E61525DAT Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Er det noen som vet hva som må handles inn til dette? Viskositet på olje, filter osv? Slik jeg har lest meg frem til og rett meg hvis jeg har feil. 10.8L olje går på kasse 2-3 liter kan man tømme av og fylle. ca. 10L kan man flushe gjennom hvis man kjører converter for å tømme systemet. Viskositet 75w80-90? To plugger på kasse, en I bunnen av bunnpanna på kassen og en som ligger rett over bunnpanne nivå Filter ligger I bunnpanne? Stemmer dette at jeg må byte hele bunnpanna for å bytte filter? Og sist men ikke minst, hvor anbefales det å handle disse delene? Er helt ny på BMW så vet lite om leverandører av forskjellige ting. Takker for alle svar!
2fast4u Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Det beste er å bare få et verksted til å bytte bunnpanne og samtidig kjøre flushing på kassa å vips så er det gjort på 2timer Skal du bynne selv så har du å gjør på. Pluss at du får ikke byttet all olje uten å flushe. Kan godt kjøpe på ebay. Men vet at orginal koster ca 2100 på gs
Otis Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Her er en engelsk DIY ihvertfall. http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/diy-zf-6hp19z-transmission-drain-refill-88129/
E61525DAT Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Skrevet Februar 10, 2014 Her er en engelsk DIY ihvertfall. http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/diy-zf-6hp19z-transmission-drain-refill-88129/ Det beste er å bare få et verksted til å bytte bunnpanne og samtidig kjøre flushing på kassa å vips så er det gjort på 2timer Skal du bynne selv så har du å gjør på. Pluss at du får ikke byttet all olje uten å flushe. Kan godt kjøpe på ebay. Men vet at orginal koster ca 2100 på gs Har skiftet en del oljer på automatkasser før, så selve jobben gjør meg ikke så mye. Men liker å vite sånn noenlunde hva jeg holder på med. Sette den vekk for komplett flushing hadde nok vært det beste, men når BMW skal ha 7500kr ca for bare å bytte halvparten av olje så tør jeg ikke tenke på hva prisen blir på flushing av hele kassen. Har nå send prisforespørsel på det så nå får vi se. Her er en engelsk DIY ihvertfall. http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/diy-zf-6hp19z-transmission-drain-refill-88129/ Takk, skal lese litt på den. Er ikke komplett flushing, men bortimot virker det som.
Otis Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Ekstremt vanskelig å få til en komplett flushing uten den maskinen som gjør jobben. Derfor det er anbefalt å sette det bort til de som har denne maskinen. Det er visstnok slik at den pulserer med trykk og dermed får løsnet evt noe som kan ha satt seg fast i kjøleren til automat kassen. Eller i en annen krik eller krok, og da kan du risikere havari pga det.
Hpi Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Ja og i tillegg til å pulsere med trykk så reverserer den oljestrømmen 20-30 ganger i minuttet for å slå løs partikler i registeret.
E61525DAT Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Skrevet Februar 12, 2014 Noen som har erfaring med Transtec i Rogaland? De er vell de eneste som gjør det her?
Hpi Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 Har ikke personlig erfaring med de men de har et veldig godt rykte så det er nok et bra valg.
E61525DAT Skrevet Mars 17, 2014 Forfatter Skrevet Mars 17, 2014 Liten update.. fant ut at Kvål Auto også flusher i Rogaland. De skulle ha 7500kr ca for komplett flush med nytt filter og olje. Det er vell ikke så galen pris?
Otis Skrevet Mars 17, 2014 Skrevet Mars 17, 2014 Prisen var OK. Ganske nøyaktig med det de skal ha her i Trondheim. Legg på at du skal ha skifte av den tettehylsa i kassen samtidig. Det er en billig forsikring.
Kjexx Skrevet Mars 17, 2014 Skrevet Mars 17, 2014 Om du flusher kjører du jo converter uten olje.. ikke så lurt.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
argi520dat Skrevet Mars 17, 2014 Skrevet Mars 17, 2014 Jeg bytta bunnpanne og 10 liter olje på min 08 520 dat. Ganske kurrant, og relativt likt andre kasser jeg har bytta på...Kjøpte filter (bunnpanne) for ca 1800 på GS..
Otis Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Om du flusher kjører du jo converter uten olje.. ikke så lurt.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Hva mener du?
Kjexx Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Om du flusher kassen så går converteren rundt uten oljetrykk. Og uten oljetrykk får den ikke smøring. Ergo så snurrer converteren feks 5000 ganger uten smøring. Og det er ikke bra. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Hpi Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Dette må du forklare nærmere, hvorfor går converter rundt uten oljetrykk? Moderne flushe maskiner har sin egen oljepumpe og motor er ikke igang og selv med den enkle typen flushere som krever motor igang for å bruke girkassens oljepumpe så er ikke systemet på noe tidspunkt uten olje. Gammel olje ut og ny olje inn skjer samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå