Gå til innhold

Manuell gearkasse fra 530d/330d ø.k. til prosjekt - Haster !

steinsus
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en 'skuddsikker' kasse fra 530d/330d til et V8 turbo drifting prosjekt.

Hadde en avtale med en kar om levering men han har klart og rote det til for seg så nå vil jeg kjøpe av noen annen.

Om noen har en havarert slik kasse så er det også av interesse slik at vi kommer videre i maskineringen da dette ikke er noe 'bolt-on' prosjekt.

Om jeg har fått rett opplysninger så skal kassa hete: ZFGS6-53DZ

Vh. Stein Susrud

tlf 99310944

stein@susrud.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at den avbildete girkassen ikke er en 530d kasse. De ser helt annerledes ut. Mye kraftigere i bakparten. Bildet er kanskje fra en 2 liters kasse.

Eirik.

ser ut som en e39 5trinn 530d kasse det der, men den han ønsker er vel e60 kasse med 6 trinns tror jeg, å de er vel en del større bak (er ikke 100% sikker )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker her karer, men det er på ingen måte nødvendig med 6-trinns for min del, jeg trenger den typen jeg får mest 'bang for the buck' altså den sterkeste/kraftigste kassen med den store spindelen, det jeg har blitt fortalt er at den kom i både 5 og 6-trinns.

Den på bilde ditt viggo e34 er vel en Getrag eller (ligner veldig på 525tds kasse) ? og jeg tror at det er en ZF jeg skal ha.

Så Eirik Viste jeg regner med at det er den typen du har ikke sant ? og den skal være litt større i utseende tror jeg

Stig vet du om det er den fra e60 eller e39 som tåler mest juling ? 

De jeg er på jakt etter må tåle ~800nm ++ og i mitt hode så er det kraftigere drev i en 5-trinns enn i en 6-trinns, men jeg kan ta feil på det.

Og jeg er på jakt etter 2stk kasser av samme type.

Vh. Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at det er mange som jakter på disse kassene og at det er mange som selger de.

Jeg har nå fått tak i de 2 jeg skal ha nå i første omgang, med 35mm spindel og 5-trinns og det store huset.

Takk for hjelpen alle sammen !

Vh. Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...