Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Folk sier jo at det stod klart at motor var bytta i annonse. OG HVORFOR BRYR DU DEG?? Nevn 1 forskjell som betyr noe (og nei, ikke siter min egen tråd takk). Det som betyr noe er at motor er i orden, og det er den vel? Kjør og vær glad.

Edit: Prinsipielt er jeg _til dels_ enig med deg. Men du viser jo klart at du bare er ute etter å krangle fordi du angrer på kjøpet ditt. Dette er ikke selgers problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han ikke har fått? En ny bil? Er ofte sånn når man betaler under 10% av nypris.

han har fått en bmw E34 modell motor, han har forventet å få en bmw e39 motor. så han har ikke fått det han har betalt for. det i seg selv kan være en grunn til prisavslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stand har ingenting å si. Jeg forsto det som han fikk en e34 motor og ikke e39. hvis det er tilfellet så har ikke han fått det han har betalt for og det kan gå under på misledende markedsføring av selgeren. Har nettopp gått igjennom dette på skolen i rettslære så det kan faktisk være at han få hevet kjøpet hvis han tar det videre til forbrukerrådet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gikk vi fra slag under belte og en indirekte rasistisk melding til no mer saklig!

Prinsipper! Herregud du forventer E36 motor i en E36 kaross, E34 motor i E34 kaross? Er ikke kult å kjøpe seg en Bmw F10 med E30 motor? Litt drøyt eksempel men du forstår vel greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stand har ingenting å si?  OK.

e34 og e39 er ikke motorer. m51 er.

Jeg forstår utmerket. Jeg forstår til og med at du er så desperat etter å få viljen din her at du tilskriver ting du ikke har greie på "prinsipper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stand har ingenting å si. Jeg forsto det som han fikk en e34 motor og ikke e39. hvis det er tilfellet så har ikke han fått det han har betalt for og det kan gå under på misledende markedsføring av selgeren. Har nettopp gått igjennom dette på skolen i rettslære så det kan faktisk være at han få hevet kjøpet hvis han tar det videre til forbrukerrådet. 

Dette er jo strengt tatt en sak som hører hjemme i Forliksrådet. Kjøper visste allerede at det var byttet motor og sånn sett burde det være av hans interesse å undersøke hvilken motor den er erstattet med. Selger har da ikke gjort noe i annonsen som skulle stride mot god markedsføringsskikk eller i brudd på markedsføringsloven § 7 da han har opplyst om forholdene ved bilen. Når det gjelder motoren er jo dette en motor som både har eksistert i E34 og E39, så sånn sett burde vel opphavet være irrelevant da det er samme maskin. Om du har en E39 528i med M52B28 burde det være ganske irrelevant om motoren kommer fra en E46 eller E38 så lenge det er samme maskin. Tatt i betraktning at kjøper var klar over motorbyttet så må han også regne med at motoren er eldre/nyere og/eller har lengre/kortere kilometerstand enn den opprinnelige motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning på å høre om de enorme forskjellene som gjør dette så problematisk.

Tok litt mer tid nå ja... i mellomtiden på en annen IP adresse foregår det desperat googling og lesing på wiki...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...