steinsus Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Ønsker å kjøpe en 'skuddsikker' kasse fra 530d/330d til et V8 turbo drifting prosjekt. Hadde en avtale med en kar om levering men han har klart og rote det til for seg så nå vil jeg kjøpe av noen annen. Om noen har en havarert slik kasse så er det også av interesse slik at vi kommer videre i maskineringen da dette ikke er noe 'bolt-on' prosjekt. Om jeg har fått rett opplysninger så skal kassa hete: ZFGS6-53DZ Vh. Stein Susrud tlf 99310944 stein@susrud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 http://www.m-teknikk.no/?product=e39-530d-girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 http://www.m-teknikk.no/?product=e39-530d-girkasse Jeg er rimelig sikker på at den avbildete girkassen ikke er en 530d kasse. De ser helt annerledes ut. Mye kraftigere i bakparten. Bildet er kanskje fra en 2 liters kasse. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Jeg er rimelig sikker på at den avbildete girkassen ikke er en 530d kasse. De ser helt annerledes ut. Mye kraftigere i bakparten. Bildet er kanskje fra en 2 liters kasse. Eirik. ser ut som en e39 5trinn 530d kasse det der, men den han ønsker er vel e60 kasse med 6 trinns tror jeg, å de er vel en del større bak (er ikke 100% sikker ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Fra Tuning Deler på FB: Kenneth Olsen530D girkasser ank lager kr.5.000.- stkTlf 40050555 eller PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Nå ble jeg usikker her karer, men det er på ingen måte nødvendig med 6-trinns for min del, jeg trenger den typen jeg får mest 'bang for the buck' altså den sterkeste/kraftigste kassen med den store spindelen, det jeg har blitt fortalt er at den kom i både 5 og 6-trinns. Den på bilde ditt viggo e34 er vel en Getrag eller (ligner veldig på 525tds kasse) ? og jeg tror at det er en ZF jeg skal ha. Så Eirik Viste jeg regner med at det er den typen du har ikke sant ? og den skal være litt større i utseende tror jeg Stig vet du om det er den fra e60 eller e39 som tåler mest juling ? De jeg er på jakt etter må tåle ~800nm ++ og i mitt hode så er det kraftigere drev i en 5-trinns enn i en 6-trinns, men jeg kan ta feil på det. Og jeg er på jakt etter 2stk kasser av samme type. Vh. Stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Det er tydelig at det er mange som jakter på disse kassene og at det er mange som selger de. Jeg har nå fått tak i de 2 jeg skal ha nå i første omgang, med 35mm spindel og 5-trinns og det store huset. Takk for hjelpen alle sammen ! Vh. Stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 åssen kasse fra hvilken type osv endte du opp med ? (litt nyskjerrig bare ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2014 Det ble fra e39, og den finnes visstnok i noen e46 også fikk jeg vite. Det er visstnok 4 varianter ute å går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Er mange som kjører den fra e39 med over 1000hk/NM på hjul så bør nokk holde ei stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 5 trinns 525/530d kasse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2014 5 trinns 525/530d kasse ? ja fra 530d, ikke 525, det er ikke samme kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå