TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Folk sier jo at det stod klart at motor var bytta i annonse. OG HVORFOR BRYR DU DEG?? Nevn 1 forskjell som betyr noe (og nei, ikke siter min egen tråd takk). Det som betyr noe er at motor er i orden, og det er den vel? Kjør og vær glad. Edit: Prinsipielt er jeg _til dels_ enig med deg. Men du viser jo klart at du bare er ute etter å krangle fordi du angrer på kjøpet ditt. Dette er ikke selgers problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 han jo grunn til å kreve heving eller prisavslag siden han ikke har fått det han har betalt for da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er det han ikke har fått? En ny bil? Er ofte sånn når man betaler under 10% av nypris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er det han ikke har fått? En ny bil? Er ofte sånn når man betaler under 10% av nypris. han har fått en bmw E34 modell motor, han har forventet å få en bmw e39 motor. så han har ikke fått det han har betalt for. det i seg selv kan være en grunn til prisavslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Han har fått en motor i god stand (så vidt jeg kan forstå), vær glad og fornøyd. han har fått en bil med m51 motor, akkurat som den skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Det er ikke GREIT at det blir bytta til en eldre motor uten at det er opplyst?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hva er forskjellen da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Stand har ingenting å si. Jeg forsto det som han fikk en e34 motor og ikke e39. hvis det er tilfellet så har ikke han fått det han har betalt for og det kan gå under på misledende markedsføring av selgeren. Har nettopp gått igjennom dette på skolen i rettslære så det kan faktisk være at han få hevet kjøpet hvis han tar det videre til forbrukerrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Der gikk vi fra slag under belte og en indirekte rasistisk melding til no mer saklig! Prinsipper! Herregud du forventer E36 motor i en E36 kaross, E34 motor i E34 kaross? Er ikke kult å kjøpe seg en Bmw F10 med E30 motor? Litt drøyt eksempel men du forstår vel greia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Stand har ingenting å si? OK. e34 og e39 er ikke motorer. m51 er. Jeg forstår utmerket. Jeg forstår til og med at du er så desperat etter å få viljen din her at du tilskriver ting du ikke har greie på "prinsipper". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Ja jeg forstår at det er bittert, men det jeg ikke forstår er at du velger å selge bilen videre uten å opplyse om denne "mangelen"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Ja jeg forstår at det er bittert, men det jeg ikke forstår er at du velger å selge bilen videre uten å opplyse om denne "mangelen"? Dette vil jeg informere kjøper om når en interesserten tar kontakt ang bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Stand har ingenting å si. Jeg forsto det som han fikk en e34 motor og ikke e39. hvis det er tilfellet så har ikke han fått det han har betalt for og det kan gå under på misledende markedsføring av selgeren. Har nettopp gått igjennom dette på skolen i rettslære så det kan faktisk være at han få hevet kjøpet hvis han tar det videre til forbrukerrådet. Dette er jo strengt tatt en sak som hører hjemme i Forliksrådet. Kjøper visste allerede at det var byttet motor og sånn sett burde det være av hans interesse å undersøke hvilken motor den er erstattet med. Selger har da ikke gjort noe i annonsen som skulle stride mot god markedsføringsskikk eller i brudd på markedsføringsloven § 7 da han har opplyst om forholdene ved bilen. Når det gjelder motoren er jo dette en motor som både har eksistert i E34 og E39, så sånn sett burde vel opphavet være irrelevant da det er samme maskin. Om du har en E39 528i med M52B28 burde det være ganske irrelevant om motoren kommer fra en E46 eller E38 så lenge det er samme maskin. Tatt i betraktning at kjøper var klar over motorbyttet så må han også regne med at motoren er eldre/nyere og/eller har lengre/kortere kilometerstand enn den opprinnelige motoren. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg venter i spenning på å høre om de enorme forskjellene som gjør dette så problematisk. Tok litt mer tid nå ja... i mellomtiden på en annen IP adresse foregår det desperat googling og lesing på wiki... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmersdruged Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Jeg spurte om hjelp om hva jeg kan gjøre i denne saken, for jeg har ikke peiling på åssen loven osv er for jeg har aldri erfart dette før, og jeg søker enda gjennom motorforskjell, dokumentasjoner og alt jeg kan finne fram! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå