi Oslo,Gøteborg osv er betraktelig bedre så får ta det som en tur :)

Veldig spent selv også, har aldri sett disse på annet enn E46, A4 og Golf 4. Håper de kler bilen ellers blir jeg en smule deprimert ^^..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo oppdatere litt her.

Fikk idag framdekka mine, og fikk beskjed om at bakdekka ankommer imorgen.

Fikk også beskjed fra leverandøren min om at det hadde skjedd en leveringsfeil nedi Stockholm, og at det var årsaken til at det tok så lang tid med å få levert felga. Fikk så beskjed om at det tar minst én uke til før jeg får dem.

Det har jeg ikke tid til, så jeg er på vei (as we speak) til Kalmar for å plukke de opp. Kjøreturen tar 16 timer t/r, så jeg er rimelig glad for at det er helg imorgen :)

Kommer bilder imorgen når jeg er hjemmat.

nesten slik at du kunne ha tatt med mine da :P han har sakt de har vært sendt nå i ei uke , men får ikke noe sporingsnummer eller noe :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter drøye 17 timer i bil så er felgene trygt hjemme :)

 

Bilder!

post-45132-0-38327400-1394814995_thumb.j

 

post-45132-0-08514700-1394815048_thumb.j

 

post-45132-0-54435900-1394815028_thumb.j

 

post-45132-0-74106700-1394817521_thumb.j

 

post-45132-0-70067800-1394817523_thumb.j

 

10" er rimelig konkav, får ikke helt fram dybden på bilde ser jeg. Synd de ikke lager 9" evt 9.5" felger også, hadde gjort seg med en litt breiere felg foran.

post-45132-0-61686400-1394815011_thumb.j

 

Framdekka er klare, venter fortsatt på bakdekka fra Toyo.

post-45132-0-47355100-1394817525_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...