Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva som må handles inn til dette? Viskositet på olje, filter osv?

 

Slik jeg har lest meg frem til og rett meg hvis jeg har feil.

 

10.8L olje går på kasse

 

2-3 liter kan man tømme av og fylle.

 

ca. 10L kan man flushe gjennom hvis man kjører converter for å tømme systemet.

 

Viskositet 75w80-90?

 

To plugger på kasse, en I bunnen av bunnpanna på kassen og en som ligger rett over bunnpanne nivå

 

Filter ligger I bunnpanne? Stemmer dette at jeg må byte hele bunnpanna for å bytte filter?

 

Og sist men ikke minst, hvor anbefales det å handle disse delene? Er helt ny på BMW så vet lite om leverandører av forskjellige ting.

 

Takker for alle svar!

Skrevet

Det beste er å bare få et verksted til å bytte bunnpanne og samtidig kjøre flushing på kassa å vips så er det gjort på 2timer

Skal du bynne selv så har du å gjør på. Pluss at du får ikke byttet all olje uten å flushe.

Kan godt kjøpe på ebay. Men vet at orginal koster ca 2100 på gs

Skrevet

 

Det beste er å bare få et verksted til å bytte bunnpanne og samtidig kjøre flushing på kassa å vips så er det gjort på 2timer

Skal du bynne selv så har du å gjør på. Pluss at du får ikke byttet all olje uten å flushe.

Kan godt kjøpe på ebay. Men vet at orginal koster ca 2100 på gs

 

Har skiftet en del oljer på automatkasser før, så selve jobben gjør meg ikke så mye. Men liker å vite sånn noenlunde hva jeg holder på med. :)

 

Sette den vekk for komplett flushing hadde nok vært det beste, men når BMW skal ha 7500kr ca for bare å bytte halvparten av olje så tør jeg ikke tenke på hva prisen blir på flushing av hele kassen. Har nå send prisforespørsel på det så nå får vi se. :)

 

 

Takk, skal lese litt på den. Er ikke komplett flushing, men bortimot virker det som.

Skrevet

Ekstremt vanskelig å få til en komplett flushing uten den maskinen som gjør jobben. Derfor det er anbefalt å sette det bort til de som har denne maskinen.

Det er visstnok slik at den pulserer med trykk og dermed får løsnet evt noe som kan ha satt seg fast i kjøleren til automat kassen. Eller i en annen krik eller krok, og da kan du risikere havari pga det.

Skrevet

Ja og i tillegg til å pulsere med trykk så reverserer den oljestrømmen 20-30 ganger i minuttet for å slå løs partikler i registeret.

Skrevet

Har ikke personlig erfaring med de men de har et veldig godt rykte så det er nok et bra valg.

  • 1 month later...
Skrevet

Liten update.. :) fant ut at Kvål Auto også flusher i Rogaland. De skulle ha 7500kr ca for komplett flush med nytt filter og olje.

Det er vell ikke så galen pris?

Skrevet

Prisen var OK. Ganske nøyaktig med det de skal ha her i Trondheim.

Legg på at du skal ha skifte av den tettehylsa i kassen samtidig. Det er en billig forsikring.

Skrevet

Om du flusher kjører du jo converter uten olje.. ikke så lurt..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Hva mener du?

Skrevet

Om du flusher kassen så går converteren rundt uten oljetrykk. Og uten oljetrykk får den ikke smøring. Ergo så snurrer converteren feks 5000 ganger uten smøring. Og det er ikke bra.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Skrevet

Dette må du forklare nærmere, hvorfor går converter rundt uten oljetrykk? 

 

Moderne flushe maskiner har sin egen oljepumpe og motor er ikke igang og selv med den enkle typen flushere som krever motor igang for å bruke girkassens oljepumpe så er ikke systemet på noe tidspunkt uten olje. Gammel olje ut og ny olje inn skjer samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...